KWPN hengstenkeuring 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:17

dat weet ik zeker,ik hoop dat er een dvd van komt kunnen we het toch nog zien ,over 2 maandjes krijgen we een kleine PB

Suzanne F.

Re: KWPN hengstenkeuring 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:42

Had dit ook al gepost in het andere topic maar hier nogmaals. Enne lilliputtertje, kijk eens op www.kwpn.nl misschien??? Staan alle uitslagen op.

Hier mijn verslagje:

Nou ik ben geweest, zal even proberen een indruk te geven. De mening van Suzanne F.

L:

Uptown terecht winnaar denk ik, goed paard met veel talent. Vooral super achterbeen met veel aanleg voor sluiten.

United ben ik van geschrokken, vond ik verschrikkelijk. Is dat nu de verrichtingstopper? Wat is van dat paard overgebleven? Hij kon echt goed lopen als 3 jarige maar nu? Strak, stijf, geen souplesse, geen schwung, vreselijk stekerig voorbeen en ook geen plezier in het werk, oren plat en met staart zwiepen. Verder als Eddie er niet meer zo aan prikte was ie ineens niet meer rad in de wendingen. Vandaar maar zoveel druk erop denk ik. Maar dat resulteerde in een strakke stekerige vertoning met een in elkaar getrokken korte hals en een open mond. Wat ben ik van deze vertoning geschrokken zeg.

Uphill, ontzettend goed paard, een groot talent denk ik! Heel goede bewegingen, goed krachtig achterbeen, wel een temperamentvol dier met een niet te makkelijk karakter. Amazone Emelie Scholtens had haar handen vol aan hem. Misschien als ze eens recht ging zitten inplaats van compleet ingeknikt op links dan leek het nog ergens op.

Upperclass: Niet gezien maar zo in de prijsuitreiking niet echt wat aparts.

Undigo: Heel even gezien. prachtig plaatje om te zien maar kan beter stil blijven staan.

M:

Tolando:

Ja goed paard maar met echt zo´n typisch Edward stekerig voorbeen drafje. Hoewel Happie hem reed. Wel super voorgesteld, maximale eruit gehaald. Niet echt mijn dier.

Trento:

Ja absoluut verbeterd maar vind nog steeds dat het een aanwinst zou zijn voor het gelders stamboek. Kim stelde hem veel beter voor maar uitstrekken kan ie nog steeds niet. Draf is wel goed en ijverig maar mag meer uit de schouder weggezet worden vind ik.

Tuschinski:

Geheel objectief ben ik niet maar ik probeer het toch. Gigantisch voorbeen maar het lijkt bijna of het hele diertje uit voorbeen bestaat. Het klopt bijna niet in verhouding met achter hoewel hij achter ook goed actief en erbij is maar dat valt in het niet bij voor. Verder is het qua model niet echt een hengst, hij had zwaarder mogen zijn vooral de hals. Verder uiteraard super elastisch dier met een giga temperament. Aanleuning stoorde me wel, of tegen de hand of hij hapte zichzelf in de borst.

Sandreo:

Bloedmooi frontje, is beter gaan lopen maar is achter nog steeds niet te activeren, wilde weer in de stop maar na wat flink schoppen deed ie het weer. Wel goed paard denk ik maar aan de verbinding over de rug en het achterbeen valt nog wel wat op te merken.

Troy:

Weinig van gezien, wel verbeterd, super galop, kan ook goed uitstrekken, goed achterbeen. Heel leuk sportpaard maar vaderdier?

Watermill Swatch:

Eeeh ja, moeilijk om zo de vergelijking te maken en dat doe ik dan ook maar niet. Valt gewoon in het niet bij de rijpaarden maar lijkt me wel superfijn lief dier wat alles voor je doet met een geweldige instelling (en een schattig penny shetlandhinnekje)

Z:

Florencio:

Gewoonweg geweldig. Geen woorden voor, alles klopte. Wat een souplesse, schwung, veer, tact, ruimte. Vond hem er ook super aanstaan rijtechnisch. Stap is echt megaruim, zeker 5 hoeven over maar blijft wel zuiver! Draf heeft afrduk, veer, kracht, mooie techniek, super gewoon en de galop blijft zoals de jury ook zei fenomenaal.

