Tennessee Walking Horse..?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meikje

Re: Tennessee Walking Horse..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:03

Tennessee Walking Horses zijn echt geweldig!
Ik heb in Canada veel met ze gewerkt gedurende een paar maanden.
Wat een schatten van beesten. Nou ja, ze kunnen natuurlijk wel
eigenwijs zijn, het blijven paarden Lachen

Erg leuk vond ik ook de bijzondere gangen, dat zit zó relaxed.
De running walk, pace en de rocking chair canter... heerlijk!

Groetjes Meike

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:08

Toevallig ben ik gisteren naar eentje gaan kijken en het werd voor mij een ware nachtmerrie Clown . Super braaf dier in de omgang maar met rijden.. Stap ging nog, rem werkte niet goed, draf deed ze niet tenzij ik terugkwam van galop en dat was pas na enkele rondjes snelle galop een lichte tempovermindering dus ik zag al gauw dat dit niet was wat ik zocht. Ze sprong nl. altijd van stap aan in galop en altijd zat ze tussen galop en draf in te "huppelen". Stap vond ik wel leuk eens ik dat gewend was, voelt toch even anders aan vond ik. Paard was ook superhard in z'n mond, kon het zelf ook niet aan doen natuurlijk. Lachen Voor beginnelingen staat er dan bij de advertentie. Haha!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:32

eh Dito? Een Tennessee Walker draaft normaliter ook niet onder zadel. Het ras is juist bekend en geroemd om de extra gangen die je ook wel 'snelwandelen' kunt noemen. Die extra gangen zitten juist erg comfortabel.

Jammer dat je eerste kennismaking niet goed is bevallen. Als je wilt dan mag je die nog een keertje overdoen bij ons.

Wel ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig waar je bent wezen kijken.

Groeten,
Sandra
Centered Riding Instructeur
www.pleasuregaits.com

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:45

Renee91 schreef:
Oke, leuk om te horen.. Ik ga voor koop naar amerika en wil daar een jonge TWH kopen en laten overkomen als het zover is.. Dus eentje die uit de kudde komt. Weet jij al welke richting je met hem op wilt ?

Oee.. weet je hoe duur dat is om een paard over te laten komen uit Amerika ? Geld, geld! Wow!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:01

Pleasuregaits schreef:
eh Dito? Een Tennessee Walker draaft normaliter ook niet onder zadel. Het ras is juist bekend en geroemd om de extra gangen die je ook wel 'snelwandelen' kunt noemen. Die extra gangen zitten juist erg comfortabel.

Jammer dat je eerste kennismaking niet goed is bevallen. Als je wilt dan mag je die nog een keertje overdoen bij ons.

Wel ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig waar je bent wezen kijken.

Groeten,
Sandra
Centered Riding Instructeur
www.pleasuregaits.com

Ik ben gaan kijken in Holsbeek en in de advertentie stond niets over het ras vermeld, enkel mooi paard e.d. en aan de telefoon zei hij dat ze volledig geleerd was als dressuurpaard. Ik ben dan ook opzoek naar een gewoon rijpaardje maar het bleek dus een Tennessee te zijn, ken verder dus ook niets van het ras. Ze kon wel draven hoor, alleen was ze absoluut niet te houden in galop en draf. Verder geen betrouwbare man dus hou het daar bij. Knipoog

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:52

Ik heb wel eens op zo'n beessie gereden en ik ben er sindsdien helemaal verliefd op! Het schijnen geweldige paarden voor buitenritten te zijn maar ze zijn volgens mij niet echt geschikt voor de dressuur.. (kan ik mis hebben!)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:48

Neem een american saddlebred. die kunnen wel draven en galopeeren. Haha!

Sharmayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:54

Wow!

Wat apart om te zien,is eens wat anders.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:27

Lilian1991 schreef:
Neem een american saddlebred. die kunnen wel draven en galopeeren. Haha!

Ik heb inmiddels al een heel leuke kwpn-merrie. Clown

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:22

Wat betaal je er ongeveer voor wil je een paard uit Amerika hierheen halen?
Ik weet wel dat het verschrikkelijk veel geld moet kosten maar hoeveel kost het precies?
Ik heb op mijn stage een keer op een TWH gereden en ik ben er sindsdien helemaal lyrisch over! Zo lekker reed die merrie!
Echt helemaal geweldig! Als ik het geld had kwam er gauw een THW bij!
Zijn er ook adresjes in Nederland die TWH fokken/verkopen?
En zijn er nog meer site's waarop TWH te koop staan?

