[TI] Welke maat tinker past het beste bij mij???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:49

Zou toch liever 3000 betalen voor een paard dat je vertrouwt dan minder maar het is het net niet in jouw geval.
Wel iemand meenemen die er wat meer vanaf weet en zeker laten keuren!!!
Overigens heb ik een merrie van 1m57 en ben ik 1m82 met 81 kg, ook al zegt iedereen dat het prima kan voel ik me toch wat groot op haar.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:51

Hm, ik ben in de begintijd ook eens van mijn tinker gelanceerd, ook een tinker blijft een paard. (Ik had toen geen cap op..). Maar de meiden van de kwpn'ers bij mij durven het bos niet in, en de Parelli-dame met d'r half-Arabiertje ook niet. Dus blijf ik over met mijn tinker, en wij gaan wèl altijd naar buiten. Ze heeft ook d'r kop er weleens op hoor met wat gesnuif maar ik zeg dan altijd maar "niet zo aanstellen, doorlopen" en ze doet het wel. Er zijn verschillende handelstallen van tinkers, bij jou in de buurt zit ook de Bonte Parels (Zenderen). Ik zou gewoon op Marktplaats blijven kijken, en af en toe eens een blik werpen op de websites van de tinker-handelstallen. En op Bokt bij Eenmaal Andermaal blijven neuzen. En geduld hebben

Gambler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:53

Soxje schreef:
Hm, ik ben in de begintijd ook eens van mijn tinker gelanceerd, ook een tinker blijft een paard. (Ik had toen geen cap op..). Maar de meiden van de kwpn'ers bij mij durven het bos niet in, en de Parelli-dame met d'r half-Arabiertje ook niet. Dus blijf ik over met mijn tinker, en wij gaan wèl altijd naar buiten. Ze heeft ook d'r kop er weleens op hoor met wat gesnuif maar ik zeg dan altijd maar "niet zo aanstellen, doorlopen" en ze doet het wel. Er zijn verschillende handelstallen van tinkers, bij jou in de buurt zit ook de Bonte Parels (Zenderen). Ik zou gewoon op Marktplaats blijven kijken, en af en toe eens een blik werpen op de websites van de tinker-handelstallen. En op Bokt bij Eenmaal Andermaal blijven neuzen. En geduld hebben

Zucht...... ja er zit niets anders op...... bedankt...

Chubby

Re: Welke maat tinker past het beste bij mij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:07

Citaat:
Vosbont/bruinbont of driekleur..
Bombproof. (het liefst) breed met veel behang.
Papier is niet belangerijk. Puur recreatie.

Ik had zelf tussen de 150 en 160 in mijn hoofd...

Gewoon geen 3000 euro of meer betalen

Ahum...

Dan kun je, vrees ik, heeeeel lang zoeken...

Kijk eens hier op dit subforum bij de tinkertaxaties. Dan heb je wel een prijsindicatie...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:33

Mijn Sayla is 1.54m en ik ben 1.75m en ben iets zwaarder dan jou

Maar reed ook tinkers van rond de 145-147m maar die waren wel wat breder gebouwd... dat misstond ook niet

Ik vind zelf 1.50m-158m ideaal, hoger hoeft van mij niet maar lager kan dus ook mits dat dus in breedte/diep lijf en stevige benen gecompenceerd wordt

Kanters idd leuk adresje --> wel vind Wim al zijn paarden geweldig, leuk en lief dus je moet wel zelf ontdekken of jij dat ook vind
(die Hetty t leukst vind zijn meestal de echte schatjes )
En kennis mocht ook vaker terugkomen en uitproberen enzo dat was ook erg prettig.

Als je tijd genoeg hebt en veel rondkijkt en vooral ook veel uitprobeert kom je je tinker wel tegen heb er al genoeg gezien die aan je omschrijving voldoen, maar die waren ook snel weg --> daardoor wellicht ook nog steeds die prijsstijgingen ...

Maar zoals anderen ook al zeiden het is en blijft een dier/ paard maar als t echt klikt dan komt dat goed

Enuh een goed paard heeft geen kleur
--> ken al menig mens die bv absoluut geen tinker met veel wit wilden en dan uiteindelijk thuis kwamen met een bijna witte

Denk dat €3000 toch best reëel is, maar hopelijk laat je je ideale paardje van bv €3150 er niet voor staan

Sienna2204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:07

Zelf denk ik dat je je niet door de schofthoogte moet laten leiden. Gewoon op zoek gaan en kijken of het klikt tussen jouw en de tinker.
Mijn tinker heb ik gekocht bij Kanters. Harstikke leuke mensen. Die je rustig laten rondkijken en je kunt ook vaker terugkomen om uit te proberen.
gr.Jacqueline

