Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:01

Vorig jaar durfde de hengstenkeuringscommissie hem volgens mij niet af te wijzen in Den Bosch, de hal stond op zijn kop, ze waren gelyncht als ze hem afgewezen hadden!
Ik vind het een erg aansprekend paard maar ik vermoed dat het door zijn beperkingen geen preferente hengst zoals zijn vader wordt, en ik word inderdaad dwars van de ophemeltopics over de 2 uur oude veulens. Wacht maar op het veulenrapport.

Manon

Re: Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:23

Waar staat die Lingh x Samber ter dekking ?

Bij de meeste foto's loopt de horizon niet recht, neem ook het voorbeeld van de foto in galop van Valdez. (en bij welke hengst eigenlijk niet?)

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:27

RUBYWHITE schreef:
Ling mag dan wel niet perfect zijn, commercieel is hij iig wel en hij presteerd ook.

helemaal mee eens, wat kunnen jullie hier allemaal lekker "zemelen"!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:30

nico1982 schreef:
RUBYWHITE schreef:
Ling mag dan wel niet perfect zijn, commercieel is hij iig wel en hij presteerd ook.

helemaal mee eens, wat kunnen jullie hier allemaal lekker "zemelen"!

Ik vind het helemaal niet zemelen. Het is gewoon duidelijk een keus afwegen of je wel of niet met Lingh zou willen fokken, is toch helemaal geen punt om met elkaar in discussie te gaan over goede/zwakke punten? Tuurlijk is hij commercieel en presteerd hij, maar geeft hij dat ook door?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:33

Manon schreef:

Bij de meeste foto's loopt de horizon niet recht, neem ook het voorbeeld van de foto in galop van Valdez. (en bij welke hengst eigenlijk niet?)

Bij mij op stal, wel even zoeken hoor, heb er wel een paar

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:36

Manon schreef:
Ik vind het helemaal niet zemelen. Het is gewoon duidelijk een keus afwegen of je wel of niet met Lingh zou willen fokken, is toch helemaal geen punt om met elkaar in discussie te gaan over goede/zwakke punten? Tuurlijk is hij commercieel en presteerd hij, maar geeft hij dat ook door?

Dat is de vraag helaas zijn er altijd nog mensen die wel t geld hebben maar geen fokkers inzicht en fokken puur met een hengst die commercieel is, in de hoop dat t veulen maar goed verkoopt, zonder dat ze verder kijken

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:42

RUBYWHITE schreef:
Manon schreef:

Dat is de vraag helaas zijn er altijd nog mensen die wel t geld hebben maar geen fokkers inzicht en fokken puur met een hengst die commercieel is, in de hoop dat t veulen maar goed verkoopt, zonder dat ze verder kijken

Ja, dat snap ik, maar nico1982 noemt dat zemelen en dat vind ik een beetje onzin, gun ieder z'n zemel-lol

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:52

dat zijn nico`s woorden

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:00

hihi, sorry je moet "zemelen"niet verkeerd interperteren, ik zal het de volgende keer iets handiger verwoorden

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:36

CGJ12 schreef:

Ik vind dit echt super, ik ben ook niet zo'n Lingh fan. Ik vind het wel een goed sportpaard, maar daar blijft het bij.

Vorig jaar in Den Bosch was net een soort act.
Hij komt de baan binnen sloffen, de mensen klappen en je ziet hem bijna denken, HUH, moet ik nou ook al wat zonder Edward op mijn rug?
en daarna begon hij zijn ding te doen.

Onder het zadel is hij wel spectaculair maar los straalt hij niets uit imo.

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:02

CGJ12 schreef:

De verwachtingswaarde er nog even bij CGJ. Hamoen, Verkerk en Versteeg scoren dit beestje zo vanuit het boekje
Of zouden ze werkelijk het verschil niet zien?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:26

Elisa2 schreef:
Helemaal mee eens,door de training heeft hij ook veel meer bespiering enzo gekregen,wat eventuele zwakke punten kan camoufleren.Ook weet je niet wat zijn natuurlijke aanleg is,want dat heb je nooit gezien {voordat er iemand op zat}.Het zou ook weleens heel positief uit kunnen pakken,dus ik ben wel heel benieuwd.

