Vooroordeel hete arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:23

Ik denk niet dat je dat moet zien als een vooroordeel. In de rasomschrijving van de arabier staat dat het vurige moedige paarden zijn. Dit lijkt mij dus eerder een feit. Uitzonderingen heb je altijd. Mijn verzorg arabiertje van 5 jaar geleden was niet vooruit te branden maar wel nergens bang voor. Ook niet echt een standaard arabisch geval dus

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:12

christel1857 schreef:
Ik denk niet dat je dat moet zien als een vooroordeel. In de rasomschrijving van de arabier staat dat het vurige moedige paarden zijn. Dit lijkt mij dus eerder een feit. Uitzonderingen heb je altijd. Mijn verzorg arabiertje van 5 jaar geleden was niet vooruit te branden maar wel nergens bang voor. Ook niet echt een standaard arabisch geval dus

Ja, vurig ja, maar dus geen heet, nerveus, gevaarlijk, onbetrouwbaar enz. Dát staat niet in de rasbeschrijving, dus klopt het vooroordeel wel degelijk, jammer genoeg.

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:15

Ik heb zelf een NRPSer gehad met ± 80/90% arabisch bloed erin, ze was de makste betrouwbaarste en liefste pony die ik ooit heb gehad
T was echt zo'n eentje, als de rest er vandoor vloog dat zij niet eens opkeek
Ze kreeg ook al snel de bijna Tjeerd

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:51

Nouw mijn nrpsje(is nu verkocht)was erg heet en kon geen moment stilstaan echt super druk..
Werd alleen wel een beetje kwaad toen zo'n vrouw mijn vader op belde hoe gek die wel niet was om zo'n pony voor mij te kopen(had die tijd men rug gebroken en hem al gekocht voordat ik erop had gereden)omdat ze haar zoons er nooit op zou laten rijden(moet je ook even hun ervaring met die van mij gaan vergelijken ) en zei ze zelfs dat hij gevaarlijk was!!
Oke hij was niet echt betrouwbaar maar om nou te zeggen dat als ik er eenmaal op zat dat hij dan als een dolgedraaide door het lind ging dat ook weer niet..
En tjah soms zijn er vooroordelen over dat ze gevaarlijk zijn..
Ik mag die vrouw nog steeds niet hoor

Rytm

Re: Vooroordeel hete arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 08:01

Ach, het hangt natuurlijk ook van de opvoeding af.
Die ik rijd is ook heet, of vurig, het is maar hoe je het wilt zeggen, en 5 jaar oud dus ook aan het puberen maar hij staat wel stil als hij dat moet. Geen 5 minuten achter elkaar maar wel lang genoeg om op te stappen of je beugels te doen oid.

Ik vind ze echt niet onbetrouwbaar of wat. Je moet hem eens zien, als hij je kent loopt hij als een hondje achter je aan.
Ze zijn slim ja, en misschien dat sommige mensen daar niet mee om kunnen gaan.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:49

Ik wil hier hetzelfde zeggen als wat ik net gepost heb in verband met de Lusitano. Ik denk dat het meer ligt aan hoe mensen er tegenover staan, dan aan het ras.

En ja, maaitjuh, de intelligentie speelt vast een rol.

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:54

Een paard kan zo gek worden als hij zelf wordt gemaakt arabier of shire, ik ga er geen heel verhaal om heen breien ik vind het onzin dat vooroordeel.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:05

Citaat:
Een paard kan zo gek worden als hij zelf wordt gemaakt arabier of shire, ik ga er geen heel verhaal om heen breien ik vind het onzin dat vooroordeel.

AMEN _/-o_

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:20

jazz-fan schreef:
Citaat:

AMEN _/-o_

Hier ook Amen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:08

horseranch schreef:
horseranch schreef:

AMEN _/-o_

Hier ook Amen

En nog een keer AMEN _/-o_

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:45

Nou.. dan hier ook nog een keer Amen!

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:53

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-06 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:16

Lekker bekkie...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:21

Kowloon1 schreef:
Ik hoor dikwijls dat het vooral de kruisingen met een arabier zijn die nogal heet zijn. Verder vind ik het ook een stom vooroordeel.
Mijn arab. volbloed kan wel eens druk doen, maar met het rijden is die de braafste in vgl met ons andere paarden.

Ik had ook een kruising.
Hij leek altijd ontzettend heet en druk, maar werkelijk had hij maar een klein hartje.
Als ik bijvoorbeeld op buitenrit was liep hij te dribbelen al een gek.
Maar ik kon zo de teugels los gooien en hij bleef gewoon in stap dribbelen, geen pas harder.
Als je hem naar buiten deed liep hij ook naast je te dribbelen, neusgaten wijd open Enz..
Maar je kon m aan je pinky houden.
Het was vaak vooral een grote mond maar een klein hardje.

Het was echt mijn maatje.
Hij ging nadat hij mij heeft leren vertrouwen voor me door het vuur.
Het was echt mijn grote vriend.
Helaas is hij er niet meer, maar ik heb nog nooit z'n beest gekent, echt super apart.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:43

Mijn arab(88%) is wel erg heet! In de winter kan ik der niet fatsoenlijk naar de bak brengen, en al is ze in de bak moet ze eerst 20 rondjes in rengalop door de bak rennen, en dan is ze nog niet moe, zit ze ook altijd keihard te briesen! Ja die is echt heel erg druk!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:53

Foto's mogen als link geplaatst worden in de gewone topics.
Alleen in itp en het taxatie topic mogen twee foto's geplaatst worden.