Special D:

Ook sterk verbeterd maar blijft teveel terug in het voorbeen, wel veel veer en tact maar moet echt meer uit de schouder. Wel supermooi plaatje.

Riverman:

Eerste keer dat ik hem zag, ja goed paard zeker voor zo´n allround gefokt dier. Goed galopperen met goede wissels. Draf ook zeker niet slecht, mag wat meer zelfhouding en verzameling tonen vind ik.

Parcival:

Knap voor een gelder maar niet mijn dier. Ook rijtechnisch niet voor elkaar, scheef, niet nageeflijk en kort in de hals, ook tegen been in wissels. Stap is drama, steekt zn voetje weg maar landt kort.
Draf is wel mooi bergop maar tekort in de hals. Leuk paard maar ben gewoon geen gelderfan.

Wilawander:

Zelfde als Swatch, mag geen vergelijking maken. Aanleg voor piaffe heeft ie maar wel met de kont hoog dus ja..piaffe?
Uitstrekken kan ie wel! Hengst deed me heel veel aan Stravinsky denken, kon ook niet echt draven maar wel uitstrekken. Weinig tot geen tact maar wel leuk galopperen.

Presentatie nieuwe jaargang:

Absolute uitschieters waren Johnson, geweldig dier! Wat een mooie techniek in de benen en wat een uitstraling!! En Santano, geweldig mooi model, veel kracht en mooie techniek, super galopperen. Dit waren de besten volgens mij. Valdez was ik benieuwd naar maar viel enorm tegen, komt totaal niet uit de schouder met weinig lichaamsgebruik en lossigheid. Lijkt wel of ie naar de fysio moet.
Vivaldi is tof dier, nog weinig bespierd maar zeker toekomstdier. Niet echt super aprt maar wel actief bewegen.
Valeron, Sandro hit x houston, viel echt tegen, net een pony maar werd echt vreselijk voorgesteld door Rukje van der Heyden, wat was die aan het plukken en rukken zeg en zat er vreselijk op.
Voice:hele vriendelijke presentatie, leuk paard, goede gangen, niet heel apart, wel mooi plaatje, kan best wat worden.
Citango: Vond ik niet echt wat, snel, gehaast. weinig tact, veer en lossigheid.
Vivaldo was echt vreselijk, een uit elkaar lopende shetlander.
De rest staat me niet zo bij.

Kur op muziek: Rubels geweldig, weer super presentatie, geweldig bewegen. De rug blijf ik eng vinden maar zo is ie gebouwd waarschijnlijk, kort week ruggetje. Wel veel front, gedragenheid, super galop met wissels. Ja echt super winnaar.
Kigali: Bah vreselijk dier, stekerige strakke bewegingen. Coby zat er ook flink aan te trekken, hij was niet zo fijn denk ik. Was niet aan het been en gewoon niet voor elkaar. Bewegingen kwamen er ook totaal niet uit, zal hij best hebben denk ik. Toch qua karakter wel heel knap zo´n omscholing van int. spring naar dressuurpaard.
Parcival in de kur hetzelfde als daarnet.
OO seven: totaal niet mijn dier, vlak voorbeen, traag achter, rijtechnisch ook niet voor elkaar, liep ook beetje op voorhand.

VSN winnaar Valley werd nog gehuldigd. Nou eeeh ik ben er geweest op de VSN en er liepen daar zeker betere paarden rond als deze winnaar.

Oja Painted Black, geweldige aanleg voor piaffe en passage, dat gaat er ook 1 worden hoor! Groot talent.

Heb ik nu alles gehad?
Ben benieuwd naar de mening van Pukpaleis eignelijk en naar die van de anderen die ook geweest zijn.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:21

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:01

Over de hengsten moet ik nog eens nadenken, ik heb de flemmingh's gezien in het stap rondje en ben na Special D in de Z weggegaan.

