Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
chantal1 schreef:Hun idee over de fokkerij baseert zich als het ware op het lijnenteelt; het versterken van positieve genen. Ook van inteelt (tot 4 generatie’s inteelt, vanaf 5 generaties lijnenteelt) zijn zij niet vies. Men zegt ook dat men eigenlijk alleen bewezen sporthengsten moet nemen om mee te fokken en daar kan ik me best wat bij voorstellen.
chantal1 schreef:...Ik vond het erg leuk dat Haras de la Vie dit georganiseerd heeft en ik hoop dat er een vervolg op komt. Ik zal hier dan ook zeer zeker weer bij aanwezig zijn.
adriana schreef:Dat is echt balen!! Jammer!
Heeft iemand aantekeningen gemaakt voor je?
. MissHIS schreef:chantal1 schreef:...Ik vond het erg leuk dat Haras de la Vie dit georganiseerd heeft en ik hoop dat er een vervolg op komt. Ik zal hier dan ook zeer zeker weer bij aanwezig zijn.
Ohh dus je komt ook naar Fryslan? Gezellig!![]()
Leuk dat je verslag nog even geplaatst hebt, ik kon hem zo snel niet vinden!
MissHIS schreef:Ja ik heb Suzanne F al een PB gestuurd met een verslag van de avond, en wat er werd besproken over Votje. Maar inderdaad jammer dat ze er zelf niet was. De heren gaven namelijk aan dat Balzflug de zwakste schakel is, en ik denk dat Suzanne F daar heel anders over denkt.
Sammie schreef:En waarom vonden ze dat dan?
Suzanne F. schreef:Sowieso omdat ik veel positieve ervaringen heb met Balzflug nakomelingen met name het voorbeengebruik en de mooie zelfhouding en het temperament.
Ik vind dat in dit geval Balzflug positieve dingen heeft gedaan op de Pion merrie. Veel ras toegevoegd, hoogbenigheid en een extra knietje in het voorbeengebruik. Gewoon heel veel beweging toegevoegd en dat in combinatie met de kracht die de Pion merrie had, is het gewoon een supergoed paard geworden.
Citaat:Wat een beetje onderbelicht is gebleven in de cursus is de beproefde combinaties, Donnerhall x pik bube, Ferro x Ramiro wat maakt dat nou een goeie combie?? En wat zijn de "moderne" combies, want daar heb je eigenlijk sneller resultaat mee. Misschien is Balzflug x Pion wel een wereld combinatie...
Sammie schreef:Ik zie eerlijk gezegd niet veel gribaldi's in de hogere sport.
Sammie schreef:Jazz x Ulft x Amor
Ulft x Roemer
Roemer x Homerus (x Eros)
Amor x Doruto (of andersom)
Amor x Pericles xx
Voltaire x Nimmerdor
Flemmingh x (zoon v) Lucky boy
Sammie schreef:Er is nog diepvries. Ik weet niet precies hoe oud de oudste gribjes nu zijn, maar er deden er wel een heleboel mee voor de diverse selecties voor het WK jonge paarden.Ik zie eerlijk gezegd niet veel gribaldi's in de hogere sport. Wel in de basis sport, maar dat kan ook niet anders aangezien hij er héél veel dekt per jaar. En een gribje is in.
Balzflug is te vroeg gestorven.

ART_UMA schreef:Mijn vraag was eigenlijk wat zijn "nieuwe" goeie combies, bij de hengstenkeuring zie ik toch regelmatig Jazz x Flemmingh, Flemmingh x beaujolais heeft natuurlijk ook twee absolute toppers gegeven (lingh en Krack).
adriana schreef:Het zou het mooiste zijn als het in Fryslân gewoon door zou gaan.
Als het goed is zijn er wel meer aanmeldingen binnengekomen, maar ik heb niks meer gehoord.
Deze cursus lijkt me zo leuk, ik snap niet dat er niet meer belangstelling voor is.
Suzanne F. schreef:Vot is zondermeer een prachtige merrie om te zien. Maar de moeder is kwalitatief beter. En daarom vind ik het zo raar om Balzflug de zwakste schakel te noemen. Qua type heeft hij verbetert ja.