info rubinstein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:10

Ik heb zelf ook een OO Seven, ik ken een Rubinstein hengst en ik heb een merrie gereden met een Rubinstein moeder en inmiddels hou ik heel wat OO Sevens in de gaten omdat ik er zelf een heb.

Rubinstein zou minder front meegeven dan Donnerhall maar juist wel een geweldige motor van achteruit. Dat herken ik bij de paarden die ik ken. Bij deze paarden was vooral de galop erg goed, mooi ondergesprongen en goed gedragen. Ze zijn laatrijp, blijven lang heel veulenachtig ogen, maar iedereen kijkt er naar om als je ze aan het lopen hebt.
Het karakter is braaf en nuchter maar 'wat ze in hun kop hebben hebben ze niet in hun kont' en ze kunnen ineens heel explosief reageren. Zo staat mijn eigen OO Seven regelmatig te trappelen op de spuitplaats als ik de slang aanzet en staat hij ineens kaarsrecht aan de longe als hij beledigd is, maar stapt hij wel rustig beneden langs de snelweg. Wel hele werkwillige paarden imo.

Enfin, wat Javayo al zegt: ik zie Rubinstein graag op het papier staan!
In de HK loopt een OO Seven topic met foto's.

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:22

En hoe zit het met Tolando en zijn nakomelingen: deze eigenaren ben ik nog niet tegen gekomen op dit topic (of ik heb zitten slapen?)?
Wat vindt je van Rubinstein terug in deze nakomelingen?
En heeft hij (als je er al wat van kunt zeggen) verhogend gewerkt ten opzichte van de moeder?
Ben heel nieuwsgierig.

Noor17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:54

Ik weet 1 ding ik wil geen ander bloed meer dan rubinstein. Ik heb een iglesias jonge rubinstein onlangs afgekeurd maar wat een geweldig paard heb ik er van. Hij zou inderdaad wat meer front mogen hebben maar van achter wil hij wel gaan. Het is echt een schat van een paard. Vandaag voor het eerst naar wedstrijd geweest en hij liep als een trein in het begin een beetje kijken maar lang niet zo erg als veel paarden doen. Echt super bloed!!! Ik heb trouwens al meerdere paarden die direct van rubinstein of via een andere hengst ervan afstammen gezien die hetzelfde karakter en het goede achterbeen hebben. Echt top bloed voor mij

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:56

Urielle schreef:
Rubinstein zou minder front meegeven dan Donnerhall maar juist wel een geweldige motor van achteruit. Dat herken ik bij de paarden die ik ken. Bij deze paarden was vooral de galop erg goed, mooi ondergesprongen en goed gedragen. Ze zijn laatrijp, blijven lang heel veulenachtig ogen, maar iedereen kijkt er naar om als je ze aan het lopen hebt.
Het karakter is braaf en nuchter maar 'wat ze in hun kop hebben hebben ze niet in hun kont' en ze kunnen ineens heel explosief reageren. Zo staat mijn eigen OO Seven regelmatig te trappelen op de spuitplaats als ik de slang aanzet en staat hij ineens kaarsrecht aan de longe als hij beledigd is, maar stapt hij wel rustig beneden langs de snelweg. Wel hele werkwillige paarden imo.

Ik lees hier gewoon een karakterschets van Romanov!
Frappant zeg!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:50

Dees schreef:
Heel bijzonder.. nagenoeg de beste dressuurfokhengst van de afgelopen 20 jaar wordt op Bokt omschreven als te traag en niet dragend....

Nou - op ieder moment van de dag wint de wijlen zwarte hengst het van die populaire "snelle" dressuurpopjes die men tegenwoordig prachtig vind.

Rubinstein. We mogen allen hopen dat er ooit weer eens zo eentje langs komt. Absolute grootheid in sport en fokkerij.

Over het achterbeen heb ik niks gezegd.
Maar traag..
Ik zeg NIET dat de hengst traag IS.
Ik zeg alleen dat als je als je echt waarde wil toevoegen je hem niet op een trage merrie moet zetten.
Want alle rubensteins die ik ken zijn trage "luie" paarden.
Op 1 na, die komt uit een hetere moeder.
Ik zeg dus dat als je de combinatie in orde hebt een goed paard is en echt toevoeging kan hebben.
Maar met de foute combo vererger je het.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:02

Daantjuhhh, dat geldt voor IEDERE hengst.
Foute combo's geven altijd maar matige paarden.

