Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Rubinstein zou minder front meegeven dan Donnerhall maar juist wel een geweldige motor van achteruit. Dat herken ik bij de paarden die ik ken. Bij deze paarden was vooral de galop erg goed, mooi ondergesprongen en goed gedragen. Ze zijn laatrijp, blijven lang heel veulenachtig ogen, maar iedereen kijkt er naar om als je ze aan het lopen hebt.
Het karakter is braaf en nuchter maar 'wat ze in hun kop hebben hebben ze niet in hun kont' en ze kunnen ineens heel explosief reageren. Zo staat mijn eigen OO Seven regelmatig te trappelen op de spuitplaats als ik de slang aanzet en staat hij ineens kaarsrecht aan de longe als hij beledigd is, maar stapt hij wel rustig beneden langs de snelweg. Wel hele werkwillige paarden imo.
Dees schreef:Heel bijzonder.. nagenoeg de beste dressuurfokhengst van de afgelopen 20 jaar wordt op Bokt omschreven als te traag en niet dragend....
Nou - op ieder moment van de dag wint de wijlen zwarte hengst het van die populaire "snelle" dressuurpopjes die men tegenwoordig prachtig vind.
Rubinstein. We mogen allen hopen dat er ooit weer eens zo eentje langs komt. Absolute grootheid in sport en fokkerij.
Dees schreef:Ze is heel kwalijknemend. Op vreemd terrein is ze trouwens wel weer heel koel - ze heeft gewoon veel zelfvertrouwen, meer dan haar moeder.
Dees schreef:Daantjuhhh, dat geldt voor IEDERE hengst.
Foute combo's geven altijd maar matige paarden.
Het is altijd beter fokken wanneer je een merrie gebruikt die van achteren sterk is. En traag is erg subjectief - populair zijn tegenwoordig die hete krengen waar je eigenlijk niet meer veilig langs de weg kunt rijden. Rubinsteins zijn in dat opzicht zeker anders. Dus waar wil je het mee vergelijken? Ooit als eens op een luie Fries gezeten die pas vooruit wilde nadat je de zweep erop kapot had geslagen? In dat vergelijk is de Rubinsteinnakomeling een luxe limousine met turbo-motor. Het is dus maar net wat je gewend bent, en hoe ongehinderd je bereid bent je leven te riskeren omdat het zo 'leuk klinkt om te zeggen dat je een pittig paard rijdt'.
.
Rieja schreef:Leuk, ik herken helemaal het karakter van mijn Rubinson merrietje erin! (is een volle broer van Iglesias trouwens).
melody83 schreef:Is er dan ook geen dv sperma meer van hem te verkrijgen?
Urielle schreef:In de HK loopt een OO Seven topic met foto's.