Hoe lang na geboorte (wedstrijd) rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:31

Ik had het ook eigenlijk niet over vief, het is meer om eens te kijken hoe andere mensen erover denken voor mezelf heb ik het al wel ongeveer bepaald!

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:36

Niet om vervelend te doen, maar wat heb je dan bepaald?

Ik denk dat je er nu nog weinig van kan zeggen hoe Vief er straks aan toe is, laat staan het veulen.... Eigenlijk....

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:38

Ik ben ongeveer weer twee maanden na de geboorte van het veulen weer gaan rijden.
Eerst gewoon in en wei wat recreatief rijden, en een maandje later weer beetje gaan dressureren in de bak.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:52

Allegra schreef:
Niet om vervelend te doen, maar wat heb je dan bepaald?

Ik denk dat je er nu nog weinig van kan zeggen hoe Vief er straks aan toe is, laat staan het veulen.... Eigenlijk....

Nou ik zat ook meer te denken aan hoe lang ik nu nog doorrijd (omdat dat ook met haar conditie te maken zal hebben die ze heeft na het veulenen...)
en dan zie ik na de geboorte wel hoe ik het ga doen. Ze is nu iig nog erg energiek (ze staat al wel n paar dagen op rust nu) maar ik denk, mits er iets raars gebeurt, dat ik ong na n week of 3 wel weer ge beginnen met longeren..... Als dr baarmoeder een poosje de tijd heeft gehad om te slinken. Punt is dat Vief heel vervelend word zodra ze te weinig beweging krijgt. Rijden vind ze top, en zoals nu.. ik heb niet zoveel tijd ivm werk, heb haar nu vanaf zondag niet gereden en ze is bloedvervelend.. T is geen paard wat je maanden kan laten stilstaan iig!+

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:29

Nee oke Ik bedoelde ook meer na de bevalling zegmaar, dacht dat je het daar over had omdat je die vraag ook stelde, hoe mensen het na de bevalling doen.

linos

Re: Hoe lang na geboorte (wedstrijd) rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:19

Hoi
mijn merrie is pas 31 juli uitgerekend en wil haar tot 1 maand voor de geboorte redelijk fanatiek blijven rijden en tot 3 maanden van te voren springen en crossen (ze is nu 6,5 maand drachtig en gaat zondag SGW Chaam startte!) Maar ze is dan ook goed in conditie en ziet ook bijna niet dat ze drachtig is (ze houdt veulen goed op zeg maar). Dus ik hoop nog ongeveer 1,5 maand te kunnen springen etc, daarna alleen dressuren en dan ff relax. Als de bevalling etc goed gaan (2e veulen) dan wil ik haar na week weer rustig op gaan pakken om ongeveer na 1,5 maand weer wedstrijden te rijden (ook springen en sgw). Vorige keer pakte ze ook fijn aan en was ze niet al te veel conditie verloren. Veulen gaat gewoon mee op wedstrijd evenals de pappa, dus wel leuk met heel de fam op wedstrijd! maar het ligt wel aan wat je merrie nu doet en hoe ze dus in conditie is...maar als ze fijn aanpakt kan het geen kwaad (wel goed opletten of ze niet vermoeid wordt, zogen en rijden is toch intensiever als wij vaak denken...)