Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ullaatje schreef:Je kunt ook contact opnemen met het KWPN zij kijken verder in de lijnen en adviseren ook, ze houden ook rekening met jou wensen en lichten keuzes ook toe.
Bacannie schreef:ullaatje schreef:Je kunt ook contact opnemen met het KWPN zij kijken verder in de lijnen en adviseren ook, ze houden ook rekening met jou wensen en lichten keuzes ook toe.
Dat ga ook maar eens proberen... ben benieuwd waarmee zij op de proppen komen.
Hoewel, let maar op, over een paar jaar wil iedereen weer een vos.Ik zie op grote concoursen echt alleen maar zwart en donkerbruin. Toedeledoki schreef:Scandic, dat is zonde van het mooie kleurtje van de merrie.Hoewel, let maar op, over een paar jaar wil iedereen weer een vos.Ik zie op grote concoursen echt alleen maar zwart en donkerbruin.
.Ik vind Scandic niet passend voor deze merrie. Bacannie schreef:Royal Dance en Don Romantic vererven een lang voorbeen en lengte in de hals, precies wat mijn merrie nodig heeft... Stof om over na te denken...
Bacannie schreef:Net even Florencio bekeken op i-net... mooie hengst. Weet iemand wat de dekkosten zijn?
Edit: net Team Nijhof even gebeld... Florencio geeft fijn beenwerk door... is meer geschikt voor de iets zwaardere merrie, past hoogstwaarschijnlijk niet op mijn merrie. Jammer. Gaven als advies wellicht Johnson... maar die krijgt dit jaar pas zijn eerste lichting veulens. Krijg meteen de hengstenbrochure, voor het geval dat.
Tequiro schreef:Ik teken mee voor Royal Dance!
Havidoff zou ik niet doen, gezien de halzen die hij nog wel een doorfokt in combi met jouw merrie niet verstandig.
LDRD schreef:Ik heb een Don Romantic jaarling (uit een Havidoff moeder). Wat DR heel duidelijk heeft toegevoegd is wat meer halslengte, lengte in het voorbeen (moeder heeft duidelijk kort voorbeen) maar niet overdreven. Verder heeft hij een enorme schoudervrijheid toegevoegd met een mooi knietje in het voorbeen en een super galop. Ook heeft ze meer formaat dan haar moeder.
Het karakter is ook toppie, een oplettende jolige jongedame is het, heel mensvriendelijk, wel voernijdig, heel meewerkend. Door omstandigheden heeft ze al een paar keer aan de longe gelopen en ze doet dat alsof ze dat altijd al gedaan heeft.
Enige nadeel is dat ze een graasvoetje heeft waarvoor ze nu tijdelijk even een snavelijzertje heeft. Ze graast consequent met haar linkervoetje voor, maar inmiddels is het al zover verbeterd dat ze dat al niet meer doet.
Suzanne F. schreef:En Oscar? Vergroot, geeft bot en kracht mee. Schuine schouder.
LDRD schreef:[
Ik heb een Don Romantic jaarling (uit een Havidoff moeder). Wat DR heel duidelijk heeft toegevoegd is wat meer halslengte, lengte in het voorbeen (moeder heeft duidelijk kort voorbeen) maar niet overdreven. Verder heeft hij een enorme schoudervrijheid toegevoegd met een mooi knietje in het voorbeen en een super galop. Ook heeft ze meer formaat dan haar moeder.
.
[/quote]