Het is altijd beter fokken wanneer je een merrie gebruikt die van achteren sterk is. En traag is erg subjectief - populair zijn tegenwoordig die hete krengen waar je eigenlijk niet meer veilig langs de weg kunt rijden. Rubinsteins zijn in dat opzicht zeker anders. Dus waar wil je het mee vergelijken? Ooit als eens op een luie Fries gezeten die pas vooruit wilde nadat je de zweep erop kapot had geslagen? In dat vergelijk is de Rubinsteinnakomeling een luxe limousine met turbo-motor. Het is dus maar net wat je gewend bent, en hoe ongehinderd je bereid bent je leven te riskeren omdat het zo 'leuk klinkt om te zeggen dat je een pittig paard rijdt'.

Ik heb een Royal Dance x Amethist x Amor. En een Rubiquil x Balzflug x Zeoliet. Beide voorzien van een schitterend Rubinstein-bekkie. Beide komen uit sterk bewegende moeders met een prima achterbeengebruik.
Met name de Royal Dance is een heerlijk paard, heerlijk te rijden, heel soepel, mooi op lengte en goudeerlijk en ontzettend lief. Ik noem hem een vriend, zo'n fijn paard. Hij heeft nog niet veel voor me gewerkt, hij is nog jong, maar ik heb er een gouden paard aan. Precies goed voor mij. Zijn moeder is een staatsgevaarlijke merrie, knettergek en onveilig. [naam verwijderd] heeft ook wat angstige trekjes, maar Royal Dance (Rohdiamant v. Rubinstein) heeft het karakter zeer positief beinvloed.

Mijn Rubiquil is nu 3 jaar oud. En wat hierboven ook beschreven staat - ze ziet er nog zeer jeugdig uit! Je ziet dat het geen enter meer is, maar als ik zou zeggen dat ze nog maar 2 was, gelooft men het ook. Ze begint steeds beter te bewegen. Karakter is niet zo makkelijk als de Royal Dance. En traag en lui kan je haar zeker niet noemen. Ik heb haar zelf gefokt en moet bekennen - ik weet nog niet of haar karakter nou wel zo veilig is. Ze reageert eerst, en pas daarna overziet ze haar situatie. Ik geloof nu al dat de eerste die daar vanaf gaat vallen, een trap na krijgt. Ze is heel kwalijknemend. Op vreemd terrein is ze trouwens wel weer heel koel - ze heeft gewoon veel zelfvertrouwen, meer dan haar moeder.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:57

Dees schreef:
Ze is heel kwalijknemend. Op vreemd terrein is ze trouwens wel weer heel koel - ze heeft gewoon veel zelfvertrouwen, meer dan haar moeder.

Dat herken ik ook terug in mijn OO Seven

Als hij weer eens de hittepetit aan het uithangen is en ik heb er genoeg van en geef hem een pets met het halstertouw dan kan ik het helemaal bekijken, hij blijft dan lopen springen en trappelen.

Maar als ik bij ons achter naar de buitenbak wandel, kom je in een bocht langs de hondenkooi die je niet kunt zien voor je ervoor zit. Die honden zitten dus ineens tegen de tralies vlak langs je paard. 's Zomers schijnt menig paard terug te komen rennen met ruiter en al, maar mijn kereltje wandelt er met een losbungelend halstertouwtje langs. Hij voelt zich veel te stoer om daarvan te schrikken. Ik spring sneller opzij dan hij Stalfeest: meneer stapt heel cool tussen de rokende kampvuurtjes door naar zijn stal. Net alsof het zijn eer te na is om daarvan te schrikken.

Maar aan de longe en bij het losgooien is hij dan weer rap genoeg, tot dusver.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:56

Dees schreef:
Daantjuhhh, dat geldt voor IEDERE hengst.
Foute combo's geven altijd maar matige paarden.

Het is altijd beter fokken wanneer je een merrie gebruikt die van achteren sterk is. En traag is erg subjectief - populair zijn tegenwoordig die hete krengen waar je eigenlijk niet meer veilig langs de weg kunt rijden. Rubinsteins zijn in dat opzicht zeker anders. Dus waar wil je het mee vergelijken? Ooit als eens op een luie Fries gezeten die pas vooruit wilde nadat je de zweep erop kapot had geslagen? In dat vergelijk is de Rubinsteinnakomeling een luxe limousine met turbo-motor. Het is dus maar net wat je gewend bent, en hoe ongehinderd je bereid bent je leven te riskeren omdat het zo 'leuk klinkt om te zeggen dat je een pittig paard rijdt'.

.

