Welke hengst voor mijn Rex Magna x Transvaal merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Welke hengst voor mijn Rex Magna x Transvaal merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:44

JeSSer schreef:
@Noon

Ik zie dat jij ook een veulentje hebt van Rex Magna!
Denk inderdaad dat je er bij ieder hengst evenveel kans op hebt. Ik ga me er nog proberen verder in te verdiepen.

Dat denk ik niet, waarom zou men dan selekteren???
Binnen de fokkerij is bekend welke hengsten wel of geen ongewenste zaken doorgeven. Die hengsten zie je dan uit de fokkerij verdwijnen.
Het is begrijpelijk dat mensen met een afstammeling van zon hengst een ander verhaal hebben. Over Rex Magna zijn al meerdere topics geweest waarin duidelijk werd wat hij doorgaf, dat is geen nieuws.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:57

Dat denk ik niet, waarom zou men dan selekteren???
Binnen de fokkerij is bekend welke hengsten wel of geen ongewenste zaken doorgeven. Die hengsten zie je dan uit de fokkerij verdwijnen.
Het is begrijpelijk dat mensen met een afstammeling van zon hengst een ander verhaal hebben. Over Rex Magna zijn al meerdere topics geweest waarin duidelijk werd wat hij doorgaf, dat is geen nieuws.[/quote]

hier ben ik het wel weer mee eens, maar hengsten die hoekatrol en OCD doorgeven komen 'vaak' of toch niet door bij de hengstenkeuring? (ahum, tegenwoordig) of zie ik dat nou verkeerd? maar wat ik probeerde te zeggen, ik heb zelf een merrie van Rex Magna en ik heb er zelf 'nog' niets van vernomen, van haar nakomelingen ook niet. het enige waar ik mee zou zitten, was het karakter geweest

en ik heb het met meerdere fokkers gehad over de dekking, niemand heeft ooit iets genoemd over OCD of hoefkatrol. maar papa is niet alleen belangrijk, mama ook natuurlijk. (eigenlijk nog wel belangrijker ) verder staat die van mij zeer goed op de benen, droog en hardbeenwerk zonder rare frutsels op haar 17 jarige leeftijd.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:01

Noon dat is ook waar mijn andere topic over gaat dat ze geen cijfers van de hengsten meer geven. Het is altijd een combinatie.

De combinatie Rex x Transvaal lijkt me in dit geval toch vragen om een paar foto's te maken voor je gaat fokken.
Maar ja dat vind ik tegenwoordig een must bij iedere merrie.

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:03

sarabande schreef:
Noon dat is ook waar mijn andere topic over gaat dat ze geen cijfers van de hengsten meer geven. Het is altijd een combinatie.

De combinatie Rex x Transvaal lijkt me in dit geval toch vragen om een paar foto's te maken voor je gaat fokken.
Maar ja dat vind ik tegenwoordig een must bij iedere merrie.

okey, dat wist ik niet...
maar daar heb je zeker gelijk in.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:17

Het wordt steeds ingewikkelder allemaal.

Sarabande jij hebt er wel verstand van en dat is alleen maar fijn dan wordt mij wat verteld! Ik heb er namelijk niet zo veel verstand van vandaar dat ik miss erg blond overkom

Mijn merrie is vorige week nog op de foto geweest, en er is niets ontdekt....

Maar goed ik weet het nu even helemaal niet meer...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:54

JeSSer schreef:

Niemand zegt dat fokken, wil je dat goed doen, eenvoudig is .

Wat voor foto's zijn er gemaakt???

Om te laten zien waar ik het over heb de gegevens van Rex Magna XX

röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 3
Sesambeentjes lateraal rechts 2
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 3
Sesambeentjes mediaal links 3
Kogel/arthrose rechts 2
Kogel/arthrose links 2
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:03

sarabande schreef:
JeSSer schreef:

Niemand zegt dat fokken, wil je dat goed doen, eenvoudig is .

Wat voor foto's zijn er gemaakt???

Ik zeg ook niet dat ik dacht dat het eenvoudig zou zijn!
Er zijn foto's gemaakt alleen van haar voorbenen, dat wel.
Klinkt waarschijnlijk ook weer lekker blond, maar ik weet niet precies meer waarvan er foto's zijn gemaakt , heb het verslag nu even niet bij de hand.... Het is al verwarrend genoeg de laatste paar weken...

Ik weet wel dat er foto's zijn gemaakt van haar kogels en straalbeentjes... Er kwam iig uit, dat alles in orde was, de verschillende foto's zijn uiteraard ook beordeeld met een klasse(cijfer) Ze had er 1 tjes en 2 tjes voor.
Haar straal beentjes zien er nog heel mooi uit, geen hoefkatroll en een klein beetje artrose is er te zien... Verder was hij erg over haar te spreken...

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:11

Vragen stellen is nooit dom , je bent nu wel wat in verwarring gebracht maar ook aan het denken.
Mijn advies, voor wat het waard is, zou zijn met die merrie niet te fokken, maar de beslissing ligt natuurlijk bij jou.
Zoek iig een hengst die 1tjes of minder op alle foto's van de voeten heeft.

Sterren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 11:15

sarabande schreef:
Vragen stellen is nooit dom , je bent nu wel wat in verwarring gebracht maar ook aan het denken.
Mijn advies, voor wat het waard is, zou zijn met die merrie niet te fokken, maar de beslissing ligt natuurlijk bij jou.
Zoek iig een hengst die 1tjes of minder op alle foto's van de voeten heeft.

Nee dat is ook zo
Ik denk er in ieder geval over na... Wat ik uiteindelijk besluit, dat weet ik nog niet...