Van de hengsten vond ik de Sir Sinclairs goed, vooral in galop, mooie types.
Van de diverse vaders vond ik de riverman's niet tegenvallen en de San Remo x Balzflug vond ik ook een beste.
De ferro's heb ik maar kort gezien, en daar lopen er al zat van.
De jazzen blijf ik toch goed bewegende paarden vinden, net wat meer veer en ruimte in de beweging.
Net als de Jazzen waren de Rhodiums en Rousseau's eigenlijk meer paard als de andere hengsten, leken geen kleuters en in z'n algemeenheid wel aardig maar niet speciaal.
De Krack's stonden me op de een of andere manier niet aan, het leken toch paarden met een wat hectische beweging.

Ik was speciaal voor nr 614 gekomen, de riverman x farrington uit de zelfde moeder als mijn merrie en dat vond ik een mooi compleet paard, niet spectaculair qua bewegingen maar alles zat erop zoals het moet en met veel balans.

Van nr 614 en de L,M,Z heb ik nog wat op de video, met wat tijd....

Van de L vond ik ook Uptown de beste, maar ik blijf toch vinden dat er met teveel druk gereden wordt. De draf techniek is gewoon mooi, maar soms was achter er net niet bij en gaat dan richting zweefdraf. Echte HP presentatie.

United, tja ik heb 'm los gezien en dat was echt super, nu inderdaad met een wat stekerig voorbeen in draf, galop wel erg goed en het was wel de enige die rustig bleef bij de uitreiking. Wat meer rust en ontspanning zou wonderen doen denk ik. Het was nu niet af.

Uphill staat mij niet aan, vervelend te rijden en strak in alles.

Dutch Dormello, werd erg netjes gereden, maar het paard heeft wat mij betreft te weinig mee.

Upper-Class Trage trapzak, Marie jose had wel een slimme proef neergezet en als het op echte dressuurbeoordelingen voor de L was aangekomen, was er weinig op aan te merken geweest. Qua hengst vind ik het niks.

Universeel, valt op als schimmel, maar dat is het dan ook, achter absoluut weinig buiging.

Ungaro en Undigo heb ik ff niet meer scherp

M, Tolando en Trento scheelde in de score weinig, Trento, ik moet het dan toch toegeven is met meer ontspanning voorgesteld en dan is de draf qua bewegingsafloop een van de mooiste, strekken nog niet top en bij de uitreiking werd het weer "tuigen" Tolando vond ik iets over gewaardeerd, en heeft toch wat traags over zich, als ik het me goed herinner was hij ook zo nu en dan te diep.

Troy is beter geworden, blijft toch wat kortbenig ogen en z'n galop is goed.

Tuschinski, is een balletje elastiek, maar de rek was er soms toch wat uit, lengte buiging en dragen waren er nu niet echt bij. Is wel een hengst met een aantal pluspunten (niet 1 uit een dozijn) en voor het fokken kan dat een pluspunt zijn, maar nu was hij op momenten stout en stik tegen de hand.

Sandreo past mij niet, strak en onwillig

Watermill, super braaf beestje, voorkant mooi, maar achter hoog. De basis gangen zijn op z'n xx's maar stukken mider getruukt als Wilawander.

Z-Riverman, sterk paard, netjes gereden, maar niet spektaculair. Lengte buiging maar zozo.

Parcival, stond mij toch wat beter voor de geest, wordt steeds grover en de stap is niet goed (of teveel aan de hand van de ruiter?) Front en zelfhouding werden aan het eind van de proef beter, maar vooral in het begin kantelen van hoofd en kort in de hals. Achterbeen moet meer dragen, het leek nu meer opdrukken van de hals ipv zakken en dragen van achter.

Wilawander, niks

Florencio super, alles wat er moet zijn is er en nog meer! Wat nog het meest opvalt is het gemak en de werk willigheid. Of de ruimte een belemmering zou kunnen zijn voor de "krachttoeren" weet ik niet, maar het ziet er nu super uit allemaal.

Special D is beter geworden, maar wordt net als Parcival steeds klassieker en zwaarder. Veel afdruk en veel kracht met uitstraling. Hals wordt wel zwaar. Lengtebuiging niet altijd goed en daarbij toch wel wat kantelen van het hoofd.