Hier ben ik het mee eens, ik ken Lingh wel als 3 jarige en was er niet heel erg van gecharmeerd.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:41

Manon schreef:

De fokleiding wil giraffepaarden zien en de moderne fokker wil beduveld worden. Goeie business voor de fotograven. Zo stimuleer je de economie.
De fotograaf krijgt nu twee keer betaald. Kassa. Een keer voor de echte foto en een keertje om hem op het beeldscherm even in de giraffestand volgens het model 2006 neer te zetten.

Wil de fokleiding volgend jaar weer een ander modelletje. Geen probleem. De techniek staat voor niets. U roept en de fotograaf knipt, plakt en print conform het voortschrijdend inzicht.

Ermelo heeft al zand ingekocht voor het in- en outdoor heuvelkeuringsexperiment. Als dit goed bevalt, gaan de Willy Wortels het opnemen in de reglementen.
De balk op het scoringsformulier verdwijnt en maakt plaats voor de schuine balk

De minister van onderwijs heeft inmiddels het kabinet voorgesteld om de schoolboeken aan te passen.

Het hoofdstuk:
De horizon vormt permanent een rechte lijn - zal worden uitgebreid met:
Tijdens de KWPN paardenkeuring is de permanent rechte horizontale lijn, op basis van het voortschrijdend inzicht, aan verandering onderhevig.
De horizon kan tijdens deze keuringen ter plekke in hoogte
veranderen. Afhankelijk van de voorkeur van de betrokken juryleden kan deze hoogte zowel aan de linker als aan de rechter zijde van de horizontale lijn plaatsvinden.
Na afloop van de keuringen zal de horizon zoveel mogelijk in zijn oorspronkelijk staat hersteld worden.

Het ministerie verstrekt hiervoor geen subsidie. De kosten zullen worden gedragen door de belanghebbden zijnde de leden.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 01-03-06 21:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:43

hanneliesje schreef:

Vorig jaar in Den Bosch was net een soort act.
Hij komt de baan binnen sloffen, de mensen klappen en je ziet hem bijna denken, HUH, moet ik nou ook al wat zonder Edward op mijn rug?
en daarna begon hij zijn ding te doen.

Haha, ik zie het al helemaal voor me. En Edward maar suikerklontjes voor houden (toe maar Lingh, je kunt het!)

Maar is dit ook niet een beetje marktwerking, de markt wil Lingh, dus krijgt ze Lingh. Ik hoop trouwens dat hij beste veulens fokt, maar stel nu het tegenovergestelde (nogmaals, dat hoop ik niet). Zouden ze hem dan ooit zijn dekbrevet afnemen als bv. de afstammelingenkeuring erg tegenvalt? Ik ben erg benieuwd...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:24

arie53 schreef:
Hamoen, Verkerk en Versteeg scoren dit beestje zo vanuit het boekje
Of zouden ze werkelijk het verschil niet zien?

Waarschijnlijk zien zij dit beestje ook liever niet, maar om het "gepeupel" tevreden te houden mag ie dekken. Onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet" ........

Onder hetzelfde motto zijn (of worden) er meer geodgekeurd.
Dressuurmiepjes (Painted Black) en Springcowboys (Tjungske) ook weer tevreden.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:42

Al zet je de foto op zn kop, wat maakt het eigenlijk uit? Ik hoop immers niet dat fokkers hun hengst van een plaatje af uitkiezen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:47

VValar schreef:
Al zet je de foto op zn kop, wat maakt het eigenlijk uit? Ik hoop immers niet dat fokkers hun hengst van een plaatje af uitkiezen.

Toch gebeurt dat best veel. Wie heeft er nu écht de hengst van zijn keuze "aan het werk" gezien? Zoiets is vaak niet eens haalbaar........
Dan kan half nederland eerst wel die 40-urige baan halveren om hengsten te gaan bekijken.......

En in Den Bosch kan ik op de vrijdagavond toch ook moeilijk vragen of ik hengst X nu even aan de hand mag zien zonder zadel met bijbehorende Anky erop.........

