Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maja ijsjes zijn zowieso mooi
maar bij mij was hij wel braaf hier 2 fototjes van hem
maar op de tweede is wel duidelijk te zien qua hoofd en bouw dat hij niet zuiver ijslander is hij heeft op die strand foto egt zo'n forest koppie

Lise81 schreef:Het gaat er in dit topic toch ook niet over of je wel of niet van kruisingen houdt???!!!
Cassidy, de meeste rassen die je opnoemt zijn daarnaast ook nog eens peperduur in de aanschaf.

Ben ook wel benieuwd of die paarden ook tölten ... lettir schreef:kruisingen met ijslanders ? hmhm zonde ik ben er voor om het ras IJSLANDER raszuiver te houden en een ongelukje kan altijd maar doel bewust kruizen vind ik zonde van het ras maja mijn mening
Lise81 schreef:Ze hebben IJslanders met friezen gekruist om een iets grotere pony te krijgen (zijn ongeveer 1.45m), mooi om te zien en met een super goed karakter.

Cassidy schreef:Lise81 schreef:Het gaat er in dit topic toch ook niet over of je wel of niet van kruisingen houdt???!!!
Cassidy, de meeste rassen die je opnoemt zijn daarnaast ook nog eens peperduur in de aanschaf.
Toeltende dravers of singlefooters? Kan me niet voorstellen dat die zo duur zijn. En als je een paard wilt met de toelt, waarom fokken met het risico dat je een papierloze kruising de wereld in zet zonder het talent voor deze gang?
Jitskee schreef:lettir schreef:kruisingen met ijslanders ? hmhm zonde ik ben er voor om het ras IJSLANDER raszuiver te houden en een ongelukje kan altijd maar doel bewust kruizen vind ik zonde van het ras maja mijn mening
Sluit ik me bij aan ..Lise81 schreef:Ze hebben IJslanders met friezen gekruist om een iets grotere pony te krijgen (zijn ongeveer 1.45m), mooi om te zien en met een super goed karakter.
er bestaan ook gewoon ijslandes van 1.45, die ras zuiver zijn, dus waarom zou je ze dan met frieze dekken?

Lise81 schreef:@cassidy: Ik zeg ook...de meesten toch? Bij fokken moet je sowieso eerst bedenken wat je met het veulen gaat doen. Als je hem toch zelf kan en wilt houden wanneer het een hengst of merrie is, dan heb ik er echt geen problemen mee dat je een papierloze kruising in de wereld zet. Het paard is er echt niet minder om!
Hier nog een kruising, merrie is volle IJs, veulen heeft 1/4 fries bloed in zich...zou je niet zeggen hé?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NP7SKUQX
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SI3BJO3L
Ze laat tot nu toe alleen telgang zien!
Heb er wel een filmpje van maar weet niet hoe ik dat moet uploaden.