Groetjes

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:32

Het is vrij duur om een paard hierheen te halen, in Canada hadden ze het volgens mij over een paar duizend euro. In Nederland zijn er ook adresjes, ik vond deze site:http://www.littleamerica-twh.com/EuropeanBreedersList.htm
succes!

ze zijn leuk he?

lifela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:50

Op zondag 28 januari 2007 is er ook een mogelijkheid om meerdere Walkers te zien en te rijden. Dit wordt door de Nederlandse Vereniging NTWHA georganiseerd in manege Kerkers, Rieterweg 28 in Maashees. Kijk op de website www.ntwha.nl. In april is er een walk-in dag in Woudenberg bij manege de Koning. Op beide dagen kun je meer fokkers en trainers spreken dan de eerder genoemden.

Lifela

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:20

Zowel in Nederland als in België staan een aantal Tennessee Walkers te koop. Wanneer je na een proefrit tijdens de Walk-in dag in januari of maart nog meer over het ras wilt weten of zelfs overweegt een Walker aan te schaffen, dan kun je een Kennismakingsmiddag bijwonen speciaal over Tennessee Walking Horses. Op 19 april bv gaan wij met een kleine groep deelnemers (max. 6) het ras nader onder de loep nemen. Je krijgt antwoord op vragen als "Is er verschil tussen het rijden van een warmbloed en een gangenpaard?", "Welke disciplines kan ik met een Walker beoefenen", "Moet ik een Tennessee Walker speciaal bekappen of beslaan". Tevens wordt iedereen in de gelegenheid gesteld om onder professionele begeleiding de unieke gangen van een Walker te ervaren.

Nieuwsgierig? Kijk op onze website onder 'Workshops'.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:00

Daar zal de hardwerkende voorlichting van de NTWHA blij mee zijn.... zoveel werk verzet om het ras bekendheid te geven en nu wordt ook daar weer geld uit geslagen. Pling

oscar_twh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:29

Natuurlijk is de NTWHA daar blij mee, alles wat positief bijdraagt aan de populariteit van dit ras is positief! Op een "walk-in" dag kan je helaas niet iedereen even veel aandacht geven of alle vragen beantwoorden. Dan is het juist goed dat er adres is waar je meer kan leren over dit super ras.

Oscar

NB:
Ik begrijp je zin alleen niet:
Citaat:
en nu wordt ook daar weer geld uit geslagen. Pling

NB:
Ik vind jou bijdrage niet positief voor de populariteit van het ras. Stemmingmakerij vanuit het verre Canada? Met welk nut? Als je hier op wil antwoorden graag via PM.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-01-07 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links naar websites verwijderd. Staan merendeels al in het sticky.

oscar_twh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:20

Om een eerdere vraag concreet te beantwoorden:

Voor de kosten van het importeren uit Amerika het volgende rekensommetje als voorbeeld:

Aanschaf paard $3.000 (voorbeeld)
Aankoopkeuring $300
Transport naar quarantaine station $500 (1000 mile a $0.50 / mile)
Quarantaine + plus transport $ 3.750

Subtotaal $ 7.550
Omgerekend naar euro's € 6.000 (koers 1,25)

Import belasting (over de waarde van het paard + transport en quarantaine) + aankomstkeuring € 800.

Totaal € 6.800

Natuurlijk moet je dan wel eerst een geschikt paard vinden. Internet is daarbij een fantastisch hulpmiddel, maar beperkt. Foto's en video's opvragen (en bestuderen) helpt ook. Maar als je zelf het paard in levende lijve wil ontmoeten komt er een aanzienlijke kostenpost bij.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:24

Hee Oscar mooi rekensommetje!
Vind de kosten nog wel meevallen hoor? Voor een goede KWPN-er ben je vaak ook al zoveel kwijt als het niet meer is.
Als ik ooit geen dressuur meer doe is dit ras zeker het overwegen waard!!!!

oscar_twh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:13

Hi Mork,

Als je het vergelijkt met prijzen van KWPN of bv. Quarters zal daar inderdaad niet veel verschil in zitten. Maar het blijft veel geld voor een paard waarvan het hoofdgebruiksdoel recreatief rijden is.
M.i. weegt echter het (dagelijks) plezier bij elke rit en omgang met je paard daar zeker tegen op. Bezoekers zijn bij ons steeds onder de indruk hoe rustig en mensgericht onze paarden zijn, en al helemaal onder de indruk van het feit dat we onze dekhengst met een merrie en hun veulen van dit jaar 's-nachts samen met zijn drieën in een paddock hebben staan van 10 x 6.

