Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hier in omgeving veel boertjes al JAREN trekpaarden en worden vaak erg oud 
dat brengt natuurlijk een stuk meer op
en jong vlees is altijd malser daarom vaak jonge dieren geslacht
Soxje schreef:Dan zullen dat voornamelijk hengstveulens zijn neem ik aan. Want waarom fok je anders deze rassen? Ik hoorde van de Onderlinge verzekering ook bedragen van nog geen 300 euro slachtprijs voor een paard. Waarom ga je dan shetjes fokken? Je kan beter rashonden gaan fokken, daar verdien je veel meer aan. Dieptriest vind ik het dat dat jonge spul in de worst verdwijnt.
Mijn maag draait alleen al om bij de gedachte dat ze weer richting Italie zijn. ± 10% heeft een afzet hier in Ned. de rest, idd meest kleine mannetjes, gaan op transport.
Mensen nemen een merrietje en fokken dan elk jr een lief veulentje, want dat is zo leuk!! om hem vervolgens glashard in november mee te geven aan de hengsten boer
die in de zomer de dekking verzorgd. Dat is dus 25,- voor de dekking en 25/50,- voor het veulen is 75/100.- per jaar per pony, tel maar uit je winst.
Zijn kosten: het houden van een paar mooie hengstjes (staan alleen maar op de wei en van enten en wormenkuren heeft ie nog nooit gehoord)en niks stamboek of paspoort en de diesel om van merrie naar merrie te rijden. Ik heb regelmatig woorden
met die vent en met een aantal mensen die ik ken die dit al jaren zo doen. En dan hebben ze ook nog het gore lef om te zeggen dat ze paardenLIEFhebbers zijn.
) Haar shetten zijn nu definitief tot grasmaaier gebombardeerd missnynke schreef:ik vind een paard van 17 jaar ook nog niet oud:p

Knollboll schreef:missnynke schreef:ik vind een paard van 17 jaar ook nog niet oud:p
ik vind het best wel aan de oude kant maja eige mening!