Willen jullie hier rekening mee houden want nu moeten er iedere dag weer foto's veranderd worden door de moddies en die willen vast ook wel andere dingen doen ipv van linken te maken.

Alvast bedankt.

Gr Em

Edit: Zie net dat het al een oude post is.. Sorry...
Maar dan maar als geheugensteuntje .

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:20

Ik heb wel een hete arabier!!!
Hij is 21 maar gedraagt zich als een 5 jarige.
Hij is super, maar gewoon heet.
In de winter is rijden best moeilijk, hij maakt overal een probleem van, altijd schrikken, niet meer willen lopen.
Het is dan moeilijk om heel rustig te blijven en hem te overtuigen dat niets eng is.

In de zomer gaat het beter, maar toch zou ik er niet zomaar iedereen opzetten, omdat ie gewoon ineens druk kan doen.

( Nou moet ik zeggen, een vriendin van me, doet nu wat freestylen met hem, en door deze manier van benaderen, wordt hij toch wel wat rustiger in zn bol ) .

AnneOmieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:56

Omar is over het algemeen vrij cool en relaxed. Hij maakt zich meestal niet zo erg druk en is niet snel ergens bang voor, maar hij kan ook wel eens erg heet zijn, omdat hij gewoon super veel energie heeft en soms gewoon even lekker wil knallen. Hij is niet echt de makkelijkste om te rijden (dominant en eigenwijs) maar hij is wel heel erg betrouwbaar en eerlijk. In principe kun je hem zo heet maken als je zelf wilt en aan de ruiter de kunst om hem rustig te houden Hij is absoluut geen neuroot of zenuwpees zoals de nrps merrie die naast hem op stal staat. Omar zou ook nooit gaan trekken aan het halstertouw als een of ander lomp paard en losbreken, hij blijft keurig bij je en is echt mensgericht. Kruisingen zijn idd vaak heter dan een volbloed.

Op endurance wedstrijden was hij vanaf de 1e x echt super relaxed met alles wat er om hem heen gebeurde en vond het helemaal prachtig, dus lekkere lage hartslag altijd

Youko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:35

Ik ben vandaag weer opgestapt na twee weken. Tica stond elke dag heerlijk in de wei (alhoewel heerlijk.... Ze stond de laatste week erbij als een verzopen kat.... Rotweer )... En ze was wild ! Nee, zonder gekheid, geen stapje verkeerd gedaan . Ze is wel altijd lekker wakker, maar bokt haast nooit (afgezien van dat rare huppeltje van haar), ze gaat er nooit vandoor. Ik noem het niet heet, maar gewoon lekker werklustig

AnneOmieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:57

Nou, Omar kan bokken als de beste Als hij echt boos is dan bokt hij maar omhoog komen doet hij eigenijk nooit onder het zadel.

Franca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:24

Yen is over het algemeen heel cool in haar koppie, maar heeft wel haar 'hete' dagen. Net als ik trouwens, haha; dat kan gewoon per dag verschillen

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:03

ik heb echt een schat van een ruin hij is volbloed arabier! en ik kan er niks heets in vinden, behalfe als je hem opport, maar dan is die lekker gek aan het doen, als je zegt hoow..stopt hij gelijk en komt net zo braaf naast je lopen!! dus ik heb die vooroordeel niet..

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:53

Vandaag weer na dik 2 weken op haar rug gestapt. Ze is erg kreupel geweest en heeft alleen maar kunnen stappen en klein beetje draven (maar loopt in draf nog onregelmatig, dus dat is niet meer dan een rondje).

Het waaide en het was fris maar ze heeft zich SUPER gedragen. Ze had er duidelijk zin in, was wat kijkerig en dribbelde af en toe wat enthousiast weg en is 1x een pas opzij gesprongen, maar was daarna ook weer keurig met dr koppie naar beneden en liep braaf mijn tempo en het duurde niet lang en het weg draven was ook over. Ik was hartstikke trots op mijn 'wilde' arabier

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:00

mijn ruin is erg hoog in zijn bol maar heet kan ik hem niet noemen, onder een vertrouwend hand is het juist een zeer betrouwbaar paardje dat netzoveel en net zo hard kan werken als ieder ander paard.

Gisteren had hij het even in zijn bol na een week rust en veel op stal door het slechte weer. Maar dat is een kwestie van zelf goed inschatten hoe het paard is, kalmeren en ontspannen blijven dan is de bui zo over en heb je er geen kind aan.

Het ligt vaak aan de ruiter die op het paard stapt, vandaar die vele vooroordelen

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:00

ik heb een arabische hengst van nu 2 jaar oud. hij is ontzettend sloom..hoop dat dat beter word als hij ana het werk moet volgend jaar ofzo..verder is hij wel superlief, totaal geen hengstenstreken, en zeer aanhankelijk. zodra de shetlanders hem ff willen bijten springt ie achter mij, mamaaa heeelllpp!. wel heeft hij al paar kee reen paniekaanval gehad. dan flipt hij helemaal.

waar ik een paar jaar geleden een welsh arabier heb gereden stond ook nog een volbloedje, die kon wel heel gek doen trouwens.