Tuurlijk foute combo's zijn gewoon fout en dat geld bij alles, daar kom je niet onderuit.
Ik wil geen heet kreng,
Maar wel een SNEL paard.
Een beetje frips gedrag mag daar best bij komen kijken.
Z'n paard kan ik beter mee werken.
Dat draagd zichzelf en toont van zichzelf.
Ik ben vanalles gewend, van luie fries tot snelle fries, KWPNers, BWPers, NRPSers... met allerlei karakters.
Ik werk op een dressuurafrichtings stal en daar komt elke keer vanalles nieuw langs.
Maarde Rubensteins waren over het algemeen de enige paarden die lui waren.
Onverstoorbaar heb ik niks op tegen.
Maar ze waren over het algemeen TE onverstoorbaar.
Ik moest de moter altijd flink laten werken.
Tuurlijk heb je uitzonderingen.
Er heeft ook een super fijne rubenstein gestaan die heerlijk na te rijden was.
Maar het enige wat ik zeggen wou dat ik het een foute combo vind op rubenstein op een luie merrie te doen.
Rubenstein is een tophengst en komt gewoon het beste tot zijn recht op een heter paard.
Dan komt het onverstoorbaar heel handig te pas.
En ga je verbeteren.
Ik zal nooit beweren dat rubenstein een slechte hengst is.
Ik vermeld alleen waar ik hem het beste op vind passen.
Want dat is het belangrijkste van alles.
Welke combo doe je?
Je wilt ten alle tijden verbeteren.
Rubenstein verbeterd echt op een heter paard.
Hij brengt er dan wat rust in.

omaxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 17:51

persoonlijk vind ik rubinstein's heel mooi......
maar ik had er te weinig informatie over.
maar na heel veel reacties van jullie, ben ik echt veel wijzer geworden over deze SUPER (mooie & goeie) hengst!

dank jullie wel!

heeft iemand zelf misschien foto's van een rubinstein-nakomeling? ben wel benieuwd, maar paarden zoals rodiamand, rubinstar, OO seven, en rohdium.....weet ik wel hoe ze d'r uitzien, maar andere paarden. (als dit mogelijk is?)

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:19

Wil je directe afstammelingen weten, of mag het ook verder in de lijn zijn? Dan kun je in mijn profiel kijken naar Romanov, waarvan de vader van de opa Rubinstein is.

melody83

Re: info rubinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:46

Weet iemand eigenlijk wat z'n dekgeld kost?
(of ik moet er overheen hebben gelezen)

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:06

Rubinstein zelf bedoel je? Die is al een behoorlijke tijd dood jammergenoeg ... is ook mijn lievelingshengst.
Volgensmij kun je alleen nog via zijn zonen en kleinzonen zijn lijn voortzetten

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:25

Is er dan ook geen dv sperma meer van hem te verkrijgen?
Omdat ik laatst een hengstenhouder aan de telefoom had en
die zei dat ik mn paard het beste door rubinstein kon laten dekken..

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:37

omaxje, als je interesse hebt in foto's van een kleinzoon (v. OO Seven) dan kun je ook in mijn profiel kijken

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:57

Leuk, ik herken helemaal het karakter van mijn Rubinson merrietje erin! (is een volle broer van Iglesias trouwens). Hele afstamming is Rubinson x Levantos I x Figaro.
Die van mij wordt vier, oogt ook nog heel jeugdig, is relaxed maar áls ze eens iets ziet....laat ze zich moeilijk overtuigen.
Onder het zadel is ze superbraaf, maar absoluut niet traag. Gewoon een heel fijn dier om mee te werken (foto in mijn avatar, dat is ze), ik ben er heel blij mee.

Over trage achterbenen: misschien moeten we wat dat betreft niet alleen de oorzaak bij het paard zoeken???

@melody83: aangezien Rubinstein 66 goedgekeurde zonen heeft, heb je nog genoeg keuze in ´verse oliebol´ lijkt me .

omaxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:00

het liefst foto's van een directe afstamming van rubinstein I, als dat mogelijk is?
'odin', en 'javayo' ik heb in jullie profiel gekeken, echt hele mooie paarden

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:38

Rieja schreef:
Leuk, ik herken helemaal het karakter van mijn Rubinson merrietje erin! (is een volle broer van Iglesias trouwens).

Dat had ik hier nooit neergezet...........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:40

melody83 schreef:
Is er dan ook geen dv sperma meer van hem te verkrijgen?

Er is nog wel wat, maar dan moet je zeer goed bevriend zijn met Vorwerk...... (of wat via Ebay regelen uit Amerika natuurlijk......... Daar ligt ook nog wel ergens wat in het stikstof )

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:11