Van de V jaargang weet ik niet precies welke naam bij welk paard hoort, maar er liepen een aantal leuke hengsten tussen, en inderdaad een dissonant in een amazone (rukjeplukje)

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:15

tuschinski, was tegen de hand omdat ie het toch erg moeilijk had om er van achter bij tekomen.
Hij werd flink geknepen en dan krijgt ie toch moeite.

Sandreo en united vond ik echt de tegen vallers van de avond.

Uphill stond ik echt van te kijken. Ik denk toch dat dat paard ondergewaardeerd is geweest.
Misschien een echte laat bloeier die nu pas tot zijn recht komt.

En wat kim met trento betreft, ach ze kan misschien wat verbeterd zijn, maar zo scheef als zij zat was toch wel weer uniek!
Ze hing erg op links en gaat staan als ze uit moet strekken.

En zoals suzanne F als zegt RUKJE ( ) op valeron was ook echt verschrikkelijk. Het is echt wel een goed paard maar hij werd ook echt wel als een pony gereden en voorgesteld.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:19

velazquez (krack c x alaska)suuper paard over n jaar een heel ander paard,en united blijft gewoon eeen mooi paard,is net pas n combi met edward en pas 4 jaar dus mensen beetje geduld graag!

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 15:43

liliputter schreef:
velazquez (krack c x alaska)suuper paard over n jaar een heel ander paard

Dit vind ik toch wel ECHT NIET!!! Jeetje, vond dit zelfs een aanfluiting voor het KWPN. Wat een eng paard. Trok zich hoog in het kruis, vast in de rug, en de hals er eng op waarbij hij gewoon afknikte. Toen hij begon te bewegen leek het of dat paard helemaal vast zat, blokkeerde helemaal vond ik.

Verder de nieuwe jaargang. Wat me zo direct binnschiet:

SANTANO: vond ik een zeer aansprekende hengst. Veel massa, echt VADERdier en mooi kader. Mooie voorpartij, aansprekend voorbeengebruik. Mooi lang elastisch, modern voorbeengebruik. Achterbeen met veel actie in de gewrichten. Zet het mooi vooruit, evenwel een fractie traag.

JOHNSON: mooie, felle hengst, met heel gymnastische bewegingen. Duidelijk was wel te merken wat de hengstenkeuingscommissie over zijn achterbeengebruik in zijn rapport zette. De hengst trekt idd eers het achterbeen omhoog naar de staart toe, pas dan maakt hij een beweging naar voren toe. Goed gesprongen galop.

VALDEZ: viel mij echt tegen. Na al de berichten die ik hier gelezen heb, en gehoord had. Nee hoor, dit is niet mijn hengst Hengst heeft geen aansprekend voorbeengebruik. Weinig uit de schouder waardoor hij het voorbeen niet vooruitzet, maar ook vlak blijft. Ook achterbeengebruik is met weinig impuls vind ik. Ook qua model vind ik dat de hengst een kader mist. Werd wel aansprekend voorgesteld.

VALERON: tja... volg Suzanne F hier wel in. Over het voorstellen ga ik me niet uitspreken. Ik zie hier wel een mooi sportpaard in, maar een vaderdier... ???

VOICE: vond ik één van de beteren. Mooi voorgesteld. Ook al veel massa. Mooi gebouwd. Voorbeen niet echt expressief, maar wel een goede techniek. Kan mits uitgroei, nog verbeteren denk ik. Hengst heeft volgens mij wel potentie.

CITANGO: wel een beknopt model. Draf niet echt expressief. Galop vond ik hier aansprekend. (zijn volle broer in de 2e bezichtiging vond ik overigens NIETS)

De POLANSKY: weinig goeds over te zeggen. Snap echt niet hoe zulk een hengst aan een dekbrevet komt. Gewoon niet 'goedgekeurde hengst' waardig.

VIC: vond ik best aansprekend. Mooi los door het lijf bewegen. Best aansprekend paard.

