RUBYWHITE schreef:tjady schreef:
Je raakt die beesten aan de straatstenen niet kwijt.
INderdaad, het klinkt hard maar is wel zo.
Het zou toch heel vervelend zijn als je een veulen krijgt en die belandt op de markt en uiteindelijk bij de slager. Het hoeft natuurlijk niet. Maar als ik kijk hoeveel shetlanderveulentjes er als salami eindigen zeg ik ook kiez voor een geodgekeurde hengst.
Alleen als je toch zeker weet dat je het veulen zelf wilt houden, maakt het niet uit.
Destijds heb ik een
bonte kwpn reg B merrie gekocht. Vader is KWPN gefokt maar ES ggk. Moeder is een KWPN stb merrie en loopt in de sport. Mijn nakomeling had ES papier en die kan gewoon omgezet worden naar KWPN reg. B (dmv DNA)
Het is dat ik haar nu nog niet wil verkopen, maar ik heb diverse malen gehad dat men een bedrag op haar bood omdat de interesse gewekt was. Toen wisten ze nog niet eens wat voor afstamming ze had en zelfs dat weerhield de kopers er niet van.Dus dat je ze aan de straatstenen niet kwijt kan, is grote onzin.
een bonte raak je idd meestal makkelijker kwijt
maar als datzelfde paard bruin of vos was wordt het al een stuk moeilijker
zelf heb ik 12 jaar geleden een merrie gekocht die drachtig was van een bonte onbekende hengst
het bruinbonte merrieveulen dat er uit kwam, heb ik heel goed kunnen verkopen voor een belachelijk hoge prijs (de kopers stonden in de rij)
beesje kon niet lopen ,had een te korte hals, bleef een E maat
maar de kleur was prachtig

had het veulen een "gewone" kleur gehad was ik hem idd niet aan de straatstenen kwijt geraakt