het kruis is al helemaal niet te beoordelen. Ik zie eerder een paard met een gedragen staart. Omdat de deken over de staart ligt kun je het kruis niet volgen.
Ik denk dat de rug van dit paard echt niet zo lang is dat je niet heel zou moeten gaan.
Wel zou het mij niets verbazen als de broekspier matig ontwikkeld is (eerste foto). Maar ook dit kun je pas echt beoordelen op stand zonder deken.
Valt mij overigens op dat mensen met kleine afwijkingen bij hun paard al niet meer naar de keuring willen? Wat frans of toontredend, lange rug, ouderwets kruis. Een paard heeft meer punten dan alleen de zgn. slechte punten. Het is echt niet gezegd dat een paard met een kleine afwijking niet in het stamboek kan komen of zelfs ster kan worden. Als de rest maar goed zit.
Anders hoeft bijna niemand meer naar de keuring, arm bespierde hals, weke rug, ingesnoeder pijp, toontredend (zie je echt nog heel veel, ik zie liever recht of anders frans), korte hals, enz. komen allemaal nog veel voor, maar hoeft niet direct een belemmering te zijn. voor alles geldt dat het niet te veel mag zijn.
...
.