Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
christel1857 schreef:Ik denk niet dat je dat moet zien als een vooroordeel. In de rasomschrijving van de arabier staat dat het vurige moedige paarden zijn. Dit lijkt mij dus eerder een feit. Uitzonderingen heb je altijd. Mijn verzorg arabiertje van 5 jaar geleden was niet vooruit te branden maar wel nergens bang voor. Ook niet echt een standaard arabisch geval dus

) en zei ze zelfs dat hij gevaarlijk was!!

Citaat:Een paard kan zo gek worden als hij zelf wordt gemaakt arabier of shire, ik ga er geen heel verhaal om heen breien ik vind het onzin dat vooroordeel.
jazz-fan schreef:Citaat:Een paard kan zo gek worden als hij zelf wordt gemaakt arabier of shire, ik ga er geen heel verhaal om heen breien ik vind het onzin dat vooroordeel.
AMEN _/-o_
horseranch schreef:horseranch schreef:
Een paard kan zo gek worden als hij zelf wordt gemaakt arabier of shire, ik ga er geen heel verhaal om heen breien ik vind het onzin dat vooroordeel.
AMEN _/-o_
Hier ook Amen
griebels schreef:Nou.. dan hier ook nog een keer Amen!![]()

Kowloon1 schreef:Ik hoor dikwijls dat het vooral de kruisingen met een arabier zijn die nogal heet zijn. Verder vind ik het ook een stom vooroordeel.
Mijn arab. volbloed kan wel eens druk doen, maar met het rijden is die de braafste in vgl met ons andere paarden.
. 
) .
Hij is absoluut geen neuroot of zenuwpees zoals de nrps merrie die naast hem op stal staat. Omar zou ook nooit gaan trekken aan het halstertouw als een of ander lomp paard en losbreken, hij blijft keurig bij je en is echt mensgericht. Kruisingen zijn idd vaak heter dan een volbloed.

)... En ze was wild
! Nee, zonder gekheid, geen stapje verkeerd gedaan
. Ze is wel altijd lekker wakker, maar bokt haast nooit (afgezien van dat rare huppeltje van haar), ze gaat er nooit vandoor. Ik noem het niet heet, maar gewoon lekker werklustig
Als hij echt boos is dan bokt hij maar omhoog komen doet hij eigenijk nooit onder het zadel.