Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
libke schreef:[***] schreef:. De duitse inbreng is lang niet altijd braaf, kijk maar eens naar de Indoctro/Libero inbreng, nakomelingen zijn karakterpaarden waar de eerdergenoemde amateurs niet mee om kunnen gaan. Maar dat is dus ook niet het fokdoel van het KWPN.
Als je de duitse inbreng gaat schrappen bij het kwpn (maar dat geldt ook voor bwp/zangersheide) dan ga je denk ik niet veel meer overhouden . En Indoctro teveel karakter voor de amateurGatver ik zie er wekelijks een zak vol goed lopen onder de "amateurs " waarom denk je dat ze zo gevraagd zijn . En voor een kwakje Libero zou ik een moord begaan zo'n kwaliteitsbokken allemaal
adriana schreef:Johan Hamminga zei gisteren op een lezing voor het JONG kwpn dat we idd heel voorzichtig moeten gaan zijn met het karakter.
Dat we daar wel rekening mee moeten blijven houden.

evelintje schreef:libke schreef:als je de duitse inbreng gaat schrappen bij het kwpn (maar dat geldt ook voor bwp/zangersheide) dan ga je denk ik niet veel meer overhouden . En Indoctro teveel karakter voor de amateurGatver ik zie er wekelijks een zak vol goed lopen onder de "amateurs " waarom denk je dat ze zo gevraagd zijn . En voor een kwakje Libero zou ik een moord begaan zo'n kwaliteitsbokken allemaal
nou ook niet overdrijven. Ik ben er ook mee eens dat Libero een ervaren ruiter vraagt . Maar de duitse inbreng mogen ze echt wel niet gaan schrappen, daar komen veel toppaarden en ruiters vandaan
ceasario schreef:Het probleem zit meer in het feit dat deze sport een vrouwensport is.
Ook bij het springen komen echte meiden naar boven , daarom dien je meer aan het karakter te gaan denken.
Zannekin schreef:ceasario schreef:Het probleem zit meer in het feit dat deze sport een vrouwensport is.
Ook bij het springen komen echte meiden naar boven , daarom dien je meer aan het karakter te gaan denken.
Is seksisme toegelaten daar?![]()
![]()
Anders bekeken: mij lijkt dat de oude garde mannen niet zo goed met bloedpaarden overweg kunnen en ze daarom ook een oude garde paarden moeten bewaren, die dan weer niet meekunen in de technischere parcoursen.
Himyar schreef:In de eventing zie je toch heel wat vrouwen mee doen en die zitten op hele bloederige paarden en moeten over hele akelige hindernissen waar je toch aardig stalen zenuwen voor moet hebben.
Himyar schreef:Ja, iedereen wil minimaal als een zz dressuur ruiter door de bak gaan op een zo chique en opvallend mogelijk paard (met imponerend stamboek papier) om anderen de ogen uit te steken en het paard moet het wel allemaal van zelf doen. Dat idee?

Himyar schreef:Ja, iedereen wil minimaal als een zz dressuur ruiter door de bak gaan op een zo chique en opvallend mogelijk paard (met imponerend stamboek papier) om anderen de ogen uit te steken en het paard moet het wel allemaal van zelf doen. Dat idee?
. De spanjaarden hebben de hele markt goed aangepakt door de prijzen hoog te houden, zelfs voor ééntje zonder papier betaal je meer dan genoeg. Zo wordt het min of meer exclusief gehouden wat ook meer aantrekt. Daar kunnen veel marketing mensen nog wat van opsteken
.
.
(als je ogen hebt , kan je dat zien
) En ik zeg je hélemaal niet na en overdrijven alsjeblieft ... MOORD BEGAAN?? ik ken veel betere hengsten hoor dan libero..
ART_UMA schreef:Fokken speciaal voor dressuur is relatief gezien erg jong. Een zware selectie voor een bepaalde discipline heeft altijd een verandering tot gevolg welke vroeg of laat in de bouw/type terugkomt. In z'n algemeenheid zijn de gangen van de huidige dressuur paarden al anders, dat zal alleen maar verder gaan. Het elegantere ideaal (fijner qua bouw, meer maat en lange benen) zal denk ik ook een heter paard tot gevolg hebben.
adriana schreef:Betere hengsten dan Libero H op dit moment? Hij zit wel bij de top 5 van werelds beste spring verervers!!! Van de ruim 500 nakomelingen lopen 25 % internationaal. Ik denk dat er maar verrekt weinig hengsten zijn die hem dat zullen nadoen!!!
En Libke heeft toevallig zelf een nakomeling van Libero H die internationaal loopt. En die lopen niet vanzelf internationaal.
Koekeloertje schreef:Hallo! ik moet voor school een project inleveren over De toekomst van het paard!
Dus hoe bijv het er over 10 jaar uitziet in de fokkerij? Heb je een idee, laat het dan weten!
Groetjes Joyce