,over 2 maandjes krijgen we een kleine PB
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
,over 2 maandjes krijgen we een kleine PB
) op valeron was ook echt verschrikkelijk. Het is echt wel een goed paard maar hij werd ook echt wel als een pony gereden en voorgesteld.
liliputter schreef:velazquez (krack c x alaska)suuper paard over n jaar een heel ander paard
Hengst heeft geen aansprekend voorbeengebruik. Weinig uit de schouder waardoor hij het voorbeen niet vooruitzet, maar ook vlak blijft. Ook achterbeengebruik is met weinig impuls vind ik. Ook qua model vind ik dat de hengst een kader mist. Werd wel aansprekend voorgesteld.
Wel een fijn paardje.
;) Ik vraag me dan af. Krabben de heren met de bolhoed nu niet achter de oren. Ik wil maar zeggen, deze hengst is door het KWPN toch niet met open armen ontvangen (voorgeschiedenis). Dat krabben achter de oren kon nog wel een paar keer op de avond (zie: Rubels, Florencio,...) Duveltje schreef:Mooi verslag. Heb je ook nog wat van de lichte tour en Lingh....
Had gisteren een feest dus kon helaas niet. Is wel interessant de verschillende meningen.

liliputter schreef:heb je een foto? en wie zijn ook naar de kampioenkeuring gegaan?
_Rick schreef:Blij dat ik dan nakomelingen heb van een met WEL hengstenuitstraling en die nog won ookWat een beest.

Citaat:In de L, Uptown terecht 1, wát een fijn paard. Ziet er allemaal gemakkelijk uit, treedt continu mooi aan, stukjes al mooi sluiten, is straks dóórsluiten en zitten zonder al te veel problemen gok ik zo.
United, paard met kwaliteit, maar doet me niet zoveel en oh wat was 'ie zuur zeg. Ed was er heel flink aan aan het rijden. Vond 'm vorig jaar 'gemakkelijker' lopen.
Uphill, héél fijn paard, snel en sterk erbij achter, was niet heel gemakkelijk te rijden leek het zo. Had er niet raar van opgekeken als hij boven United was geëindigd zo door de competitie heen.
Ungaro, makkelijk, maar geen X-facter oid. Een mooi paard om te zien, verder is me niks bijgebleven.
Upper-Class, wát een trapzak. Wel veel kracht maar erg beperkt in het 'gemak' en de souplesse. Correct bewegen, maar niks extra's.
Undigo, plaatje, that's it.
Bijna Universeel vergeten! Leuk ding, komt fijn en makkelijk mee vanachter maar mist wat schwung en denk niet 'ie veel aanleg heeft om door te kunnen gaan sluiten.
In het M, Tolando in mijn ogen terecht 1. Fijn paard, laat zich goed bewerken, niet zo'n spektakel als Trento en Tus, zie liever dit. Erg extra 'gereden' voorbeen erin tijdens het rondje door de ring maar in de proef gelukkig het knopje 'show' uitgezet. Toont wel dat het een paard is waar je aan kán rijden.
Trento vind ik nog steeds 'niks'. Echt niet mijn type paard, heeft absoluut een fijn mechanisme maar hij komt een beetje lomp over. Als dit dé toekomst is hoeft het van mij niet hoor!
Tus, bloederig, looplust, véél te veel spektakel om 'door de bomen het bos te kunnen blijven zien' en onrustig aan de hand. Soort een balletje gummie met een mega-uitzwaai voorbeen. Voorbeen dat overigens niet helemaal mijn ding is, hij is zeker spectaculair maar van zo'n beentje moet je houden.
Troy is ontzettend opgeknapt qua draven. Zag 'm vorig jaar draven en toen schrok ik, en daarna schrok ik nog een keer omdat ik niet kon geloven dat een paard dat zó draafde zó ontzettend fijn kon galloperen! Hij lijkt veel sterker geworden achter en de 'krabbel' is er nagenoeg uit. Verruimt nu ook heel duidelijk. Galloperen doet 'ie nog steeds heel goed, heel fijn achterbeen dat continu goed mee en ver onderkomt. Fijn paard!
Sandreo, weinig paarden die qua 'schoonheid-uitstraling' aan hem kunnen tippen, bloedmooi poppetje, maar kan iemand me vertellen wanneer hij wél wil lopen? Hij is traag achter en wil ook nog eens níet aanpakken, foute combi!
