[TI] Wat is een reele prijs voor een tinkerveulen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: Wat is een reele prijs voor een tinkerveulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:55

Monique_2 schreef:
HannekeS schreef:
Ehh, wat bedoel je hier precies mee? Toch niet dat ik mijn FTC-lid zijn 'misbruik' om veulens te verkopen? Want dat is dus pertinent niet waar. Nergens op mijn site staat dat ik in de FTC zit en de telefoon neem ik op met Mathilde Hoeve dus denkt iedereen die hier naar paarden komt kijken dat ik zo heet

Dus ehhh, geen gekke dingen de wereld in helpen graag

Bel maar eens met een grote stoeterij in het zuiden van het land en vraag maar eens naar hun prijzen. Het zal je verbazen!

Mijn reactie was niet zozeer op jou persoonlijk bedoeld. Ik wil geen gekke dingen in de wereld te helpen..
Door de regel weet ik wel wie welke bedragen voor hun paarden vragen. Denk wel dat ik weet welke stal uit het zuiden jij bedoelt, en ja de bedragen zijn niet misselijk. Maar nogmaals vragen staat vrij Tis wat de gek ervoor geeft.

Echter is het wel zo; "wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het hardst".

Het scheelt idd wie zo'n paard te koop aan bied en waar je woont. Zelf woon ik niet gunstig, dus ik heb het idee dat heel veel mensen alleen al afhaken vanwege de afstand. Die prijzen in het zuiden ken ik ook, maar zij hebben in de loop der jaren ook een prima reputatie opgebouwd. Die heb ik niet, heb ook geen stoeterij, heb er af en toe maar 1 te koop en krijg gewoon die bedragen niet voor mijn paard.......

Maar als ik uit de kosten ben, ben ik al te vreden hoor
En voor niks gaan ze hier niet weg, want ze zitten me ook niet op mijn rug. Heb nu waarschijnlijk 2 hengstveulens verkocht en heb er in mijn ogen een prachtig bedrag voor gekregen.
Maar 2.000,-- Euro of meer voor een halfjarige zal ik nooit geven. Ik geef zelf dan liever 3.500,-- of 4.000,-- Euro voor een volwassen dier.....
Mijn mening!!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:24

Indezz schreef:
Het scheelt idd wie zo'n paard te koop aan bied en waar je woont. Zelf woon ik niet gunstig, dus ik heb het idee dat heel veel mensen alleen al afhaken vanwege de afstand

Dat ben ik met je eens, veel mensen vinden Zeeland gewoon te ver om te komen kijken. Toch nemen mensen die echt interesse hebben die moeite wél. Angelique (Silas) en Jessica (Dobbel) bijvoorbeeld
Als mensen afhaken vanwege de afstand is hun interesse imo niet oprecht.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:26

haha! nou naar zeeland zou ik ook wel komen das voor mijn namelijk net niet ver
maar idd: hangt sterk van je woonplaats af

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:29

Helmaal mee eens Baileys, als je echt een leuk veulen ziet dan maakt de afstand niet uit, tuurlijk vonden wij zeeland ook erg ver maar ik heb er geen moment spijt van gehad.

Verder is het wel degelijk een feit dat wanneer je meer in het wereldje zit je dus meer mensen kent endergelijke en je dus ook makkelijker je veulen kan verkopen. en ook voor meer geld.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:32

Gemiddelde prijs ligt tussen 1250 en 1500 EUR idd. Hengst is weer wat lager dan merrie. Bont is weer wat hoger dan effen etc.

Daarbij is het aan jezelf wat je prioriteit geeft: je money of een goede stek voor je dier. Als je echt wilt dat het dier goed terecht komt, ben je denk ik sneller bereid om te zakken of quitte te spelen met de gemaakte kosten. En laten we wel wezen, rijk worden doe je er niet van

Dus Keevagirl helemaal met je eens

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:27

Tja kijk ik loop ook mee met de KWPN en NRPS etc.
Maar de prijzen van de tinkerveulens.. MEN.. daar koop ik een goede rijpaardveulen jaarling voor.