De VOLBLOEDEN: tja, moeilijk te beoordelen. Ze trekken weinig of niets op wat een rijpaard is of zou moeten zijn. Ik vind persoonlijk niet echt dat ze nog moeten gebruikt worden om de fokkerij te moderniseren. Indertijd toen was het gewoon anders. Toen was de merriestapel gewoon VEEEEEL klassieker, toen waren ze bruikbaar en essentieel denk ik. Of ze nu op 'onze' modernere merries nog iets positiefs kunnen toevoegen is voor mij wel een vraagteken. Persoonlijk ben ik van mening dat we voldoende bloed in 'onze' rijpaardhengsten hebben om te verdelen indien nodig. Overigens vond ik dat Piaf-gedoe helemaal niet aansprekend.

edit: Jeetje die Frenk Jespers. Die kan best uit zijn nek l*llen. Maar je... ik begrijp de man wel. Kan natuurlijk op dat moment moeilijk een hengst gaan afbreken (moeilijk ivm de eigenaren). In dat opzicht heb ik wel respect voor de persoon. Moeilijke job!!!

Wat de L betreft:

Eén uitshchieter, en dat was Uptown. De rest kan me niet bekoren. De U-jaargang schrap ik dan ook geheel van mijn lijstje (buiten Uptown). Maakt het weeral gemakkelijker.

Wat de M betreft:

Tolando: mooi functioneel paard. Happie had hem helemaal voor elkaar. Van de drie Kracks, de enige die niet het Krack-voorbeengebruik heeft, maar wel dat van zijn moedersvader Rubinstein.

Trento: ik blijf vinden dat deze hengst iets heeft. De hengst loopt met zoveel gummi... een aspect waarvan ik vind dat het echt zo belangrijk is dat je dit in je fokkerij invoert, en tracht de bevestigen.

Tuschinski: Wat een lekker ding. Bloedchique... en jeetje wat kan hij lopen. Jammer dat hij zoveel druk had, waardoor het wel allemaal wat hectisch was, maar als daar de rust kan inkomen. Dan mag Anky binnen drie jaar nog eens terugkomen om een clinic van LT naar GP te geven.

Sandreo: oei oei... wat een r*tbok. Ik hoop dat de eigenaren een goeie fooi aan Happie hebben gegeven. Die heeft het daar knap rechtgehouden hoor. Op model is er gewoon niets op aan te merken. Lopen doet ie ook nog wel best fijn. Maar je, je moet wel willen he...

Troy: blijft gewoon niet mijn dier. Ook vind ik nu dat hij qua model niet ontwikkeld. Zet die eens naats een Santano. Dan lijkt hij net een pony. Hij staat laag op de benen. Weinig kader. Wel een knappe prestatie van de ruiter hoor. Die heeft hier al veel goeds op gedaan. Hengst strekt nu wel uit in de draf, maar versnelt meer (overhaast, hectisch) dan dat hij in feite verruimt. Galop is goed, maar niet subliem.

Het Z:

Florencio: klasse buiten categorie SUPER. Jammer dat hij niet op m'n merrie past.

Special D: (beetje vooroordeel) vind de hengst echt een krachtpatser, waarbij ook bloedchique. Een ECHTE hengst. Wel idd zou er meer expressie mogen zijn in het voorbeen, maar ik vind dat Diederik heel veel goed werk heeft gedaan. Een paar keer in de wendingen zag je dat de hengst beter ging zitten... en hoe het voorbeentje er toen wel mooi uitkwam. Was maar een paar pasjes te zien... maar als hier nog aan gewerkt wordt.

Parcival: niet echt iets over te zeggen.

Riverman: mooi paard... niet echt goed, niet echt slecht.

VSN winnaar: oei oei... die Dominique Mohimont. Belgische GP-amazone??? Ja wadde... Wel een fijn paardje.

Painted Black: wat een klasse, wat een gummibal, hoe simpel het er allemaal uitziet. Opvolger van Salinero? ;) Ik vraag me dan af. Krabben de heren met de bolhoed nu niet achter de oren. Ik wil maar zeggen, deze hengst is door het KWPN toch niet met open armen ontvangen (voorgeschiedenis). Dat krabben achter de oren kon nog wel een paar keer op de avond (zie: Rubels, Florencio,...)

Duveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:54

Mooi verslag. Heb je ook nog wat van de lichte tour en Lingh....
Had gisteren een feest dus kon helaas niet. Is wel interessant de verschillende meningen.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:16

Duveltje schreef:
Mooi verslag. Heb je ook nog wat van de lichte tour en Lingh....
Had gisteren een feest dus kon helaas niet. Is wel interessant de verschillende meningen.

