Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) . Hij wordt niet veel breder meer want hij is een luxer type. Maar groeien en dikker worden zal hij zeker nog wel. Ik kijk het gewoon even aan hoe hij ontwikkelt lichaamelijk maar ook in zijn karakter. Maar heel erg bedankt voor al jullie reactie's heb ik zeker wat aangehad!
Loekjuh schreef:Ik denk dat ik hem nog even laat staan. En alvast wat kleine dingentjes ga oefenen met hem (alle ideeen zijn welkom) . Hij wordt niet veel breder meer want hij is een luxer type. Maar groeien en dikker worden zal hij zeker nog wel. Ik kijk het gewoon even aan hoe hij ontwikkelt lichaamelijk maar ook in zijn karakter. Maar heel erg bedankt voor al jullie reactie's heb ik zeker wat aangehad!

turbotinker schreef:Loekjuh schreef:Ik denk dat ik hem nog even laat staan. En alvast wat kleine dingentjes ga oefenen met hem (alle ideeen zijn welkom) . Hij wordt niet veel breder meer want hij is een luxer type. Maar groeien en dikker worden zal hij zeker nog wel. Ik kijk het gewoon even aan hoe hij ontwikkelt lichaamelijk maar ook in zijn karakter. Maar heel erg bedankt voor al jullie reactie's heb ik zeker wat aangehad!
Ik heb voor mezelf dit schema'tje dat ik aan wil houden.
Mei 2006,3 jaar oud
Hier begin ik met lopen aan de lange lijnen,links rechts en voorwaarts.
half juni
Hier begin ik met fietsen aan de hand,beetje conditie opbouwen op rechte stukken,met stukjes draf.(aan de fiets stappen kent hij al)
Ook freestylen in de longeerbak valt hier.
juli
Hier ga ik er een zadel opleggen,en vervolg mijn vorige oefingen.
Zo kan hij een beetje wennen aan iets op zijn rug.
Als ik wil kan ik beginnen met een licht zadel(dressuurzadel)
en later wat opbouwen naar een zwaarder zadel(western á 20kg)
augustus
Hier begin ik met spiertraining door longeren.
Dit kan afwisselend met of zonder zadel e.d.
september,3 en een half
hier wil ik er voor het eerst een beetje opzitten,enkel in stap en rechte stukjes.
november,december,januari en februari
Hier heeft hij rust om te verwerken wat hij dit jaar allemaal geleerd heeft,om voor de laatste keer nog lekker van zijn tijd en vrijheid te genieten.te laatste puntjes op zijn groei-i te zetten
in maart van 2007 pak ik het weer op en bouw dan op naar een volledig ingereden paard.
dit is maar een kleine indicatie van hoe het kan,en volledig aangepast op mijn eigen paard die ik al een tijd ken...