Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anke schreef:op een gegeven moment werd ze hengstig en is ze ook gedekt...2 weken later stond er ineens een veulentje naast!!!
Sammie schreef:nouska ik denk niet dat je je daar erg veel zorgen over hoeft te maken. Dan had ze allang moeten aborteren. Die van mij was nog geen 18dagen drachtig toen er een flinke antibioticakuur doorheen moest ivm een flinke trap tegen dr achterbeen.. En in de 5 maand nog 10 dagen ventipulminstroop. En ze is nog steeds drachtig hoor
Met een antibioticakuur heb ik het wel meegemaakt, toen de merrie uit mijn onderschrift bijna 10 mnd. drachtig was van haar eerste veulentje kreeg ze een ontzettende koliekaanval en de DA wou haar al afschrijven (horrorverhalen over waarschijnlijk meer dan drie uur moeten rijden naar de kliniek etc). Dat is alweer een paar jaar terug en mijn ouders waren die week net niet thuis en ik en mijn jongere broer moesten het allemaal met zijn tweetjes afhandelen. DA zei toen ook nog tegen ons: "Reken maar niet op dat veulen"(!)...
), al zie ik haar volgende week vrijdag pas, ik laat dan wel weten hoe ze er dan uitziet
Vasthi schreef:Nouska, misschien even navragen over die ontworming bij een DA?
(maar What else is new
)
daantjuhhh schreef:TIP:
Geef je merrie na het rijden ongeveer 3 kwart emmer met koud water.
Kijk goed na haar buik.
Meestal reageren veulens heel heftig op koud water na rijden en kan je het zien bewegen in de buik.
Dit werkt natuurlijk niet altijd.
P.S. geef niet te veel koud water na het rijden want dat is slecht.

Vasthi schreef:Tja, we wachten het nu maar gewoon af. Mocht ik meer "tekenen" krijgen dan hang ik direct aan de telefoon.
Hierbij buikfoto's van mijn meissie van vanmiddag:
En wat vinden jullie?
Vasthi schreef:Tja, we wachten het nu maar gewoon af. Mocht ik meer "tekenen" krijgen dan hang ik direct aan de telefoon.
Hierbij buikfoto's van mijn meissie van vanmiddag:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... KSRC[/img]
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... KSRC[/img]
En wat vinden jullie?
ik zou haar zeker nog eens laten scannen en opvoelen als je het zeker wilt weten