Mijn opstap is de koeienstrontstaafmixer, links in beeld.

Trouwens, de hele natuur staat vol met opstapjes, speciaal voor mij, jullie mogen ze best gebruiken hoor, als je ze maar laat staan!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, 87 kilo bij 1.67, mijn tink heeft gelukkig nergens last van, weet je wat fijn is, ik zat laatst een video van een show van Chuck en mij te kijken, mijn kont valt helemaal in het niet bij zijn kont haha, dat was bij mijn vorige paardje wel anders (was een engels volbloed), voor mij dus weer een reden om altijd voor een tinker te kiezen
Bar schreef:Je bent zeker niet de enige volslanke Bokker. Er is inde Huiskamer zelfs een topic voor Stevige Ruiters. Heel gezellig en er wordt niet gezeurd of je te dik bent voor je paard![]()
Ik heb helaas ook veel kilo's te veel. Ik heb geen Tinker maar een flinke KWPN-er. Zie profiel.
Als ik het idee had dat ze me niet kon houden ging ik er echt niet op. Ik zou zeker niet op elk paard stappen. Maar die van mij is gelukkig een potige tante![]()
Opstappen doe ik met het IKEA-trapje. Ze is 1.68 en ik 1.67 en ik kom er met geen mogelijkheid op zonder krukje. Bovendien, als ik het zou proberen zou ik d'r rug pas echt verzieken, dus een krukje is dan wel zo handig.
Gewoon lekker blijven rijden, je paard geeft het wel aan als het echt niet kan.
Tinkermuts schreef:ook ik ben wat voller dan het gemiddelde modemodel, 87 kilo bij 1.67, mijn tink heeft gelukkig nergens last van, weet je wat fijn is, ik zat laatst een video van een show van Chuck en mij te kijken, mijn kont valt helemaal in het niet bij zijn kont haha, dat was bij mijn vorige paardje wel anders (was een engels volbloed), voor mij dus weer een reden om altijd voor een tinker te kiezen
en je merkt nooit wat aan hem dan met opstappen.
gaia schreef:In mijn profiel staan oa rijfoto's maar die zijn ook te vinden op onze site: www.rhona.nl
, maar de boer heeft al beloofd dat hij die kerel eens even voor haar aan zal pakken en ik hoop altijd dat Vasthi precies voor die dombo z'n huis poept.
fjordkootje schreef:Ik had zo'n last van het commentaar en de blikken van voetgangers en fietsers, dat ik het heb gepresteerd om 2 jaar lang vrijwel niet te rijden. Zat al niet lekker in mijn vel door het overlijden van mijn moeder, en commentaar op mijn goddelijke lichaam op mijn goddelijk brede fjordje kon ik er niet bij hebben. Rond de tijd dat Mira in mijn leven kwam was het net na een paar maanden sabbatical die me erg goed hadden gedaan en besloot ik gewoon maar eens te gaan minderen, ben ook een emotie eter en erg emotioneel... Er zijn nu 14 kg af en ik sta al een maand hardstikke stil, maar ik sta niet toe dat het mijn leven gaat beheersen. Beter langzaam afvallen dan te snel.
Mijn opstap is de koeienstrontstaafmixer, links in beeld. [img]
http://i.pbase.com/u20/rateapelitan/lar ... .jpg[/img]
Trouwens, de hele natuur staat vol met opstapjes, speciaal voor mij, jullie mogen ze best gebruiken hoor, als je ze maar laat staan!
Bar schreef:Je bent zeker niet de enige volslanke Bokker. Er is inde Huiskamer zelfs een topic voor Stevige Ruiters. Heel gezellig en er wordt niet gezeurd of je te dik bent voor je paard![]()
Ik heb helaas ook veel kilo's te veel. Ik heb geen Tinker maar een flinke KWPN-er. Zie profiel.
Als ik het idee had dat ze me niet kon houden ging ik er echt niet op. Ik zou zeker niet op elk paard stappen. Maar die van mij is gelukkig een potige tante![]()
Opstappen doe ik met het IKEA-trapje. Ze is 1.68 en ik 1.67 en ik kom er met geen mogelijkheid op zonder krukje. Bovendien, als ik het zou proberen zou ik d'r rug pas echt verzieken, dus een krukje is dan wel zo handig.
Gewoon lekker blijven rijden, je paard geeft het wel aan als het echt niet kan.
en dan heeft het in dat geval echt te maken met de bouw en de gewrichten van het paard.
maar goed, ik snapte de theorie erachter (van boven zoveel kilo beter van niet) wel.

Citaat:denk overigens niet zozeer dat het alleen te maken heeft met de hoogte, beneden of boven de 1.54 mtr. Er lopen ook genoeg hele fijne grotere Tinkers rond.
Heeft toch zeker ook te maken met de gewrichten en de hele lichaamsbouw van het paard. Menig Tinker gaat aardig richting een Belgje en dan heeft het in dat geval echt te maken met de bouw en de gewrichten van het paard.
Wat overigens ook nog zo is. Ik ben een tijdje geleden ook achter een Barefoot aangeweest. Daarbij werd mij toen wel verteld (nadat ik gevraagd had hoe dat is voor een paard, met een ruiter met meer gewicht en dan boomloos), dat het beter is niet met meer dan 85 of 90 (??? 1 van die 2) kilo op een boomloos zadel te rijden.
Tinkerlady schreef:[...En het is naar mijn idee een groot misverstand dat tinkers met hun zwaardere bouw dan de ideale paarden zijn om alles en iedereen moeten kunnen dragen. En 100+ kg vind ik gewoon voor de meeste paarden echt te zwaar.
Daar zijn ze niet voor gemaakt
....Maar alles valt goed te praten...ieder zijn mening...
Niemand hier zegt dat Tinkers maar alles en iedereen moeten kunnen dragen, dat maak jij er van. Iedere "zwaardere" ruiter die hier post geeft ook aan zijn/haar paard goed in de gaten te houden.
.
)
en tot die tijd een prima kans om aangespannen te gaan rijden! Wat ik zelf ook doe.
)