Belachelijke prijzen worden er gevraagd. En niet omdat het maar tinkers zijn. dat zeker niet.
Maar het is een mode gril. de tinker moet zich nog bewijzen in de wereld.
En zelfs ZONDER afstammelingen bekent heid!
tja vader en moeder bekend. tjaaaaaaaaaaaaa

vind echt bizar.. maar goed dat ben IK

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:24

Cayusejuhh schreef:
tja vader en moeder bekend. tjaaaaaaaaaaaaa

Ehm...wat bedoel je hier nou mee? Goed of juist niet

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:39

dat er maar 1 paar ouders bekend zijn
dat je eigelijk nog niks kan zeggen uit wat voor bloed iets gefokt is.
Want je weet niet wat DAAR voor zit

Bij BV KWPN. kan je echt Tig jaren de tijd terug en zoeken naar wat er voor zit. dus je weet of iets een generatie kan overslaan etc

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:50

Oooohhh, ja dat is waar. Maar goed, je moet ergens beginnen hè

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 09:57

Ben inmiddels met de nieuwe eigenaren (veulen moet nog geboren worden ... ) tot overeenstemming gekomen over de verkoopprijs.

Ongeacht merrie of hengst, bont of eenkleur, hoge of lage premie gaan ze 1500 euro betalen. Wij gaan nog met het veulen naar de keuring. Zowel onze vrienden als wij zijn zo tevreden, dus : geregeld ! Mocht het een eenkleurig hengstje met lage premie worden hebben wij geluk (qua verkoopprijs dan hé, we hebben uiteraard geluk met een goed tehuis voor de kleine hummel), mocht het een bont merrietje met hoge premie worden, hebben zij geluk (en dat hebben ze toch al met zo'n klein wollebolletje ).
Over deze oplossing zullen de meningen misschien nog verdeeld zijn, maar voor ons (vrienden en wij) is het goed zo.

Bedankt iedereen voor jullie hulp !

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:59

Baileys schreef:
Oooohhh, ja dat is waar. Maar goed, je moet ergens beginnen hè

ja daar heb je helemaal gelijk in.
Maar omdan ZULKE bedragen te vragen nee sorry..
dat vind ik te ver gaan

maar dat vind IK

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:00

Keeva. wat heerlijk dat je dat nu al geregeld heb! super man!
ik hoop dat ik ook zo iemand tegen kom voor mijn veulen in spe.
nou heerlijk gevoel lijkt me dat!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:03

Dat vind ik dus een nette prijs voor een veulen

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 10:13

Cayusejuhh schreef:
Keeva. wat heerlijk dat je dat nu al geregeld heb! super man!
ik hoop dat ik ook zo iemand tegen kom voor mijn veulen in spe.
nou heerlijk gevoel lijkt me dat!

Is het ook . Vooral het feit dat hij/zij goed terecht komt bij een heel liefdevol tehuis, dat we er niet mee hoeven te lopen "leuren" en dat ik - als ie geboren wordt - niet na hoef te denken of we hem misschien toch zelf kunnen houden

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:57

Fijn dat het geregeld is!
Vind het ook wel een nette prijs.

Ga gedeeltelijk met Cayusejuhh mee dat er soms idioot hoge prijzen voor Tinker(veulens) gevraagt worden. Maar dat zwakt denk ik vanzelf wel af als de hype minder wordt.

Een verwant onderwerp, hoe "doen" de Tinkerveulens het in de "markt"? Want ik zit er over te denken om Jes nog een keer te laten dekken als het allemaal goed gaat met dit veulen, maar ik kan ze zelf niet houden. Deze gaat naar m'n tante, maar ja, de tweede moet dan toch echt weg! Gezien de prijzen doen de Tinks het dus nog wel goed, maar ik vroeg het me gewoon af. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:23

Ik zou het ook erg moeilijk vinden een vraagprijs te bedenken. Ben blij dat je het zo op hebt kunnen lossen Keeva. Met vrienden is het helemaal moeilijk.

