Hamlet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus1986

Re: Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:37

just4me schreef:
Ik wil mijn merrie laten dekken. Zelf is het echt een dressuurpaardje, maar omdat het mij wel leuk leek om wat geks te doen, dacht ik er aan om haar te laten dekken door een echt springpaard. Mijn merrie is een nakomeling van Gribaldi x Jazz. Zelf had ik het in mijn hoofd om haar te laten dekken door Hamlet. Wie zou mij kunnen vertellen waar Hamlet op dit moment staat, want ik weet het zelf niet en kan het ook niet op internet vinden en wie zou mij kunnen vertellen wat voor nakomelingen Hamlet heeft.

Hallo, ik las dat je je merrie door hem wou laten dekken. Maar een vriendin van mij heeft een afstammeling van hem, en dat beest draait elke keer door als ze erop zit. Maar goed dit is er maar 1 van honderden. Maar wou het toch ff zeggen

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:24

Hamlet is niet de makkelijkste nee, maar dat is eerder in dit topic gezegd en dat weet de TS ook, maar toch komen de beste paarden nog uit de moeilijkste bloedlijnen, beetje karakter moet er wel zijn, en Hamlet geeft dat zeker wel door.
Ben je er trouwens al uit?

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:40

Sammie schreef:
Ritmisch schreef:
Dat weet ik, maar we hebben het toch over nu? En over de situatie hoe die NU is...

*zucht* Het is blijkbaar erg moeilijk om het te begrijpen.

blijbaar ja....
Ik hou hier namelijk hetzelfde gevoel aan over, dus blijkbaar missen we elkaar op sommige punten... *de zucht is geheel wederzijds*

just4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 16:28

Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ben eigenlijk van plan om het veulen zelf te houden, tenzij het blijkt dat het later niet klikt. Ben er ook nog niet uit bij welke hengst ik haar doe, er is vrijdag een hengstenshow van Wim Cazemier op de manege in Tolbert, dus ga daar kijken hoe hij loopt en dan hoop ik ook dat er veulens van hem komen, kan ik die ook zien lopen (vind ik namelijk ook wel belangrijk), maar misschien zie ik daar ook wel een andere mooie hengst. Dus ik zie het vanzelf wel, duurt nog wel een paar maandjes voor ze naar de hengst gaat dus heb nog wel ff de tijd

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:05

Sjaantje hier van bokt heeft ook een Hamlet. Misschien kun je eens een kijkje nemen in haar profiel? Ze rijdt em op Z2 niveau...

just4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 12:14

Ik lees dus dat de meningen verschillen over Hamlet, maar wie wat dan wel een goeie hengst voor mijn Gribaldi X Jazz?? Ben namelijk wel even nieuwschierig wat jullie wel een goeie hengst voor haar vinden

tanca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:22

ik heb 3 merries drachtig waarvan 1 van hamlet,zij is 30-3 uigeteld als het veulentje geboren is,zet ik er foto,s op

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:00

ik heb een Hamlet x Hichcock x Swap gehad.
In een woord gewoon een super bok!
hier een paar foto's van hem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

just4me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 17:24

Maar weten jullie misschien ook een andere Hengst voor mijn merrie (Gribaldi X Jazz)??

Wizarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:25

Hallo,

Ik heb zelf een Balzflug x Hierarch Merrie en stat er ook sterk over te denken deze merrie te laten dekken door Hamlet. Puur om kracht en wat te verbeteren qua de galop. Ik viond dat je bij dressuurpaarden met meerdere dressuurgefokte hengsten een keer wat nuchterder moet fokken, en er om denken dat je ook aan het exterieur blijft denken.

Ik heb uit deze merrie namelijk ook een Farrington nakomeling deze merrie heeft erg lange benen en hierdoor steile voeten gekregen. Tevens heeft ze erg kleine voeten. Mijn doel is om een springhengst te gebruiken om even weer grover in het bot en benen te komen zodat er minder fijnheids problemen optreden.