Heb ik eigenlijk niet echt gevolgd. toen ben ik richting inrijden gegaan. Daar kon je 'het smeren van een droge keel' combineren met het paarden kijken

Vanuit het inrijden kan ik wel enkele dingetjes zeggen:

Rubels: heeft zijn klasse nog niet verloren. Veel gummi, en staat mooi aan de oefeningen. Voor de lol zouden ze hier eens een duel Rubels-Florencio moeten laten plaatsvinden; Natuurlijk op een moment dat hengsten zelfde scholingsgraad hebben.

Kigali: niet aangenaam om naar te kijken. Kort, stekerig... kreeg dus niet mijn aandacht.

Lingh: tja... blijft een klasse apart he.

OO Seven: is een leuke hengst. Voorbeengebruik spreekt niet aan. Leek in het inrijden beetje lastig te zijn.

verder heb ik er eigenlijk niet echt nauwkeurig op liggen zien... Was al van 06.00 op weg, en dan verdwijnt het observatievermogen een beetje

edit: vond het wel nog leuk bij de show van Anky, dat ze plots zoiets zei in de trend van ... "... ophouden Bert, ik kan niet meer..."

Bobbie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:27

Ben benieuwd wie zich de nieuwe kampioenen mogen noemen...

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:19

en is al bekend wie dat zijn?

ik weet zeker dat de welcome sir(sir sinclair x fruhling0erbij zit,zou eigenlijk best grappig zijn na al die negatieve meningen van de meeste mensen

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:19

Nr. 637, de Rousseau x Voltaire is zojuist kampioen geworden in de dressuurrichting!

Nr. 383, de Lupicor x Landgraf I bij de springers.

(net in verkeerde topic gepost, sorry!)
Laatst bijgewerkt door Sjappie op 04-02-06 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:20

heb je een foto? en wie zijn ook naar de kampioenkeuring gegaan?

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:22

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:10

Opvallend is natuurlijk wel dat alle paarden uit de "ruiterschool"van Anky zo op druk terug gereden worden dat dat voorbeen er vanzelf wel uitkomt. Wat daarbij dan ook opvalt is dat ze bij het hals strekken eigenlijk niet strekken maar gewoon hun hoofd op hun borst leggen. Gevolgje van het veelvuldig met de slof rijden?

Trento kan mij echt niet bekoren, weet zeker dat Kim het doemscenario van vorig jaar weer in haar hoofd had toe ie weer met r aan de haal ging.

Ik heb Florencio ook onder andere ruiters gezien en dan is het in één keer een heel ander paard, blijf het tussen een Happie kunstje vinden dat ie zo loopt.

Natuurlijk met enig vooroordeel: Special D was mijn favoriet, het is een echt vaderdier om te zien en ik vind hem van nature een betere schwung hebben dan Florencio. Misschien moeten we hem een maandje bij HP neerzetten dan komt het voorbeen er waarschijnlijk ook wel uit:-)

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:20

heft iemand ook foto,s van de 4 kampioenkeurings paarden?

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:34

"Special D was mijn favoriet, het is een echt vaderdier om te zien en ik vind hem van nature een betere schwung hebben dan Florencio. Misschien moeten we hem een maandje bij HP neerzetten dan komt het voorbeen er waarschijnlijk ook wel uit:-) "

Mag je er ook wel een knap stuk voorbeen aan plakken!!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:35

_Rick schreef:
Blij dat ik dan nakomelingen heb van een met WEL hengstenuitstraling en die nog won ook Wat een beest.

waar heb jij dan een nakomeling van?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:14

De kampioenen van vandaag:
nr. 383 (Lupicor x Landgraf I)

Afbeelding

Afbeelding

en nr. 637 (Rousseau x Voltaire)

Afbeelding

Afbeelding

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:17

Wow, die Lupicor is niet verkeerd! Mooie foto's! heb je ook een foto van de Contender x Ramiro?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:20

vindt de lupicor alleen geen mooi hoofd hebben,beetje bol lijkt wel

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:21

Mijn bescheiden mening:

Citaat:
In de L, Uptown terecht 1, wát een fijn paard. Ziet er allemaal gemakkelijk uit, treedt continu mooi aan, stukjes al mooi sluiten, is straks dóórsluiten en zitten zonder al te veel problemen gok ik zo.