Ik heb Kieran 5,5 jaar geleden voor 2500 gulden gekocht. 't Menneke was toen 10 maanden. Ik ben ervoor van Hillegom naar Wapserveen gereden, dus een flink eindje kachelen en weer terug. 't Is inderdaad wat de gek ervoor geeft, ik heb hem er in ieder geval niet voor laten staan. Stel je voor, dan was ie naar Duitsland verhuisd!! Ik was/ben natuurlijk ook een leek, dus totaal geen idee van prijzen, maar denk niet dat dat iets had uitgemaakt. Ook ben ik vast van plan, mocht het zover komen dat Kieran vroegtijdig overlijdt (moet er niet aan denken, brrrr!) ik m'n volgende poonie weer bij de Mathilde Hoeve haal (dan weet je dat vast, Hanneke! ) Reden hiervoor is dat ik weet dat het een goed nest is en dat speelt dus ook wel degelijk mee.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:09

Ik vind het persoonlijk ontzettend moeilijk om een prijs voor een dier/paard te bepalen. De emotionele waarde ligt vaak heel hoog en om die nou om te zetten ik een geld bedrag.............
idd wat een gek of liefhebber er voor geeft.
Ik ken iemand die heeft haar ZZ-mennen Tinker merrie (met manen exceem)±1.65 voor € 9000,- verkocht. Toen ze me dat vertelde dacht ik eerst dat ze een geintje maakte maar ze was bloed serieus.
Een echtpaar, en helemaal verliefd !!!!!!! (ophet paard) En nog een super plek ook.
je moet het geluk maar aan je zijde hebben op het moment dat de vraagprijs valt..............

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:02

Ik vind een bedragen van 1500 wel erg veel voor een veulen , ik denk dat 750/1000 meer in de buurt komt.
Zeker als je het aan goeie vrienden gaat verkopen zou ik niet al te veel vragen.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 23:18

midgie schreef:
Ik vind een bedragen van 1500 wel erg veel voor een veulen , ik denk dat 750/1000 meer in de buurt komt.
Zeker als je het aan goeie vrienden gaat verkopen zou ik niet al te veel vragen.

Beetje mosterd na de maaltijd, of niet ? Koop is gesloten naar tevredenheid van zowel koper als verkoper ...

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:26

Okee, nou als jullei tevree zijn is het toch toppie, al shet paardje maar goe dterecht gaat komen , denk dat dat meer waard is dan het geld.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 23:45

Dat zeker !!!

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:56

Ik vind het een heel reele prijs hoor, gezien de huidige prijzen wat men vraagt voor een stamboek tinkerveulen en ook al is het voor vrienden, weggeven hoef je hem of haar natuurlijk ook niet.

Er komt bovendien ook best veel bij kijken, Dekking, bevalling, opvoeden tot 5 a 6 maanden, dierenartskosten..dus kan me er heel goed in vinden. Moet ook wel, want wij worden de trotste eigenaars van de kleine spruit !!!! *

Bovendien weet ik ook heel zeker dat het veulentje de eerste 5 a 6 maanden van zijn of haar leventje supergoed verzorgd zal worden !

Ik vindt dat we het prima geregeld hebben zo , en wacht met veel spanning op ONS veulentje !

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 09:12

uiteraard zou ik een goed huis ook belangrijker vinden!!

maar ik kan me voorstellen dat ik een veulen ook niet zomaar weg zou geven voor een hele lage prijs.
Zowieso moet je de moeder extra goed verzorgen als ze op het einde van de dracht is en ook als het veulen bij de moeder loopt kost mams en beebs ook wel wat centjes meer.

Oke je hoeft er niet rijk van te worden (maar dat zal ook niet lukken vrees ik) maar je moet toch wel uit de kosten zijn denk ik. en stallen moeten er denk ik ook nog de merrie van kunnen onderhouden het hele jaar.

Ook denk ik dat als mensen er wel geld voor willen betalen ze er zeker helemaal voor gaan.
Dan is het zeker geen impulsaankoop.

ryan en viola