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:24

VValar schreef:

De hengstenhouders hopen dat wel. Niet alleen hopen ze dat. Uit de praktijk weten ze dat de moderne fokker een giraffepaard wil zien. En dus levert de hengstenboer die op bestelling.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:30

CGJ12 schreef:
VValar schreef:

Wie heeft er nu écht de hengst van zijn keuze "aan het werk" gezien? Zoiets is vaak niet eens haalbaar........

Gelukkig voor veel hengstenhouders.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:44

CGJ12 schreef:

Toch gebeurt dat best veel. Wie heeft er nu écht de hengst van zijn keuze "aan het werk" gezien? Zoiets is vaak niet eens haalbaar........
Dan kan half nederland eerst wel die 40-urige baan halveren om hengsten te gaan bekijken.......

En in Den Bosch kan ik op de vrijdagavond toch ook moeilijk vragen of ik hengst X nu even aan de hand mag zien zonder zadel met bijbehorende Anky erop.........

Voor veel hengsten zal dit wellicht niet mogelijk zijn, maar een hengst zoals Lingh komt op het moment erg vaak voorbij. Zullen merriehouders dan echt de hengst op de foto gaan beoordelen wanneer ze hun tvkanaal op StudioSport kunnen zetten als er onlangs een int. dressuurevenement is geweest, en Lingh 'live' voorbij kunnen zien hobbelen? Zo'n beeldopname lijkt me toch wat meer zeggen dan een plaatje. Ookal zit er een Edward op die het gangwerk iets kan vertekenen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:47

VValar schreef:
Voor veel hengsten zal dit wellicht niet mogelijk zijn, maar een hengst zoals Lingh komt op het moment erg vaak voorbij. Zullen merriehouders dan echt de hengst op de foto gaan beoordelen, wanneer ze hun tvkanaal op StudioSport kunnen zetten nadat er onlangs een int. dressuurevenement is geweest en Lingh voorbij kunnen zien hobbelen? Zo'n beeldopname lijkt me toch wat meer zeggen dan een plaatje. Ookal zit er een Edward op die het gangwerk iets kan vertekenen.

A. Wanneer zie jij Lingh bij Studio Sport? (en dan niet alleen ingezoomd op zijn voeten)
B. Edward het gangenwerk IETS vertekenen?

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:56

StudioSport, ZDF, ARD, genoeg zenders die tegenwoordig zo nu en dan paardensport uitzenden. En anders zijn er zat evenementen waar Lingh te bezichtigen is, dus om een goed beeld te vormen van de hengst IRL is nu niet heel moeilijk meer lijkt mij zo.

Tja, dat is zowel de luxe als het nadeel die de hengst heeft.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:21

Het merendeel van de gekeurde hengsten raakt ook met een Edwerd of Anky niet waar Lingh nu zit. Dus de aanleg tot het grote werk is er zeker. Als hij dan volgens mensen een slecht exterieur zou hebben? dan is er misschien iets mis met de exterieurregels of zoals vaak het geval is: genoeg paarden die niet aan de norm voldoen maar wel het maken in de grote sport. Voor mij is het karakter en het zich laten rijden in combi met de aanleg voor het grote werk een pluspunt van Lingh. Er zijn genoeg merries die dat kunnen gebruiken.
Het geweldige gangwerk als 3 jarige is niet nodig om ooit GP te raken blijkt nu weer, terwijl daar tegenwoordig wel op gekeurd wordt. Met plaatjesfokkerij worden enkel de shows beter, niet de sport.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:56

Ik wordt niet vrolijk van Lingh....in tegendeel....ik zie een paard wat ongelovelijk zijn best doet om de voorbenen zo spectaculair mogelijk weg te zetten, op zo'n manier dat hij achter geen reet doet...

De markt wil Lingh...moeten we sommige mensen niet tegen zichzelf beschermen dan ?

En aanleg voor het hogere werk betekend niet automatisch dat het ook een vererver is....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:02

Viennanova schreef:

De markt wil Lingh...moeten we sommige mensen niet tegen zichzelf beschermen dan ?

Vandaar het hoge bedrag aan dekgeld?