United, paard met kwaliteit, maar doet me niet zoveel en oh wat was 'ie zuur zeg. Ed was er heel flink aan aan het rijden. Vond 'm vorig jaar 'gemakkelijker' lopen.

Uphill, héél fijn paard, snel en sterk erbij achter, was niet heel gemakkelijk te rijden leek het zo. Had er niet raar van opgekeken als hij boven United was geëindigd zo door de competitie heen.

Ungaro, makkelijk, maar geen X-facter oid. Een mooi paard om te zien, verder is me niks bijgebleven.

Upper-Class, wát een trapzak. Wel veel kracht maar erg beperkt in het 'gemak' en de souplesse. Correct bewegen, maar niks extra's.

Undigo, plaatje, that's it.

Bijna Universeel vergeten! Leuk ding, komt fijn en makkelijk mee vanachter maar mist wat schwung en denk niet 'ie veel aanleg heeft om door te kunnen gaan sluiten.

In het M, Tolando in mijn ogen terecht 1. Fijn paard, laat zich goed bewerken, niet zo'n spektakel als Trento en Tus, zie liever dit. Erg extra 'gereden' voorbeen erin tijdens het rondje door de ring maar in de proef gelukkig het knopje 'show' uitgezet. Toont wel dat het een paard is waar je aan kán rijden.

Trento vind ik nog steeds 'niks'. Echt niet mijn type paard, heeft absoluut een fijn mechanisme maar hij komt een beetje lomp over. Als dit dé toekomst is hoeft het van mij niet hoor!

Tus, bloederig, looplust, véél te veel spektakel om 'door de bomen het bos te kunnen blijven zien' en onrustig aan de hand. Soort een balletje gummie met een mega-uitzwaai voorbeen. Voorbeen dat overigens niet helemaal mijn ding is, hij is zeker spectaculair maar van zo'n beentje moet je houden.

Troy is ontzettend opgeknapt qua draven. Zag 'm vorig jaar draven en toen schrok ik, en daarna schrok ik nog een keer omdat ik niet kon geloven dat een paard dat zó draafde zó ontzettend fijn kon galloperen! Hij lijkt veel sterker geworden achter en de 'krabbel' is er nagenoeg uit. Verruimt nu ook heel duidelijk. Galloperen doet 'ie nog steeds heel goed, heel fijn achterbeen dat continu goed mee en ver onderkomt. Fijn paard!

Sandreo, weinig paarden die qua 'schoonheid-uitstraling' aan hem kunnen tippen, bloedmooi poppetje, maar kan iemand me vertellen wanneer hij wél wil lopen? Hij is traag achter en wil ook nog eens níet aanpakken, foute combi!

Watermill en dan meteen Wilawander ook maar, snap niet dat ze in de competitie meelopen, komen tótaal niet tot hun recht. Wel allebei heel 'cool'. Zullen best fijne paarden zijn hoor, maar niet tussen de rest. Wel complimenten voor de amazone, keurig gereden, paarden stonden er braaf en heel fijn aan en continu fijn in de aanleuning eigenlijk (behalve het stapstuk van Wila, dat ging nergens over!).

Dan de Z, Florencio behoeft geen toelichting, wat een wereldknol, alles met het grootste gemak, verruimen en sluiten alsof het niks is. Machtig paard, kippevel!

Special D, mooi paard, netjes gereden. Staat er achter goed aan, komt ook fijn door het lichaam maar dat komt er voor niet helemaal uit lijkt het wel.

Riverman liet een keurig proef zien, heel constant, maar mist het extra's (niet echt gek, zo is hij niet gefokt). Goede correcte gangen, en aangezien hij ook nog leuk kan springen een echte allrounder dus.

Parcival, niet echt mijn ding. Op zich wel een leuk paard qua draf/galop, maar qua rijden niet helemaal voor elkaar. Vreselijk voorbeentje in stap, terecht een laag cijfer.

