Welke hengst voor Gribaldi x Balzflug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:27

Havidoff, maar dat is al eens eerder gezegd.. wij hebben ook een Havidoff merrie

Bacannie

Re: Welke hengst voor Gribaldi x Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:07

ullaatje schreef:
Je kunt ook contact opnemen met het KWPN zij kijken verder in de lijnen en adviseren ook, ze houden ook rekening met jou wensen en lichten keuzes ook toe.

Dat ga ook maar eens proberen... ben benieuwd waarmee zij op de proppen komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:39

Bacannie schreef:
ullaatje schreef:
Je kunt ook contact opnemen met het KWPN zij kijken verder in de lijnen en adviseren ook, ze houden ook rekening met jou wensen en lichten keuzes ook toe.

Dat ga ook maar eens proberen... ben benieuwd waarmee zij op de proppen komen.

Haha nou Arie Hamoen kwam bij mij met Krack C.

Verwacht maar niet teveel van het KWPN als fokadvies. Zal wel Jazz of Krack zijn.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 10:16

Nou net KWPN gebeld... mijn verbeterpunten aangedragen... en ze gaan het uitzoeken. Wordt edd gebeld met hun advies.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:25

Ja ik heb mijn gribaldi door Krack C laten dekken, maar ik denk dat het op mijn paardje echt goed past ( heb de keuze overigens zelf gemaakt ) ik zal als het geboren een foto plaatsen ( over een week of acht) enne waarom kijk je niet naar de hele sterk verervende SCANDIC daar heeft de voor jou bekende toedeledoki wel goede ervaringen mee, en volgens Johan Hamminga een perfekte match. Nou ben wel benieuwd wat voor advies het KWPN geeft.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:43

Toedeledoki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:19

Scandic, dat is zonde van het mooie kleurtje van de merrie. Hoewel, let maar op, over een paar jaar wil iedereen weer een vos.Ik zie op grote concoursen echt alleen maar zwart en donkerbruin.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:04

Toedeledoki schreef:
Scandic, dat is zonde van het mooie kleurtje van de merrie. Hoewel, let maar op, over een paar jaar wil iedereen weer een vos.Ik zie op grote concoursen echt alleen maar zwart en donkerbruin.

Een goed dressuurpaard heeft geen kleur denk ik altijd maar!

Toedeledoki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:12

Tis maar een grapje .Ik vind Scandic niet passend voor deze merrie.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 16:58

Net weer even verder gekeken... en gebeld... Argentinus is ook een goede combi... bewezen hengst (wel duur) en geeft lengte in het voorbeen en hals... perfect voor mijn merrie zou je zeggen. Farewell III is ook een goede keus. Hele goede moederlijn.

Mmm, dit klinkt ook wel heel aanlokkelijk. Het wordt wel moeilijk zo! Hahahaha!

En inderdaad, kleur doet niet terzake. Vind vossen ook mooi (inmiddels, na er 2 gehad te hebben)!

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:09

Niemand meer ideeën?

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:38

Voor diegenen die het nog interesseren...

KWPN geeft als advies:
Rohdium en Uptown. Havidoff was inderdaad ook een goede optie (maar kon soms een franse stand doorgeven hoefde geen probleem te zijn bij mijn merrie). Ook Rubiquil kon goede combi zijn al wist ze niet of hij lengte in het voorbeen kon geven... Mijn keus van Argentinus kon ze weinig over zeggen want hij is niet erkend, ze zou het zelf niet doen vanwege het springbloed.

Deze keuzes zijn gemaakt op fokwaarde van de merrie. De fokwaarde was ruim boven het gemiddelde. Ook op het exterieur en beweging scoort ze ruim boven het gemiddelde (vanuit moederlijn).
Hoogtemaat was negatief... dus ze heeft een hengst nodig die formaat fokt, modeltechnisch heeft ze een hengst nodig die lengte geeft in het lichaam, de rug en lendenen waren een punt van aandacht (Gribaldi kon wat weke rug geven maar Balzflug juist weer niet (dus GEEN Flemmingbloed!), achterbeen moest niet rechter. Ook moet ik opletten dat de hengst bij voorkeur geen smalle voeten geeft.

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:58

Ik zou ook voor Oscar gaan. Super veulenrapport mooie dressuurlijn, of zijn zoon Uphill.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:30

Ik vind op deze merrie precies Royal Dance helemaal geen foute keuze

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:54

Heb inmiddels ook de fokkerijgegevens gekregen. Leuk om te weten!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:45

Bacannie schreef:
Royal Dance en Don Romantic vererven een lang voorbeen en lengte in de hals, precies wat mijn merrie nodig heeft... Stof om over na te denken...