Mork schreef:
Als ik ooit geen dressuur meer doe is dit ras zeker het overwegen waard!!!!

Er komt hopelijk een tijd dat, net zoals in Amerika, gangenpaarden zullen worden toegelaten op "gewone" dressuur wedstrijden. In plaats van een draf wordt dan gevraagd om een tussengang (intermediate gait), dus een gang tussen stap en galop. Maar voorlopig zal het blijven bij specifieke rassenwedstrijden. Daar is dressuur al een onderdeel (bij de walkers).

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:26

Oh? Hengst met merrie en veulens? Wat goed! Wel erg natuurlijk dan zeg.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:54

oscar_twh schreef:
Natuurlijk is de NTWHA daar blij mee, alles wat positief bijdraagt aan de populariteit van dit ras is positief! Op een "walk-in" dag kan je helaas niet iedereen even veel aandacht geven of alle vragen beantwoorden. Dan is het juist goed dat er adres is waar je meer kan leren over dit super ras.

Oscar

NB:
Ik begrijp je zin alleen niet:

en nu wordt ook daar weer geld uit geslagen. Pling

NB:
Ik vind jou bijdrage niet positief voor de populariteit van het ras. Stemmingmakerij vanuit het verre Canada? Met welk nut? Als je hier op wil antwoorden graag via PM.

Gewoon, zoals ik het zeg. Als je een ras wilt promoten puur om het ras bekend te maken vraag je daar geen geld voor. Althans, niemand uit de Walkerwereld vraagd er geld voor. Overal mag je voor niks rijden en uitproberen en wordt je overstelpt met info, ze staan alleen niet vermeld op jullie website of zijn verwijderd na een poosje.
Nog voor jouw tijd was ikzelf promotor van de Walker in NL en bestuurslid activiteiten commissie van de NTWHA.

Ik snap niet waarom jij het een eerlijke mening geven in dit topic stemmingmakerij vindt en wat het wonen in Canada daarmee te maken heeft. Maar vooruit, ik zal je nog een p.b. sturen waarin ik het verder uitleg.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-01-07 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen van derden en websites verwijderd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:07

Moderatoropmerking:
Vriendelijk verzoek géén persoonlijke zaken openbaar uit te 'vechten'. Daar bestaat de PB functie voor. Hier alleen algemene en nuttige informatie over TWH plaatsen aub.

Spammen van persoonlijke websites is ook niet echt de bedoeling. Wie graag wil dat zijn of haar website in het sticky met nuttige links wordt geplaatst, kan die aan mij per PB doen toekomen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:32

Aanstaande zondag is er een dag voor Tennessee Walkers in Maashees. Ik heb nog nooit een Tennessee Walker gezien of gereden, dus ik ga daar eventjes kijken. (Net zo makkelijk, mijn paard staat gestald op deze manege)

Wie komt er ook kijken?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:13

Of ze geschikt zijn voor dressuur?

Het is maar net wat je onder dressuur verstaat. Iedere vorm van rijden/beleren is dressuur. Mijn ijslanders kennen nagenoeg alle oefeningen. Ik plak ze alleen nooit achter elkaar, zoals in een proef. Haha!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:24

Ter info: Wat het paard op de eerdere foto toont is de running walk, GEEN tölt. Onderscheid in tölt heeft een paard nooit gelijktijdig 3 hoeven aan de grond, hoogstens 2. In de running walk is er steeds een moment waarbij het paard met beide achterhoeven en een voorhoef in contact is met de bodem.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:24

Hoi mensen hier die een TWH hebben, allereerst prachtig ras!! Lachen Hoop ooit een keer op eentje te mogen zitten.
Mijn vraagje: Ik las laatst op zo'n topic waar gediscussieerd werd over een filmpje uit 1985 (dacht ik) over het TWH, hier werden de paarden gereden met blokken en kettingen om hun benen. Heb het filmpje ook gezien en zag er behoorlijk naar uit Verward. Nu vraag ik me af of dat nog steeds de huidige trainingsmethode is? Dat werd op dat topic niet erg duidelijk...