Wat vinden jullie van deze combinatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:41

janderegelaa schreef:
Ik heb r gekocht en dr moeder liep Z dressuur en Z springen dus echt een "fout"zou ik het niet willen noemen. Lingh is Flemmingh x Columbus dus helemaal springen gefokt....

Daarom zonde, Krack heeft nog nooit een springpaard gebracht, en er zijn zat andere hengsten die wel een springpaard geven en daarnaast beweging meegeven.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:47

Maar dat is niet waar het topic om gaat,zijn er al foto's?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:06

Nee zit er op te wachten want ze staat in Schotland. Het rare is wel dat op mijn papieren andere punten staan dan ze op de keuring had. En inderdaad, ze kan ook goed springen

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:13

Pipo schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb r gekocht en dr moeder liep Z dressuur en Z springen dus echt een "fout"zou ik het niet willen noemen. Lingh is Flemmingh x Columbus dus helemaal springen gefokt....

Daarom zonde, Krack heeft nog nooit een springpaard gebracht, en er zijn zat andere hengsten die wel een springpaard geven en daarnaast beweging meegeven.

Wel jammer dat je alles direct in het negatieve trekt want ze heeft ook Z dressuur gelopen

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:25

Overigens was deze topic niet bedoeld om de afstamming van mijn merrie te bekijken, die is goed. Maar of de combi met rubels leuk zou zijn.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:29

Aangezien ik nog geen nakomelingen van Rubels ben tegen gekomen die gaan liggen wanneer zij zadelmak gemaakt worden, zou het best een goede combinatie kunnen zijn!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:34

Als je t mij vraagt (en ho ik heb ook niet alle verstand van de wereld ) zou ik andere hengst uitzoeken bij zo'n merrie, Rubels heeft nou niet echt het perfecte exterieur , het lijkt mij zonde om daarmee te gaan experimenteren op zo'n merrie, met zulk interssant bloed

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:48

Je hebt helemaal gelijk maar....als het wel lukt heb je meteen iets dat super is! Fokken is nu eenmaal een beetje gokken.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:52

janderegelaa schreef:
Je hebt helemaal gelijk maar....als het wel lukt heb je meteen iets dat super is! Fokken is nu eenmaal een beetje gokken.

Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk nog beter om de pluspunten van je merrie te verbeteren en verankeren en als je dan toch een elastiekje wilt waarom geen Florencio? Santano is trouwens ook een erg leuk paard!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:59

Er zijn wel meer "stiekjes" en de halve wereld dekt met Florencio...als rubels past dan heb je idd iets aparts..

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:00

Elisa2 schreef:
Er zijn wel meer "stiekjes" en de halve wereld dekt met Florencio...als rubels past dan heb je idd iets aparts..

Is zeker wel waar ik zou zelf voor geen van beide gaan, maar t is mijn paard niet

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:03

mayday schreef:
janderegelaa schreef:

Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk nog beter om de pluspunten van je merrie te verbeteren en verankeren en als je dan toch een elastiekje wilt waarom geen Florencio? Santano is trouwens ook een erg leuk paard!

Florencio was EVA positief en bij mijn weten gaat dat niet meer over en aangezien ik geen zin heb in een zieke merrie...Bovendien vind ik Florencio helemaal niet leuk. Ben wel benieuwd wie er gaat winnen als ze tegen elkaar moeten maar ik denk dat ik het wel weet

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:07

je zou ook even kunnen wachten hoe de Rubels x Haarlem het gaat doen in het verrichtingenonderzoek...

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:07

Mijn paardje heeft 2.5 jr. geleden een Rubels veulen gehad, gefokt door de vorige eigenaar. Dit veulen heeft et uitstekend gedaan en werd geprezen om zijn fantastische bewegingen. Hij werd toen veulenkampioen van N-H en 2e op de Nationale Keuring. Natuurlijk praten we hier over een totaal andere bloedlijn maar ik vind dat Rubels in dit topic erg benadeeld wordt. Er is momenteel een topic over de afstammelingen van Rubels, weet niet hoe ik die moet kopieeren, maar ze zijn daar laaiend enthousiast incl. een hoop foto's van zijn kindjes en foto's van hem. Die liegen er niet om, zo prachtig als hij is.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:23

Daar staat ook een Rubels veulen van mij bij uit een Samber merrie. Ik heb haar naar Frankrijk verkocht en daar zijn ze laaiend enthousiast over haar. Ze wordt zeker 1.70, heeft lange benen en zeker geen weke rug. En ze beweegt heel soepel met een heel sterk achterbeen.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:35

Fokken blijft altijd een gok. Maar eerlijk is eerlijk. Rubels ziet er fantastisch uit en wordt werkelijk geprezen door Hans-peter Minderhout. Hij is samen met Florecio zijn favoriet en als je ziet wat die hengst gepresteerd heeft kan het geen verkeerde wezen, toch?

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 16:24

Zoals beloofd de foto. Inderdaad niet in Nederland want ze staat in Schotland.
Afbeelding

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:28

ik zou daar zeker geen Rubels op zetten! die rug lijkt mij wat week ...

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:47

marcolemar schreef:
ik zou daar zeker geen Rubels op zetten! die rug lijkt mij wat week ...

Hier ben ik het wel mee eens, ik zou een wat lang gelijnde hengst met een mooi front pakken

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:00

Het is inderdaad wel een dilemma, misschien dan toch maar met mijn eigen hengst

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:08

janderegelaa schreef:
Het is inderdaad wel een dilemma, misschien dan toch maar met mijn eigen hengst

En dat is?, nu wordt ik nieuwsgierig

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:42

Ik zou het ook niet doen,merrie heeft idd wel een weke rug. Ruimgelijnde hengst met front ja..:-}

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:56

Dit is mijn hengst, staat ook in Schotland ( daarom staat die merrie daar ook ). Hij moet 8 april gekeurd worden. Hij is homozygoot bont dus altijd een bont veulentje.
Afbeelding

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:57

Wel een leuk paard hoor je hengst, maar bij zo'n merrie zou ik toch een goede KWPN er of iets duits uitzoeken

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:12

Het is een KWPNer....uit de Loma stam. Overgrootmoeder is de moeder van Maginot en de volle zus van de grootmoeder is de moeder van Endevour....Lijkt me goed genoeg dus...