Dan de jonkies, veel van Valdez verwacht, viel me iets tegen. Had 'm wat flitsender gedacht, hij liet zich wel fijn bewerken en Kirsten stelde hem heel fijn voor (stukjes lang, dan weer wat oppaken). Toont wel veel aanleg en vind het een heel fijn dier om te zien, maar hij kwam nogal uitgeblust over.

Johnson, veel uitstraling, vlug over de benen en achter goed mee. Ja, heel leuk paard!

Santano viel ook heel positief op, lekker massaal, sterk en héle fijne galop. Sluit ook al makkelijk voor zo'n grote, vooral in galop goed te zien maar in draf ook zeker stukjes.

Valeron, is me weinig van bijgebleven, niet echt paard, maar wat een vreselijk plukmens erop. Ook enkele malen verzocht om hem wat meer lengte te geven en tóch door blijven prikken en plukken, hoop voor 't paard dat er iemand anders op gaat kruipen een dezer dagen.

Dan nog Vivaldi, nog erg jeugdig maar wel fijn. Doet me een beetje denken aan Tolando, die was ook niet erg spectaculair oid, maar heel bewerkbaar en zo eentje waarvan je denkt 'daar horen we nog wel van'.

Dan als laatste de licht tour hengsten, Rubels met stip bovenaan, véél gemak, uitstraling en souplesse. Hij begint ook wel erg wit te worden hoor haha!

Kigali, op zich wel een fijn paard, maar leek er niet echt zin in te hebben. Toch knap dat hij zo presteerd, en zijn er veel die het 'm niet nadoen. Zie als allrounder dan toch liever Riverman.

OO Seven, viel me vies tegen. Stond er vorig jaar beter aan, nu veel onnodige fouten. Raar voorbeen en leek er allemaal wat moeite mee te hebben, het ging niet van harte.

Rolex, niet veel van gezien, kwam een beetje simpel en braaf over. Verder wel fijn, en toch knap van zo'n jonkie.

Dan Parcival nog een keer, zelfde als in de competitie, maar amazone had flink hoog ingezet met de series op een volte, ging dan ook gruwelijk fout.

Verder vond ik trouwens de muziek van Imke wel helemaal geweldig (een Robbie Williams kür), vond de muziek van Coby het minst.

Dan nog even de complimenten aan HP, ik geef het je te doen. En blijf me verbazen hóe fijn hij telkens dat achterbeen weer aan weet te spreken en die paarden zo goed aan de gang houdt, en dat met een heel vriendelijk beeld. En dat soms in schril contast met andere gegedigden die daar op een hengst zitten. Echt een ruiter met klasse!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:26

joop007 schreef:
"Special D was mijn favoriet, het is een echt vaderdier om te zien en ik vind hem van nature een betere schwung hebben dan Florencio. Misschien moeten we hem een maandje bij HP neerzetten dan komt het voorbeen er waarschijnlijk ook wel uit:-) "

Mag je er ook wel een knap stuk voorbeen aan plakken!!

Als iemand die de masterclass afgerond heeft weet je natuurlijk ook wel dat de aanleg in het achterbeen essentieel is maar dat je ze het voorbeen kunt leren....Vandaar een maandje bij Happie!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:18

De Lupicor was echt een heel apart paard.
Springen heb ik niet gezien, maar wel super lopen. Aan de hand galopeerde hij heel makkelijk aan en leek de galop erg goed. D

Alleen hij schijnt geen makkelijk karakter te hebben, een echte rat. Dat wordt nog wat in Ermelo.

De Rousseau was zonder meer een heel mooi paard. In de kampioenskeuring waardeerde hij zich heel erg op. Nu was hij verruit de beste, geen twijfel over mogelijk. In de bezichtiging liet hij zich een stuk minder zien.
Mooi voorbeen, goed achterbeen en een mooi type.

De andere hengsten lieten het nu behoorlijk afweten.
De Rousseau was echt een uitschieter.

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:22

tja alsof die masterclass opleiding er wat mee te maken heeft..... Maarre hij heeft toch gewoon een kortachtig voorbeen......Paard heeft een kort voorbeen en heeft geen tot weinig elasticiteit in zijn lijf. Stug dier.