Ik heb een Don Romantic jaarling (uit een Havidoff moeder). Wat DR heel duidelijk heeft toegevoegd is wat meer halslengte, lengte in het voorbeen (moeder heeft duidelijk kort voorbeen) maar niet overdreven. Verder heeft hij een enorme schoudervrijheid toegevoegd met een mooi knietje in het voorbeen en een super galop. Ook heeft ze meer formaat dan haar moeder.
Het karakter is ook toppie, een oplettende jolige jongedame is het, heel mensvriendelijk, wel voernijdig, heel meewerkend. Door omstandigheden heeft ze al een paar keer aan de longe gelopen en ze doet dat alsof ze dat altijd al gedaan heeft.
Enige nadeel is dat ze een graasvoetje heeft waarvoor ze nu tijdelijk even een snavelijzertje heeft. Ze graast consequent met haar linkervoetje voor, maar inmiddels is het al zover verbeterd dat ze dat al niet meer doet.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:15

Ik teken mee voor Royal Dance!

Havidoff zou ik niet doen, gezien de halzen die hij nog wel een doorfokt in combi met jouw merrie niet verstandig.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:17

Bacannie schreef:
Net even Florencio bekeken op i-net... mooie hengst. Weet iemand wat de dekkosten zijn?

Edit: net Team Nijhof even gebeld... Florencio geeft fijn beenwerk door... is meer geschikt voor de iets zwaardere merrie, past hoogstwaarschijnlijk niet op mijn merrie. Jammer. Gaven als advies wellicht Johnson... maar die krijgt dit jaar pas zijn eerste lichting veulens. Krijg meteen de hengstenbrochure, voor het geval dat.

JOhnson is van Jazz en dat wil je niet gaf je aan.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:23

Tequiro schreef:
Ik teken mee voor Royal Dance!

Havidoff zou ik niet doen, gezien de halzen die hij nog wel een doorfokt in combi met jouw merrie niet verstandig.

Ik weet niet hoe Dees haar Royal Dance is vanachter maar de hengst Raphsody van Royal Dance vind ik nou niet uitblinken wat betreft een sterk achterbeen. Wil je Rubinstein bloed die aan jou vraag voldoet wat betreft karakter, sterk achterbeen, lange hals zou je eens kunnen kijken bij Rubiquil staat ter dekking bij Vanbommel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:26

En Oscar? Vergroot, geeft bot en kracht mee. Schuine schouder.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 17:57

LDRD schreef:
Ik heb een Don Romantic jaarling (uit een Havidoff moeder). Wat DR heel duidelijk heeft toegevoegd is wat meer halslengte, lengte in het voorbeen (moeder heeft duidelijk kort voorbeen) maar niet overdreven. Verder heeft hij een enorme schoudervrijheid toegevoegd met een mooi knietje in het voorbeen en een super galop. Ook heeft ze meer formaat dan haar moeder.
Het karakter is ook toppie, een oplettende jolige jongedame is het, heel mensvriendelijk, wel voernijdig, heel meewerkend. Door omstandigheden heeft ze al een paar keer aan de longe gelopen en ze doet dat alsof ze dat altijd al gedaan heeft.
Enige nadeel is dat ze een graasvoetje heeft waarvoor ze nu tijdelijk even een snavelijzertje heeft. Ze graast consequent met haar linkervoetje voor, maar inmiddels is het al zover verbeterd dat ze dat al niet meer doet.

Heb je een foto van haar? Ben wel nieuwsgierig...

Ik vind het wel moeilijk hoor... moet nu ook snel een keuze gaan maken. Hmmm, ik wil niet een verkeerde keuze maken maar ja, fokken is gokken dus tja!

Verder iemand nog ideeën?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 18:01

Suzanne F. schreef:
En Oscar? Vergroot, geeft bot en kracht mee. Schuine schouder.

Oscar moet ik nog even doornemen...

*net even gekeken in fokwaarden... is ook geen slechte combi heb hem vorig jaar live gezien en tja het is en leuke hengst*

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:01

Even kijken of de foto lukt.

Don Romantic x Havidoff dus:

Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:05

LDRD schreef:
[
.
[/quote]

En hoe is nu met de sterkte van het middenstuk?

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:12

Obelisk?
Houston?
Laatst bijgewerkt door bambi76 op 23-03-06 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt