Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
?RUBYWHITE schreef:Ling mag dan wel niet perfect zijn, commercieel is hij iig wel en hij presteerd ook.
nico1982 schreef:RUBYWHITE schreef:Ling mag dan wel niet perfect zijn, commercieel is hij iig wel en hij presteerd ook.
helemaal mee eens, wat kunnen jullie hier allemaal lekker "zemelen"!
Manon schreef:Waar staat die Lingh x Samber ter dekking?
Bij de meeste foto's loopt de horizon niet recht, neem ook het voorbeeld van de foto in galop van Valdez. (en bij welke hengst eigenlijk niet?)
Manon schreef:Ik vind het helemaal niet zemelen. Het is gewoon duidelijk een keus afwegen of je wel of niet met Lingh zou willen fokken, is toch helemaal geen punt om met elkaar in discussie te gaan over goede/zwakke punten? Tuurlijk is hij commercieel en presteerd hij, maar geeft hij dat ook door?
helaas zijn er altijd nog mensen die wel t geld hebben maar geen fokkers inzicht en fokken puur met een hengst die commercieel is, in de hoop dat t veulen maar goed verkoopt, zonder dat ze verder kijken
RUBYWHITE schreef:Manon schreef:Ik vind het helemaal niet zemelen. Het is gewoon duidelijk een keus afwegen of je wel of niet met Lingh zou willen fokken, is toch helemaal geen punt om met elkaar in discussie te gaan over goede/zwakke punten? Tuurlijk is hij commercieel en presteerd hij, maar geeft hij dat ook door?
Dat is de vraaghelaas zijn er altijd nog mensen die wel t geld hebben maar geen fokkers inzicht en fokken puur met een hengst die commercieel is, in de hoop dat t veulen maar goed verkoopt, zonder dat ze verder kijken
CGJ12 schreef:

CGJ12 schreef:

Elisa2 schreef:Helemaal mee eens,door de training heeft hij ook veel meer bespiering enzo gekregen,wat eventuele zwakke punten kan camoufleren.Ook weet je niet wat zijn natuurlijke aanleg is,want dat heb je nooit gezien {voordat er iemand op zat}.Het zou ook weleens heel positief uit kunnen pakken,dus ik ben wel heel benieuwd.

Manon schreef:Waar staat die Lingh x Samber ter dekking?
Bij de meeste foto's loopt de horizon niet recht, neem ook het voorbeeld van de foto in galop van Valdez. (en bij welke hengst eigenlijk niet?)
hanneliesje schreef:
Vorig jaar in Den Bosch was net een soort act.
Hij komt de baan binnen sloffen, de mensen klappen en je ziet hem bijna denken, HUH, moet ik nou ook al wat zonder Edward op mijn rug?
en daarna begon hij zijn ding te doen.
arie53 schreef:Hamoen, Verkerk en Versteeg scoren dit beestje zo vanuit het boekje
Of zouden ze werkelijk het verschil niet zien?

VValar schreef:Al zet je de foto op zn kop, wat maakt het eigenlijk uit? Ik hoop immers niet dat fokkers hun hengst van een plaatje af uitkiezen.

VValar schreef:Al zet je de foto op zn kop, wat maakt het eigenlijk uit? Ik hoop immers niet dat fokkers hun hengst van een plaatje af uitkiezen.
CGJ12 schreef:VValar schreef:
Wie heeft er nu écht de hengst van zijn keuze "aan het werk" gezien? Zoiets is vaak niet eens haalbaar........
CGJ12 schreef:
Toch gebeurt dat best veel. Wie heeft er nu écht de hengst van zijn keuze "aan het werk" gezien? Zoiets is vaak niet eens haalbaar........
Dan kan half nederland eerst wel die 40-urige baan halveren om hengsten te gaan bekijken.......
En in Den Bosch kan ik op de vrijdagavond toch ook moeilijk vragen of ik hengst X nu even aan de hand mag zien zonder zadel met bijbehorende Anky erop.........
VValar schreef:Voor veel hengsten zal dit wellicht niet mogelijk zijn, maar een hengst zoals Lingh komt op het moment erg vaak voorbij. Zullen merriehouders dan echt de hengst op de foto gaan beoordelen, wanneer ze hun tvkanaal op StudioSport kunnen zetten nadat er onlangs een int. dressuurevenement is geweest en Lingh voorbij kunnen zien hobbelen? Zo'n beeldopname lijkt me toch wat meer zeggen dan een plaatje. Ookal zit er een Edward op die het gangwerk iets kan vertekenen.
?Viennanova schreef:
De markt wil Lingh...moeten we sommige mensen niet tegen zichzelf beschermen dan?