mokary schreef:even off topic. fhj ik heb jou hengst in ermelo gezien. en vond hem erg aansprekend voor de pony fokkerij, niet te groot en mist de rasuitstraling vabn ze bij de arabieren willen. biedt jij hem ook aan bij de nrps daar zou hij zeer bruikbaar voor zijn. helaas kon ik niet blijven maar zag dat hij premieloos gebleven is. zonden aangezien hij zo sportgericht is. rij jij hem al?
Hallo,
Alexander is inderdaad premie loos gebleven, maar dit is vrij normaal voor zijn soort. Zoals je al is hij totaal op de sport gefokt en hij is ook nog eens redelijk pools gefokt. Poolse arabieren worden was echt arabieren als ze de 6 hebben gehad dan zijn ze opgedroogt zoals wij dat zeggen.
Alexander dekt alle rassen paarden, hij heeft voor dit seizoen al meerdere NRPS merries op zijn lijst staan voor het dekken. Ik blijf alleen wel eerst met een AVS dekboek dekken, maar ook dat is geen probleem voor het NRSP stamboek.
Wij hebben inderdaad alexander al aangereden en hij heeft gedaan wat zijn bloedlijnen beloven. zowel van oma's en opa's kant als van vaders kant zijn het zeer makkelijk te rijden paarden en zo ook hij. eigenlijk was het opstappen en weg rijden. Ik ga het alleen wel een jaartje rustig aan doen met hem onder het zadel. Zoals ik al zei poolse paarden zijn laatbloeiers dus ik gun hem de tijd om uit te groeien.