Paard van Uniform ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:00

Ik denk dat de lastige karakters wel meevallen, makkelijk zijn ze niet, maar het zijn geen Jazzen ofzo als je snapt wat ik bedoel

cicero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:03

Heb zelf een Uniformxcobblers threatxx gehad en verschillende uniforms gereden.
Moet zeggen dat ze heet zijn, er graag willen werken (misschien te graag).
Erg gevoelig, met veel geduld rijden maar altijd willen gaan voor je.
Makkelijk waren ze niet maar wel GOUD eerlijk!!!
Zijn de fijnste paarden waar ik mee gewerkt heb.

wittenoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:36

Mijn paard is soms een lastpak, maar inderdaad wel ontzettend grappig en ook erg knuffelbaar. Hij speelt graag en let goed op me als ik er ben. Wil niet zeggen dat hij het altijd met me eens is. Ik ben helemaal weg van 'm in elk geval. Leuk om wat over halfbroers en -zussen van 'm te horen!

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:38

LaFunkyJazz schreef:
Ik denk dat de lastige karakters wel meevallen, makkelijk zijn ze niet, maar het zijn geen Jazzen ofzo als je snapt wat ik bedoel

Hihi laat ik dan nu de ultime Jazz x Uniform combi hebben!

Al moet ik er bijzeggen, dat ze qua karakter een 10 verdiend. In omgang is ze ook een stuk relaxter dan mijn 6-jarige (Nashua (Iroko) x Marnier x Nimmerdor). Daar heb ik vanaf dag 1 al veel meer mee te stellen gehad. Kyra, mijn merrie, is altijd mijn "ontspanning", haha!

justahorse

Re: Paard van Uniform ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 00:19

Een stalgenoot van mij heeft een variant X uniform.

Het is eenhele pittige merrie.

Maar verder een brave paard

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:26

Suelza schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Hihi laat ik dan nu de ultime Jazz x Uniform combi hebben!

Al moet ik er bijzeggen, dat ze qua karakter een 10 verdiend. In omgang is ze ook een stuk relaxter dan mijn 6-jarige (Nashua (Iroko) x Marnier x Nimmerdor). Daar heb ik vanaf dag 1 al veel meer mee te stellen gehad. Kyra, mijn merrie, is altijd mijn "ontspanning", haha!

Als Meghan van mij was had ze al 3 veulens van Jazz gehad bij wijze van spreken dan whaha

Meghan is werkwillig, soms te, ze denkt wel vaak mee met rijden, dat is fijn, maar soms ook irritant
Verder maakt haar bouw het wat lastiger, ze valt snel op de voorhand en hangt heel erg graag, wat ook op 1 van de foto's te zien is

wittenoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:14

Ik ken trouwens in A'dam e.o. nog 1 Uniform, een grote blauwschimmel. Iemand nog meer?

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:32

Ik weet dat er op bokt wel een aantal zijn, en van bij mij op stalweet ik niet alle afstammingen :p

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:03

De overgrootvader van mijn veulen is Uniform. Zijn oma is Boniek (v. Uniform dus ).

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:33

Hey Boniek... die staat bij mij op stal. En mijn instructeur heeft daar de "Wotherspoon"telg van. Uit welk veulen van Boniek heb jij een veulen?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:46

ik heb ook ooit een uniform gereden en het is erg fijne beest!! helaas ging de koop niet door omdat die particulier prijs wilde verhogen. erg jammer.

maarja ik heb nu een hannoveraner en ben ook erg tevreden mee

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:21

ik rijd op 't moment een flemming uit een uniform merrie.Leuk chique paard maar wel heet pard onder het zadel.Heeft veeeeel looplust,maar met grote dosis geduld gaat het al steeds beter.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:33

Wij hebben verschillende Uniforms ingeschaard, die allemaal de dominante kleur van hun pappie hadden. Eén van die dieren is meerdere seizoenen geweest en dat vond ik een heel mooi en vooral fijn dier. Hij is goed aan de maat, stoer, getalenteerd en heeft een 'arbeidsintensief' , maar daardoor m.i. erg leuk karakter. Ik heb zelfs nog overwogen hem te kopen.

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:02

M'n verzorgpaard is een Uniform.

