Wat past hier bij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:24

Ik brand Kingston niet af (mijn paard is ERG leuk namelijk en kan absoluut leuk bewegen), ik zet er niet voor niets bij dat ik niet weet of de mijne representatief is voor de rest! Wat ik bedoel, en mss niet duidelijk genoeg neerzet, is dat als ik naar de foto van de merrie kijk zie ik minder mooie dingen die mijn paard juist ook heeft. Dan zou je geen hengst willen die dat door kan geven.

Overigens, de laatste berichten die mij bereikt hebben is dat hij op wacht gezet is vanwege de kwaliteit van zijn nakomelingen. Billy, kun jij mij mss vertellen of dat klopt?

NWDynamite

Re: Wat past hier bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:25

dorientjuh schreef:
Misschien iets baroks? Of is dat dan weer te heet? Bijvoorbeeld een Lusitano oid? Hier een plaaqtje van een Lusitano: [img][/img]

Die dieren staan er juist om bekend dat ze betrouwbaar, intelligent en rustig in het hoofd zijn!!!!
Alleen je moet wel zoeken naar de juiste bloedlijn mbt alter real, andrade en veiga etc. moet je maareens uitzoeken op internet (uis heel erg veel over te vinden)
Ik denk dat op deze merrie wel zoiets past idd,, Lusitano of andalusier...
ik zou zelf niet voor lipizzaner gaan omdat ik de bouw iets minder mooi vind persoonlijk... kyk maar:
Lusitano:
http://www.sussexlusitanos.co.uk/images/Numerario%20at%20Belmordean.JPG

Andalusier:
Afbeelding

lipizzaner:
http://home.foni.net/~nando-xx/Draft/lipizzaner-800.jpg

Voor meer foto's kun je op www.google.nl kijken, bijv
www.google.nl __Lusitano -->afbeelding---> zoeken
en dat ook met anda en lipi

Maar voor uitleg, rassebeschrijving, bloedlijnen en vooral gezelligheid: www.lusitano-nederland.nl/Forum

Greetz Nathalie

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:11

Kingston is op wacht gezet omdat hij te weinig stermerries op de keuringen gaf. Dat is geen nieuws, dat is al 2 jaar zo meen ik.
Probleem met hem is, dat heel veel paarden al jong het verdienstelijk doen in de sport, en dan naar het buitenland verkocht worden. En dan telt het KWPN de resultaten niet meer mee. Zijn topafstammeling is trouwens Miss Independent, die springt de sterren van de hemel in Amerika en is laatst voor meer dan een miljoen verkocht.
Daarbij lijkt dezeactie er toch op gericht om Kingston in diskrediet te brengen, anders had je deze vraag wel via pb gesteld. Vind het een beetje een sneue actie van je...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:18

Jouw paard is overduidelijk een springpaard, mooi paard overigens.
Ik zou dit paard dekken met Solitair, www.hanshorn.nl, die een superspringer is maar uitstekend dressuurt en die de hals en rug van jouw merrie zeker zal verbeteren. Ga nou niet lopen knijen met Andalusiers enzo want genetisch gooi je de boel overhoop en je als je geluk hebt krijg je er een paard uit dat niet heel erg slecht is. Ik heb die rare kruisingen tenminste nog nooit zien presteren, al bevestigt de uitzondering de regel.

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:50

Wat zou je uiteindelijk met het veulen willen doen? Misschien ook wel belangrijk of heb ik daar overheen gelezen.
Wil je richting dressuur, springen, mennen, western...
Dan kan er een hengst worden gezocht in die richting....

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 17:57

Ik wil er lekker creatief mee gaan rijden. En wat dressuurmatig.
Vind daarom het kakter heel beklangrijk.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:17

Even verplaatst naar FA. Daar hoort dit topic beter thuis.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:18

janderegelaa schreef:
Ik zou dit paard dekken met Solitair,

Dat zou ik dus niet doen. Dan krijg je dat volbloedachtige alleen maar meer tot uiting vrees ik zo.

dorientjuh

Re: Wat past hier bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:33

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:33

Zoals je weet felicity heb ik ook een langgelijnde springmerrie,
en die heeft een veulen van een andalusier, je hebt het veulen gezien toch??
Ze is inmiddels jaarling, maar ontzettend compact gebouwd!!
Kom maar eens kijken als je wilt?
Staat vlakbij!