Wie laat er dit jaar z'n paard dekken en welke hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re: Wie laat er dit jaar z'n paard dekken en welke hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:34

We hebben nog over een andere hengst gedacht (omdat we daar al over aan het denken waren gedurende haar dracht), maar Isa wordt zo goed als zeker toch weer door Aachen gedekt. Hopelijk kunnen we volgend jaar wel van een kleine Aachen genieten.

Met Velvet wachten we ws nog een jaartje, maar als ze toch gedekt wordt dit jaar is Vaillant de partner die we in gedachten hebben.

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:15

Hallo Andjena

De merrie is paar x thuis gedaan, en de laatste ciclus bij hengstenhouder....We hadden er ook voor gekozen om thuis te blijven aangezien de merrie dus ook weeft...maar thuis werd ze ook niet drachtig terwijl toch alles heel mooi ging ei goed juiste moment geinsem..en nagspoeld dus toen zei die dat we haar ook maar moesten weg brengen aangzien het volgens hem niet aan de stress lag want thuis op land weeft ze niet en loopt ze rustig maar daar is ook niet gelukt, dus vandaar opnieuw....Moet wel zeggen dat we alle medewerking van hengstenhouderij hebben gekregen daar heeft zeker niet aan gelegen..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:08

Zijn er veel mensen die hun merrie thuis laten insemineren?

ik twijfel nog, van de ene kant wil ik ze beiden wel thuis laten doen, van de andere kant lijkt t mij bij een hh wel makkelijk....

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:14

Ik breng haar naar de dierenarts ff verderop,doen we het daar en dan kanz e direct weer mee naar huis.

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:40

Mijn merrie gaat waarschijnlijk wel naar de hengstenhouder, hangt er nog even van af of ze nog hengstig wordt(is ''al' 19) en volgens mijn DA zou ze beter hengstig worden als ze in een vreemde omgeving staat en de hengsten 'ruikt',
ze wordt gedekt door Florencio of door Kasparow.. we zijn er nog niet helemaal uit!

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:07

irene15 schreef:
ze wordt gedekt door Florencio of door Kasparow.. we zijn er nog niet helemaal uit!

Dat is nogal een groot verschil

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:11

ja glenda word gedekt
waarschijnlijk door boy (nrps pony hengst)
sivmayall zijn we ook over aan het denken maar we willen eerst kijken wat voor een veulentje het dit jaar word

ik weet niet of vanity ook word gedekt denk het wel

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:34

wij ook,

onze merrie is uitgeteld voor 25 maart, en we zullen ze dan opnieuw dekken in april, maar door welke hengst weten we nog niet, waarschijnlijk wel een holsteiner.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:37

Lania (Garanco × Nelson × Heemraad) laten we dit jaar hoogst waarschijnlijk dekken door Hors La Loi II
Dit word dan haar 3e veulen, we hebben haar al eerder laten dekken door Gribaldi en OO-Seven. Die hebben we allebij nog op stal staan en gaan ook niet weg.
Het veulen wat volgend jaar komt is voor de verkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:08

Als de dingen gaan zoals gepland wordt mijn Ferromerrie dit jaar door Kostolany gedekt. Ik ga 25 feb naar Duitsland om die "oude" baas in real life te zien en dan wordt de knoop doorgehakt.

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:48

Gamora ( Nocturn x Joost) word eind april "paardner" van Indoctro.

Beauty ( Brentano II x Cavalier) krijgt eind mei een veulen en word bij hengstveulen, teruggedekt bij Indoctro of bij merrieveulen, gedekt door een mooie duitse dressuurhengst.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:49

Morgan (Bernstein x Amulet) wordt dit jaar gedekt. Voor mij het eerste veulen, voor haar het 5e.

Ik ben nog niet helemaal uit de hengst.
De top 3 tot nu toe is:
Karandasj
Lupicor
Solitair

Ik wil iig een springer met goede bewegingen.