Het is een.. jaja je raad het al.. schimmel. Erg snel heet. Met dressuur een toppaard maar snel verveeld. Al doe je wat anders dan dressuur is ze helemaal heet. Al staat ze b.v. in een paddock met m'n andere verzorgpaard wil ze er zo snel mogelijk uit, ook al is het haar beste maatje. Ze is ook best wel lomp.. maar zal nooit je opzettelijk pijn doen. Zal nooit trappen ofzo.
Ze is een ramp op de trailer... (soms met z'n 8en er om heen en dan gaat ze nog niet)
Poetsen vind ze wel geweldig.. en als je d'r roept gaat ze hinneken.. En indd ook goed aan de maat.

botje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:15

LaFunkyJazz schreef:
Meghan is werkwillig, soms te, ze denkt wel vaak mee met rijden, dat is fijn, maar soms ook irritant

Ja, de mijne is ook heel meedenkend. Heb je een keer gegalopeerd en ga je doorzitten, of door een hoek, dan wil ze meteen weer aanspringen. Of als je gestrekt hebt op de diagonaal wil ze de volgende diagonaal meteen weer strekken. Als ik wil beginnen met een bepaalde hulp weet ze precies wat er gaat komen. Ze is in ieder geval heel erg slim, en ze pakt dingen heel snel op.

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:28

wittenoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:04

meedenken...JA! Dat strekken en aangalopperen komt mij ook heel bekend voor! En een tikje minder subtiel kan ik ook niet ontkennen. Maar erg leuk in de omgang!

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:14

wittenoa schreef:
meedenken...JA! Dat strekken en aangalopperen komt mij ook heel bekend voor! En een tikje minder subtiel kan ik ook niet ontkennen. Maar erg leuk in de omgang!

Hmmm, dat is niet echt een Uniform trekje... Mijn 6-jarige (Nashua x Marinier x Nimmerdor) doet dat ook. 2 paarden van lesklantjes van mij doen dat ook.

Je moet niet vergeten dat paarden hele grote hoofden hebben, waar ze over het algemeen goed mee kunnen denken.

Uitzonderingen daargelaten.

Mijn merrie (Jazz x Uniform*}is overigens een heel fijn paard qua karakter. Ik heb haar zondag verhuisd en ze heeft geen stap verkeerd gezet. Niet daar, niet op de trailer en niet in de nieuwe omgeving. Ja ze ziet alles, maar is heel goed te hanteren. Nee is ook echt nee. Verder is ze superlief en aanhankelijk. Ook niet echt onder de indruk geloof ik. En dat terwijl die 6 jarige van mij dus gewoon 3 dagen niet tot nauwelijks eet als je die verhuisd...

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 00:14

Mijn paard haar moeders opa is Uniform.
Haar moeder was uiteraard ook schimmel en mijn paard ook.
Mijn paard is een Gribaldi x Michelangelo x Uniform.
Ze is erg heet maar wel eerlijk. Ze is niet moe te krijgen met rijden.
Ze is wel een paard met karakter maar verder een echte knuffelkont.

Haar bouw is elegant. Ze oogt wat het hoofd en benen betreft erg bloederig maar ze heeft juist erg veel body en toont veel groter dan ze is.

In haar beweging is het een balletje elastiek. Heel veel veer.
Ik heb eens de amazone gesproken die destijds nog Uniform gereden heeft. Ze vond mijn paard er wel op lijken qua bouw alleen veel moderner.
Ik hoop dat de foto's goed zichtbaar zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding sorry maar ik krijg de foto's niet groter

wittenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:49

Afbeelding
Nog maar weer eens een foto proberen te plaatsen.. Zien jullie dit nou als foto?? Ik niet namelijk. En ik heb gelezen hoe je foto's bij je profiel moet plaatsen, maar in welk vakje plak je die urls dan? Of is dat een heel domme vraag? Dit slechts even terzijde, hoor. Ik denk dat Noa ook bruin geboren is, want 's zomers heeft hij een heel klein bruin vlekje.

wittenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:52

Jaha, het is eindelijk gelukt!!!!! Het is een fotootje geworden. Lang leve de techniek!

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:05

Dit is een recente foto van Kyra (Jazz x Uniform).

29 maart 2 jaar geworden.

Afbeelding