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:09

Ik denk dan toch naar Kanters ga.. Iedereen is zo positief..
Ik was al uitgenodigd....
Ga ik even een datum zetten...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:15

Ik heb een merrie van 1.40, zelf ben ik 1.70, en zo'n 65 kilo.
Mijn merrie is daarbij wel erg fors, en ik heb nog nooit een opmerking gehad dat ik te groot voor haar zou zijn.
Ook mijn vader gaat er soms op, die is iets groter als ik, en ook wat zwaarder, maar daar heeft ze nooit problemen mee.
Voor het mooie plaatje is een maatje van 1.55 wel het mooiste denk ik!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:52

Zeker doen hoor........... even bij Kanters kijken.
Wij hebben onze Joey er ook vandaan en zijn heel erg tevreden.
Fotootjes vind je in mijn profiel.
Wij wilde inderdaad ook een tinker met heel weinig wit.
Joey is ongeveer 1/2 wit 1/2 donkerbruin (zwart) zo zie je maar het moet gewoon klikken.
Succes met zoeken.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:09

grid schreef:

Kanters idd leuk adresje --> wel vind Wim al zijn paarden geweldig, leuk en lief dus je moet wel zelf ontdekken of jij dat ook vind
En kennis mocht ook vaker terugkomen en uitproberen enzo dat was ook erg prettig.

hahaha inderdaad dat is wel waar wat je zegt wim vind ze allemaal helemaal geweldig hihi
vind ik altijd zo mooi om te zien whaha

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:17

effe offtopic
tinkert_tje schreef:
grid schreef:

hahaha inderdaad dat is wel waar wat je zegt wim vind ze allemaal helemaal geweldig hihi
vind ik altijd zo mooi om te zien whaha

vind ik dus ook prachtig en hij geniet zó van elk paardje

lijk wel een fanclub

moet er ook echt weer eens gaan kijken --> helaas niks kopen

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:53

Die tinkertaxaties vind ik echt niet reeel. Daar moet je nooit vanuit gaan. Je zult zelden meer dan 3.500,-- Euro krijgen voor een tinker, of je moet een topper hebben....

Persoonlijk vindik 3.500,-- een maximaal bedrag voor een tinker. Voor dit bedrag moet het wel een mooie zijn en helemaal 100% ingereden zijn en verkeersmak....... Anders vind ik het gewoon te veel.....

Maar dat is mijn persoonlijk mening hoor

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:17

grid schreef :

vind ik dus ook prachtig en hij geniet zó van elk paardje

lijk wel een fanclub

moet er ook echt weer eens gaan kijken --> helaas niks kopen

nou het is gewoon echt zo
hij heeft echt hart voor zijn paarden
handelaar of niet als hij het niet vertrouwd ga je gewoon met een lege trailer weer weg
dat is wim
ik heb dat wel eens anders gezien
ik heb d-jee nu 3 jaar en nog steeds kom ik 2 keer per jaar even bij ze kijken
ze zijn ook hier geweest om te kijken hoe het met hem gaat
dat vind ik echt super
ik vind het altijd een genot om er een dagje rond te bivakeren tussen de tinkies
whaha hoezo reclame

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:19

Indezz schreef:
Die tinkertaxaties vind ik echt niet reeel. Daar moet je nooit vanuit gaan. Je zult zelden meer dan 3.500,-- Euro krijgen voor een tinker, of je moet een topper hebben....

Persoonlijk vindik 3.500,-- een maximaal bedrag voor een tinker. Voor dit bedrag moet het wel een mooie zijn en helemaal 100% ingereden zijn en verkeersmak....... Anders vind ik het gewoon te veel.....

Maar dat is mijn persoonlijk mening hoor

geef ik je gelijk in de prijzen zijn erg hoog tegenwoordig
maar dat komt ook omdat ze steeds populairder worden
maar 3500 euro is in mijn ogen ook nog steeds ruim 7200 gulden
en dat is een hoop geld

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:22

3500 euro is 7700 gulden zelfs! Gambler, gewoon geduld hebben en goed zoeken.

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:31

gewoon naar van alles gaan kijken zelf heb ik er 1 van 1,59 ben zelf 1,60. was op zoek naar een kleintje en een wat beter beleerde. Ik kwam dus thuis met groot en je kon der op zitten en dat was het. anders moet je voor een groennen kijken zijn over het algemeen wat goedkoper en kan je zelf vormen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:11

Ik zou persoonlijk niet eens meer dan 3000 euro uitgeven aan een Tinker..
Ik vind sommige paarden veelste hoog getaxeerd, maar het is natuurlijk altijd een kwastie van wat de gek ervoor geeft!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:47

Ben ik niet helemaal mee eens, een tinker die het goed doet in dressuur springen bomproof is erg goed uit ziet daar heb ik best geld voor over en dan vind ik 3500 echt niet duur, je kan beter 3500 euro uitgeven voor een braaf goed gereden en opgevoede tinker dan gaan beknibbelen een tinker van 2500 euro kopen en toch niet zo braaf en goed gereden.
Dat vind ik,

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:10

Mijn tinker heb ik 3 jaar geleden gekocht en in de zomer die van mijn man.
De prijzen zijn in die 3 jaar ongeveer verdubbeld, heb ik gemerkt. en wij hebben heel veel tinkers gezien; we hebben ca 4 maanden gezocht.

Voor een grote maat 1.50 die geschikt is voor een beginner, en voldoende kan, ben je gewoon 3000 - 3500 kwijt (in de lente/zomer; in de herfst/winter zijn alle paarden wat goedkoper).

Een kleinere kan wel wat goedkoper zijn.

Mijn man wilde eigenlijk 1000 minder uitgeven maar ik heb hem kunnen overreden. We hebben eerst een andere op proef gehad; die bokte. Nu hebben we een geweldig paard waar we elke dag blij mee zijn. Dan ben de de extra aanschafwaarde gauw vergeten!

Trouwens, als je bezuinigt bij de aanschaf heb je dik kans dat je het extra geld zo kwijt bent aan of DA-kosten of aan iemand die hem mag corrigeren. dan ben je je geld kwijt en heb je ook nogeens een hoop zorgen en ergernis.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:16

Tja, ik heb geluk gehad om een goede tinker voor €3000,- te vinden.
Ondertussen ken ik al genoeg verhalen van mensen die hun tinker voor minder hebben gekocht en daar later toch veel spijt van hebben gehad.
Zo vaak wordt er gezegd dat het paard goed doorgereden is, braaf is enz enz.
Bij thuiskomst blijkt dan toch dat het niet helemaal is wat de verkoper heeft gezegd.
En wat de denken van handelaars die hun merries het liefst drachtig verkopen, dan zijn ze meestal een stuk rustiger en kom je pas achter het echte karakter als het veulen eruit is.
Paarden die toch verborgen gebreken hebben en voor een paar centen de deur uitgingen, verkopers die de koper weten te overtuigen niet te keuren of juist bij hun DA, waarna een goede keuring bij de eigen DA toch geen slechte investering bleek te zijn omdat het paard wel degelijk wat mankeerde.
Garanties op het paard die dat toch niet echt blijken te zijn want je mag ruilen, maar helaas staat er alleen maar wat je niet wil bv jaarlingen, groene paarden of juist oude....
Je kunt echt wel geluk hebben en voor minder dan €3000,- een toppaard vinden, maar ik zou wel heel goed m'n ogen openhouden.

binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:42

Zomaar ineens kom je de juiste tinker tegen,en dat kan een bonte zijn of een bijna hele witte wie weet wel een zwarte.Je hart zal je dan vertellen of het de ware is en daar moet je gewoon goed naar luisteren!!
Ik was opzoek naar een zeer verkeersmakke knuffel,wat dat maakte niet uit.Ben wezen kijken bij een haflinger meerdere friezen maar had nooit echt de klik.En de nacht voordat Boi op marktplaats stond had ik een droom dat ik een geweldige buitenrit had gemaakt op een zwarte tinker [heb ik de volgende dag ook meteen verteld aan man en kids.Staat er laat in de middag toch een te koop op mp en ik wist het dat was hem!
Het was een heeeeel eind bij ons vandaan maar ik wist toen al dat hij bestemd was voor mij.
Hopelijk kun je wachten tot je de juiste tinker tegenkomt want geloof me hij/zij is er echt !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:02

gam is 1.52 en ik 1.74 en dat past prima.

veel plezier en succes met je zoektocht naar een leuke tink die bij je past!

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:40

Ik ben 1.68m en Beel is 1.58m en ik vind haar veel te groot voor mij (of ik ben te klein voor haar, dat kan ook). Toen ik haar kocht was ze 1.46m, weet ik veel dat ze in ene de lucht in schiet

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:42

Lucy is 1.50 en ik ben 1.72. Ik had haar liever nog ietsje groter gehad.... Maar ja, ze groeit niet meer verder voor me en ik ben nog niet aan het krimpen....

Gambler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 10:12

Iedereen bedankt voor jullie reactie...
Ik ben er wel uit geloof ik..

Groetjes