Watermill en dan meteen Wilawander ook maar, snap niet dat ze in de competitie meelopen, komen tótaal niet tot hun recht. Wel allebei heel 'cool'. Zullen best fijne paarden zijn hoor, maar niet tussen de rest. Wel complimenten voor de amazone, keurig gereden, paarden stonden er braaf en heel fijn aan en continu fijn in de aanleuning eigenlijk (behalve het stapstuk van Wila, dat ging nergens over!).
Dan de Z, Florencio behoeft geen toelichting, wat een wereldknol, alles met het grootste gemak, verruimen en sluiten alsof het niks is. Machtig paard, kippevel!
Special D, mooi paard, netjes gereden. Staat er achter goed aan, komt ook fijn door het lichaam maar dat komt er voor niet helemaal uit lijkt het wel.
Riverman liet een keurig proef zien, heel constant, maar mist het extra's (niet echt gek, zo is hij niet gefokt). Goede correcte gangen, en aangezien hij ook nog leuk kan springen een echte allrounder dus.
Parcival, niet echt mijn ding. Op zich wel een leuk paard qua draf/galop, maar qua rijden niet helemaal voor elkaar. Vreselijk voorbeentje in stap, terecht een laag cijfer.
Dan de jonkies, veel van Valdez verwacht, viel me iets tegen. Had 'm wat flitsender gedacht, hij liet zich wel fijn bewerken en Kirsten stelde hem heel fijn voor (stukjes lang, dan weer wat oppaken). Toont wel veel aanleg en vind het een heel fijn dier om te zien, maar hij kwam nogal uitgeblust over.
Johnson, veel uitstraling, vlug over de benen en achter goed mee. Ja, heel leuk paard!
Santano viel ook heel positief op, lekker massaal, sterk en héle fijne galop. Sluit ook al makkelijk voor zo'n grote, vooral in galop goed te zien maar in draf ook zeker stukjes.
Valeron, is me weinig van bijgebleven, niet echt paard, maar wat een vreselijk plukmens erop. Ook enkele malen verzocht om hem wat meer lengte te geven en tóch door blijven prikken en plukken, hoop voor 't paard dat er iemand anders op gaat kruipen een dezer dagen.
Dan nog Vivaldi, nog erg jeugdig maar wel fijn. Doet me een beetje denken aan Tolando, die was ook niet erg spectaculair oid, maar heel bewerkbaar en zo eentje waarvan je denkt 'daar horen we nog wel van'.
Dan als laatste de licht tour hengsten, Rubels met stip bovenaan, véél gemak, uitstraling en souplesse. Hij begint ook wel erg wit te worden hoor haha!
Kigali, op zich wel een fijn paard, maar leek er niet echt zin in te hebben. Toch knap dat hij zo presteerd, en zijn er veel die het 'm niet nadoen. Zie als allrounder dan toch liever Riverman.
OO Seven, viel me vies tegen. Stond er vorig jaar beter aan, nu veel onnodige fouten. Raar voorbeen en leek er allemaal wat moeite mee te hebben, het ging niet van harte.
Rolex, niet veel van gezien, kwam een beetje simpel en braaf over. Verder wel fijn, en toch knap van zo'n jonkie.
Dan Parcival nog een keer, zelfde als in de competitie, maar amazone had flink hoog ingezet met de series op een volte, ging dan ook gruwelijk fout.
Verder vond ik trouwens de muziek van Imke wel helemaal geweldig (een Robbie Williams kür), vond de muziek van Coby het minst.
Dan nog even de complimenten aan HP, ik geef het je te doen. En blijf me verbazen hóe fijn hij telkens dat achterbeen weer aan weet te spreken en die paarden zo goed aan de gang houdt, en dat met een heel vriendelijk beeld. En dat soms in schril contast met andere gegedigden die daar op een hengst zitten. Echt een ruiter met klasse!
joop007 schreef:"Special D was mijn favoriet, het is een echt vaderdier om te zien en ik vind hem van nature een betere schwung hebben dan Florencio. Misschien moeten we hem een maandje bij HP neerzetten dan komt het voorbeen er waarschijnlijk ook wel uit:-) "
Mag je er ook wel een knap stuk voorbeen aan plakken!!