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:56

FlairS (Whinny Jackson x Olympus(Noran ox X Amor))wordt dit jaar ook weer gedekt.Ben er alleen nog niet uit welke NRPS hengst het gaat worden.Suggesties zijn welkom

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:59

FlairS schreef:
FlairS (Whinny Jackson x Olympus(Noran ox X Amor))wordt dit jaar ook weer gedekt.Ben er alleen nog niet uit welke NRPS hengst het gaat worden.Suggesties zijn welkom

een mooie bonte

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:25

RUBYWHITE schreef:
FlairS schreef:

een mooie bonte

Als er dan ook een mooie bonte uitkomt vind ik dat helemaaaal geen probleem

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:01

dat is veelal nog maar de vraag...anders weet ik nog wel een homozygote hengst, heb je 99,9% kans op een bonte

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:03

Marijkeeee schreef:
Wij hebben op dit moment onze French Buffet xx x Goodtimes drachtig van Oramé, ze is uitgerkent eind april, als het een mooi veulen is en de bevalling gaat makkelik gaan we haar misschien wel weer onder de hengst doen, maar we weten nog niet wie, maar het word wel een springer.
Oh jah misschien wel Marlon, vanwege het koele karakter.

We hebben nu ook een fries merrie drachtig, dit word haar 18de veulen, ze is drachtig van de prefernte Leffert en zelf is ze ook preferent Het veulen komt midden april.
We weten nog neit of ze dit jaar wel weer drachtig wil wordn, want ze is dan 23 maar ze is wel super vruchtbaar. Misschien word eht dit jaar wel Beart of Rindert.
Dan haar dochter een merrie van Heinse, als ze niet word verkcocht doen we haar drachtig, misschien van Beart, voor de beweging.

Beart is al volgeboekt.... zou je eventueel even moeten bellen... maar zo ver ik weet is het vol. Hij heeft helaas nog een deklimiet

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:09

mijn bonte merrie (kleindochter samber) moeders lijn arabier(nazeer)
laat ik dekken door een bwp apollo van het lindebos.
zo prober ik een iets grotere maat te fokken,en hoop ik wat op bont.
ik weet dat het een straffe gok is,maar ik heb tot nu toe steeds geluk gehad.
heb uit al mijn arabische fok steeds driekleur bont gefokt.
mijn bwp merrie trevano xx en papa II
die wordt ook gedekt door apollo van het lindebos.
Mijn fjord,dochter van briggen gaat ofwel naar een friese hengst,ofwel naar een bonte samber zoon,ben ik nog niet volledig uit.

mijn shetje,wordt gedekt door de bonte hengst van een vriendin van me(hij staat hier op pension,dus dat is makkelijk.)

bulck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:53

bij ons thuis gaan er dit jaar zes merries bevallen. allemaal springgefokt. twee van casinni, een van thunder van de zuuthoeve, twee clinton en een orlando van de heffinck

waarschijnlijk zullen ze allemaal door dezelfde hengst terug gedekt worden

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:45

Ik heb een voorlopig keur merrie van jazz, krijgt dit jaar als het goed is een veulen van Scandic bij merrie wordt ze gedekt door brentano II en anders nog een keer met scandic

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:57

Mijn merrie is 5 maart uitgerekend, ze is nu drachtig van Trento.
Zoals het nu lijkt gaat ze straks bij Uphill.

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:57

Voraya (goodtimes x gershwin) wordt in april / mei gedekt door Burggraaf.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:57

Nou ik ben wel bezig geweest met nadenken over een hengst voor Ro aangezien ze wel verkocht wordt. Drachtig verkopen van een fokmerrie is wel makkelijker. De keuze valt ws op Dayano een Dolany X Linaro X Romino. Dus als ze nog niet verkocht is voor haar veulenhengstigheid dan laat ik haar insemineren.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:58

Onze merrie Jewel (v. Exponent) mag haar eerste veulentje krijgen. We laten haar dekken door Kasparow.
Ik ben heel benieuwd

solli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:20

ik mischien wel maar mijn pony is al 3,4 keer gedekt maar telkens mislukt het
maar we proberen het nog een paar keer

ik hoop dat het nog wel lukt