Dag Aidan...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 01:50

Hoe oud is het veulen nou Tinne?
Wat is hij al groot zeg

Eliene

Re: Dag Aidan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:00

Is dus allemaal prima gegaan Tinne, hartstikke goed! Is een prima besluit dat je hebt genomen, heel goed voor allebei.

mai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:15

Leuk verslag, wat een mooi veulen is Aidan!
ps was je niet bang dat hij uit de stal zou springen?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:35

Ik denk dat je er erg goed aan gedaan hebt, Aidan gaat het super naar zijn zin krijgen met zijn leeftijdsgenootjes

Waar heb je hem precies in de opfok? Welk bedrijf? Dat heb ik even gemist geloof ik... Wat is nu je bedoeling met Aidan, blijft hij daar alleen de winterperiode en dat je hem van het voorjaar laat castreren en terug zet bij Ivanka?

Kan zijn dat ik niet goed opgelet heb en het al eens gezegd is hoor

Nouja veel succes en geef Ivanka de komende tijd extra veel aandacht en verwennen natuurlijk

Gr. Melina

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:13

Je hebt de goede beslissing voor Aidan gemaakt, maar het is idd hartverscheurend om een moeder om haar kind te horen roepen.
Is er geen mogelijkheid om, gedurende de periode dat Aidan in de opfok staat, een maatje te regelen voor Ivanka?

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:34

Cassi, daar heb ik aan zitten denken. Maar Ivanka heeft 3 jaar in principe alleen gestaan en de buren hebben ook een pony, die ze kan zien. Dus echt alleen is ze niet, alleen wel op stal natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze daar zelf een groot probleem van maakt, tuurlijk is een paard een kuddedier, maar Ivanka vindt het zo ook wel best. Het was alleen het moment dat Aidan weg was, dat is natuurlijk crisis in haar ogen . Nu ook niet meer, ben vanochtend nog even langsgegaan voordat ik naar school ging en ze stond rustig op stal, alsof Aidan er nooit is geweest...

MSQuincyTE, Aidan is 20 februari 7 maanden . Maar hij is flink aan de maat, hij groeit zowel in de breedte als in de lengte, waardoor hij nog wat groter lijkt .
Hij is nu ongeveer 1.40m, mooi aan de maat voor een 7 maanden oude baby dus .

mai, daar heb ik ook aan zitten denken. Maar de stal zelf ligt een stuk lager, wat dus betekend dat Aidan over ruim 1.50m heen moest. En daarnaast was hij geloof ik zijn mama al vergeten toen hij daar aan kwam .
Hij ziet daar veel nieuwe dingen, nieuwe paarden, nee.. hij heeft niet eens een poging gedaan om eroverheen te komen.
De Mérens die naast hem staat, ziet er geloof ik wel mee af . Daar had hij gelijk zn neus zowat in dr kont geduwd en daar was ze echt niet van gediend .

Het was ook wel grappig, want in het begin maakte hij ook geen teken van onderdanig zijn. Later op de dag wel, toen hij al een paar tikken gehad had .
Het wordt alleen nog uitvechten wie van de hengstjes de baas wordt, die ene is schijnbaar een goedzak, maar zijn buurman is de baas van hun 2 en Aidan denkt ook dat hij de baas is, dus ja .

Melina, Aidan staat bij dit bedrijf: www.virtualzonehorses.nl.
Als het gaat zoals ik wil, dus als Aidan het leuk vindt daar en het met Ivanka ook goed gaat, dan wil ik hem een jaar (of iets langer) daar laten. Ik denk dat als hij over een paar weken terug komt, dat we dan zo weer met hetzelfde probleem zitten. Dus hij mag eerst even zijn baby-energie op de veulens botvieren, dan is hij thuis weer welkom .
Maar het zit idd wel in de planning om hem dit voorjaar te castreren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:36

Fijn dat het zo gegaan is!
Ziet er rustig en vriendelijk uit
En Aidan met z'n mooie koppie. haha

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:50

Hey San, hij ziet er niet ongelukkig uit daar en zo uit je verhaal te lezen, heeft hij het niet als iets ergs gezien.
Ik wens je veel succes met Vankie en het missen van aiden.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:12

Wat fijn dat alles zo goed is verlopen.
Hij heeft het nu erg naar zijn zin,waar hij nu staat kan hij lekker zijn vriendjes pesten.
Goede keuze heb je gemaakt hoor.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:47

Ik ben vandaag weer even gaan kijken en hij vindt het allemaal wel best. Alleen jammer dat het zulk pokkeweer is, want vandaag moesten ze weer binnen blijven.. Ik hoop dat ze morgen naar buiten kunnen, want mijn kereltje is dat dus écht niet gewend om zo lang op stal te staan . En ik vind het ook veel fijner dat hij naar buiten kan .

Met Ivanka gaat het ook goed. Ze loopt hem nog wel wat te zoeken en ze hangt heel erg aan mij heb ik het idee, maar gaat wel goed . Vandaag heb ik haar even gelongeerd, morgen ga ik erop, gewoon even stappen onder het zadel. Ze komt haar stal namelijk bijna niet uit. De deur staat open, maar ze gaat niet verder dan 10 meter van de stal af .
Beetje hetzelfde idee als toen ze bijna op het einde van haar dracht was, toen ging ze ook hele dagen binnen staan .

En ik vind het belangrijk (vooral met haar uier nu) dat ze wat in beweging is. Gisterenavond spoot de melk eruit en was het ook duidelijk te zien dat ze er last van had, vandaag kwam er heel af en toe een drupje melk uit. Maar gaat wel de goede kant op, ze vindt haar dieet van wortels met een appeltje iig erg lekker . Heel haar snuit zat helemaal onder .

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:20

Wat fijn dat alles goed is gegaan Sanne, ik weet nog wel dat ik me verschrikkelijk voelde toen ik Kiki van Fleur vandaan haalde! Gelukkig is dat ook goed gekomen, en dat komt ook helemaal goed met je stoere vent!

Fijn dat Ivanka wel wat relaxed is.. Misschien geniet ze nu lekker van de rust! Nog even wachten tot het lekker weer is, dan kan je weer lekker buitenritten gaan maken!

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:23

Ja idd Daisy, daar heb ik ook echt weer zin in! Lekker een beetje buiten rondhobbelen en over een paar maanden ga ik weer beginnen met lessen (denk ik ).

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:25

Oeh...spannend! Ga je dan bij lessen waar Aidasn staat?

Kan me voorstellen dat je weer zin hebt om aan de slag te gaan, had ik ook echt weer, en die merrie's hebben het ook wel weer gezien om als grasmaaier en mama te spelen!

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:27

Ik denk dat Ivanka dat ook wel gezien had ja . Ze hangt momenteel ook echt heel erg aan mij, maar goed.. dat kan ook komen omdat Aidan nu weg is natuurlijk .

Ik weet nog niet goed waar ik ga lessen, als ik bij Aidan op stal ga lessen, moet ik eerst een behoorlijk stuk stappen met Ivanka. Dan moet ze eerst wat beter op conditie zijn .
Ik heb nog een andere plek in mijn hoofd, die veel dichterbij is . Maar dat moet ik eerst even regelen..

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:51

Tinne schreef:
Ik ben vandaag weer even gaan kijken en hij vindt het allemaal wel best. Alleen jammer dat het zulk pokkeweer is, want vandaag moesten ze weer binnen blijven.. Ik hoop dat ze morgen naar buiten kunnen, want mijn kereltje is dat dus écht niet gewend om zo lang op stal te staan . En ik vind het ook veel fijner dat hij naar buiten kan .

Met Ivanka gaat het ook goed. Ze loopt hem nog wel wat te zoeken en ze hangt heel erg aan mij heb ik het idee, maar gaat wel goed . Vandaag heb ik haar even gelongeerd, morgen ga ik erop, gewoon even stappen onder het zadel. Ze komt haar stal namelijk bijna niet uit. De deur staat open, maar ze gaat niet verder dan 10 meter van de stal af .
Beetje hetzelfde idee als toen ze bijna op het einde van haar dracht was, toen ging ze ook hele dagen binnen staan .

En ik vind het belangrijk (vooral met haar uier nu) dat ze wat in beweging is. Gisterenavond spoot de melk eruit en was het ook duidelijk te zien dat ze er last van had, vandaag kwam er heel af en toe een drupje melk uit. Maar gaat wel de goede kant op, ze vindt haar dieet van wortels met een appeltje iig erg lekker . Heel haar snuit zat helemaal onder .

Fijn om te horen!!!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:12

Fijn dat het met beiden goed gaat! Ach voor je het weet is hij weer thuis!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:35

Leuke foto's, ziet er goed uit!

En die Merens merrie... beetje zuur?

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:24

Opzich kan die merrie ook wel lief zijn, maar als er eentje naast je staat die bij de eerste ontmoeting zn neus zowat in dr kont duwt, dan is de liefde snel voorbij . Ach, zij zet hem wel op zn plek.. Zoals het hoort .

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:40

Oeh wat lees ik nou . Ik heb geloof ik even wat gemist San... De laatste keer dat ik je sprak zou hij nog thuis blijven wonen. Maar ik denk dat dit zeker heel goed is voor je ventje, volgens mij leren ze zo snel genoeg manieren. Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is, maar denk dat Vank het ook wel lekker zal vinden om even rust aan haar kop te hebben . Hoe lang blijft hij daar nou?

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:55

Klinkt echt super Sanne
Aidan lijkt het ook wel leuk te hebben daar. Wel beter voor Ivanka want volgens mij werd ze op zn tijd wel een beetje gek van Aidan Haha