Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:Ferro vererft lelijke kikkerkoppen...
Zwaar en soms ook naar ramskop neigend.
Karin schreef:Een reden waarom er zoveel 'lelijke' Ferro's rondlopen kan natuurlijk ook zijn populariteit zijn. Ineens wilde 'iedereen' een Ferro en op die manier zijn er natuurlijk ook heel veel 'lelijke' merries door hem gedekt. Nederland loopt onderhand vol met Ferro's, waarbij de lelijke nakomelingen erg opvallen en op die manier zorgen voor het algemene beeld over Ferro's, terwijl iedere hengst nu eenmaal goede en minder goede paarden voortbrengt. Een paard heeft tenslotte niet alleen een vader, maar ook een moeder. Alleen valt het bij Ferro misschien meer op, omdat er zoveel nakomelingen van hem zijn en er heel wat van hem (en zijn nakomelingen) wordt verwacht.
Maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand het met mijn theorie eens is.
germie schreef:.
Ik heb het niet zo op met dressuurfokkerij, de meeste dressuurpaarden komen uit springbloed.
Ferro is ook duur in dekgeld, ik geloof 3700 gulden, daar kun je ook andere hengsten voor krijgen, die gemiddeld genomen meer gemiddelde veulens krijgen.
Je hebt niets aan een vuelen dat lelijk is, maar als je een mooie ferro hebt, dan heb je ook wat.
Ik ga liever voor meer constante veulens
Kleintje schreef:Ferro is inderdaad erg veel gebruikt om te dekken. Daardoor zie je er verschrikkelijk veel. Veel mooi en veel minder mooie. De karakters zijn ook niet allemaal hetzelfde, maar ze zijn ook niet allemaal even consequent opgevoed en daar vorm je in de begin jaren toch heel erg een karakter mee. Als ze in het begin al mogen drammen en over je heen mogen lopen dan versterkt dit alleen maar en zullen ze het blijven doen. De ander probeert het, het wordt de kop in gedrukt en ze weten dat het geen zin meer heeft dus stoppen ze. Je kan ze dus niet vergelijken.
Als Ferro nou 4 nakomelingen had gehad, ze waren alle 4 lastig en lelijk, dan was het een ander verhaal, maar het zijn er zo verschrikkelijk veel.
Naar horen zeggen heb ik ook gehoord dat ze doorzetters zijn. Maar dan wel op de verkeerde manier. Met drammen, hun zin doordrijven, vaak op een gemene manier.
laurake schreef:ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Je moet een paard in partjes bekijken als je der 1 gaat kopen, en zo begin je met de benen en ga je stilletjes omhoog.Als dat allemaal goed is mag je eens gaan kijken of der een leuk koppie op staat.
Ga je eerst naar die lieve schattige oh zo mooie blik kijken ben je vaak al helemaal weg omdat ie zo lief kijkt ofzo, een paard is meer dan een hoofd alleen.
Nou ja das wat ik ervaren heb dan...
Trouwens ik heb ooit eens een artikel gelezen over de eigenaars (of fokkers weet ik veel) van Ferro.Naar het schijnt was ie als veulen al een enorme lastpak...zo sprong hij over de laadklep van de trailer als jaarling (terwijl die dicht was)en zo zijn er nog voorvallen...hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven) Bonfire ging der wel anders tegenaan
Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)
Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Het is een kwestie van smaak, zo vindt ik een Arabier maar nix, geef mij maar een lekkere bolle dikke met veel massa..zo is het maar net met Ferro ook.
Jullie gaan me nu trouwens niet vertellen dat ie lelijk is hé
Pipo"][/quote]
HIj sprong over de laadklep heen!!!! en dat maakt hem een lastpak????
Weet je hoeveel jonge paarden dat doen??, die wel eens iets doen wat niet mag, of wat in jou ogen dan lastig is.
Heel apart, om direct een paard lastig te bestempelen, om zoiets onzinnigs.
[quote="laurake schreef:ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Je moet een paard in partjes bekijken als je der 1 gaat kopen, en zo begin je met de benen en ga je stilletjes omhoog.Als dat allemaal goed is mag je eens gaan kijken of der een leuk koppie op staat.
Ga je eerst naar die lieve schattige oh zo mooie blik kijken ben je vaak al helemaal weg omdat ie zo lief kijkt ofzo, een paard is meer dan een hoofd alleen.
Trouwens ik heb ooit eens een artikel gelezen over de eigenaars (of fokkers weet ik veel) van Ferro.Naar het schijnt was ie als veulen al een enorme lastpak...zo sprong hij over de laadklep van de trailer als jaarling (terwijl die dicht was)en zo zijn er nog voorvallen...hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven) Bonfire ging der wel anders tegenaan
Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Het is een kwestie van smaak, zo vindt ik een Arabier maar nix, geef mij maar een lekkere bolle dikke met veel massa..zo is het maar net met Ferro ook.
laurake"][/quote]
[quote="Pipo"]HIj sprong over de laadklep heen!!!! en dat maakt hem een lastpak????
Weet je hoeveel jonge paarden dat doen??, die wel eens iets doen wat niet mag, of wat in jou ogen dan lastig is.
Heel apart, om direct een paard lastig te bestempelen, om zoiets onzinnigs.
[quote="laurake schreef:ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Citaat:hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven)