al je plannen weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:58

ja ik zal af en toe wel kijken hoe het is daar bij jullie en de eerste veulens. maar zodra ze drachtig is zal ik daar wel weer te vinden zijn. al vind ik dat nog moeilijk om voor te stellen.
ja, over jouw merrie zorgen maken, zou wel leuk zijn, maar het is inderdaad te ver weg...
dank je youngster, ja je moet door, en het is nu of nooit als je een veulen van dr wil, al ben ik wel angstig hoor... ik mag beslissen. dus.. ik denk er nog over, maar wil wel heel graag.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:00

hollybolly veel sterkte
ik heb mijn merrie wel gelijk weer laten dekken toen
het was heel moeilijk maar ik ben blij dat ik het heb gedaan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: al je plannen weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:01

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar je hoort toch zelden dat een merrie vaker een tweelingdracht heeft. Bovendien ben je er nu op voorbereid, en als je ze opnieuw laat dekken laat dan voor de eisprong de eitjes controleren. Als er maar 1 zit heb je ook weinig kans op een tweeling.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:07

ja ik zal er nu extra op letten. hol heeft nog nooit een tweeling gehad dus ik vond het heel raar, maar het kan altijd natuurlijk.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:33

Het kan idd altijd... dat blijkt nu weer... Maar het komt ook vaker voor als de merrie wat ouder is.

Dat Holly zo bang was kan ik me heel goed voorstellen. Ze heeft ook zo veel meegemaakt vandaag. Eerst komen haar veulens dood ter wereld, dan worden ze weg gehaald en dan zijn er 2 veeartsen die met je bezig zijn Gelukkig is ze nu helemaal schoon gespoeld en kan ze eindelijk gaan bijkomen en het rustig gaan verwerken. Dat zal voor jullie beide best wel zn tijd nodig hebben... Ik leef echt met je mee... Heb al de hele avond over dit voorval nagedacht.
Goed dat je haar nu nog niet direct weer laat dekken. Ik zou dat ook idd in april pas doen ofzo. Dan hebben jullie beide de tijd om het te verwerken.

Heel veel sterkte weer en ik zou het leuk vinden om je zo nu en dan eens te zien op het DBT, maar kan me ook heel goed voorstellen dat je daar nu even niet wil zijn.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:38

bedankt iwayalover.... ja ze heeft inderdaad heel veel meegemaakt vandaag, al bleef ze er gelukkig wel rustig onder, helemaal slap was ze en vanmorgen wilde ze alleen maar liggen
en mocht ze weer drachtig worden ben ik weer op het DBT allen dan niet meer zo enthousiast denk ik... maar ik zal er zijn. Ik kijk uit naar dat veulen van iwaya... dat hol dr veulens kwijt is dat is nu eenmaal zo, maar dat mag de pret voor jullie niet drukken hoor... ik hoop dat het bij jullie goed zal gaan

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:41

Ik had eigenlijk de pc al af, maar ben extra voor jou nog eens komen kijken...

Ik kan me voorstellen dat Holly het moeilijk heeft! al dat gedoe: eerst de bevalling, dan geen levende veulens, dan nog al da en al die (goed bedoelde) interesse...das niet niks!
Ben wel blij dat tot zover alles oke is met haar...

Zou haar ook opnieuw laten dekken, maar niet nu meteen...zoals al gezegd: te vroeg veulen...én ik vind dat ze zich wel hersteltijd verdiend heeft...

nog veel sterkte...

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:43

ik las het idd ook al in het dikke-buiken topic, echt heel erg vervelend
voor jou en je merrie natuurlijk, sterkte ermee

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:50

Jeetje ook al

Hele veel sterkte

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:00

ah meid.. heel veel sterkte wat vreselijk zeg, ik heb er geen woorden voor
heel veel sterkte met het verwerken voor zowel jou als hollyday, en hopen op een gezond, extra speciaal veulen volgend jaar

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:04

Nee zeg!! Wat afschuwelijk! Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen ... dit hoop je natuurlijk nooit mee te maken. Heel, heel veel sterkte toegewenst ...

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:10

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst!

Ik vind het echt zooo erg voor je, je was echt zo enthousiast en ermee bezig...
ik vind er ook geen woorden voor

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:17

hollybolly heel veel sterkte ermee
kom nog wel even om de hoek kijken in het dikke buken topic aub
anders gaan we je missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:15

Jeetje meid, wat schrik ik hiervan!! Wat vreselijk verdrietig allemaal....

Neem de tijd om dit samen met Holly te kunnen verwerken. Het is zo'n groot verlies.

Tja, verder heb ik geen woorden voor je. We leefden zo met elkaar mee op onze weblogs en nu opeens......
Ik vind het erg verdrietig, voor jullie allebei, en wens jullie heel veel sterkte! Een dikke zoen van mij.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:26

heel erg veel sterkte met dit verlies! Hopelijk komt de merrie er snel bovenop! Mijn merrie is nu 262 dagen drachtig en heeft vorig jaar ook haar veulen verloren. We hebben haar bewust laten dekken om het trauma dat ze had / heeft te verwerken. Ze was erg in de war vorig jaar en wilde haar stal niet meer uit e.d.

Nogmaals super veel sterkte toegewenst!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:38

Ow wat verschrikkelijk! Je hele droom weg... in 1 keer...

Heel veel sterkte en verwen Holly maar lekker de komende tijd!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:53

Neem allebei lekker rust, zet haar lekker overdag op het land en laat haar ook even herstellen. Lekker knuffelen en poetsen... Zal haar niet gelijk dekken, een vroege veulen is vaak niet zo heel sterk... Sterkte met dit grote verlies

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:19

Oh meis wat naar!
Ik kom een dagje niet online en lees dit vreselijke nieuws! Ik ben er echt helemaal naar van, dit is wel heel dichtbij omdat je altijd in het DBtopic schrijft. Echt heel naar!
Gelukkig gaat het met Holly na omstandigheden wel goed. Ga maar lekker veel met haar knuffelen de komende tijd. Zij zal ook iemand nodig hebben om het mee te verwerken.
Ik zou haar ook nog niet nu laten dekken, dan krijg je wel een erg vroeg veulen en Holly heeft net een miskraam gehad natuurlijk. Dan zou ik haar wel wat tijd geven om te herstellen.
Ik zal je echt heel erg missen in het DB-topic als je daar bijna niet meer schrijft!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:04

Bah wat een rotnieuws, heel veel sterkte ermee! En ja, als Holly en jijzelf zijn bijgekomen, er zijn geen bezwaren tegen een nieuwe dracht en jij wilt het zelf ook graag, dan zou ik het zeker doen. Alvast veel succes met het nemen van je beslissing en bij een evt. nieuwe dracht.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:21

Jeehtje. In he DBT heb ik ook al gereageerd. Zo raar, we zaten met alles eigenlijk zo op 1 lijn. En nu dit nieuws ineens..
Mocht je je verhaal kwijt willen: je mag altijd pben!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:19

En mijn pb staat ook altijd voor je open meid.
Ik mis je nu al op het DBT. Er wordt ineens minder gekletst lijkt wel... maar ik kan me goed voorstellen dat je nu wel wat anders aan je hoofd hebt dan met ons te kleppen over dikke buiken.

Heel veel sterkte weer! Hoe is het vandaag met jou en Holly?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:30

ik ga morgen weer naar dr toe, ze eet nog goed en heeft geen koorts.
bedankt voor die lieve berichten allemaal. en ik laat haar dekken, begin april. We doen het gewoon nog een keer, en laten de Dierenarts er veel naar kijken, wil er eigenlijk bijna zeker van zijn dat er maar 1 inzit. Ik was helemaal uit mijn ritme, nu ik niet meer in het DBT schrijf. over 2 maandjes ben ik daar dus weer, en dat begi ik met nog 340 dagen, gewoon overnieuw. ik zal alleen niet meer zo enthousiast zijn als ik was, ik wacht het nu gewoon af. houd dan nog wel mijn weblog bij, klets wat hier maar meer niet, want dat komt hard aan als je het opeens niet meer hoeft te doen.
met mij gaat t goed, soms voel ik me erg verdrietig, heb ik nergens zin in en lijkt t of ik nooit een veulen meer zal krijgen... nu is het echt mijn laatste kans, dat klinkt zo akelig.
Holly moet nog een hoop verwerken... ze is er nog niet helemaal bij. maar volgende week ga ik er weer op mocht ze lichamelijk weer er bovenop zijn. en als ze aan het werk is, vergeet ze het wel weer. we moeten weer in het ritme komen en dat zal wel even duren. ik kom af en toe nog wel in het DBT hoor.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:43

Fijn om te horen dat Holly het goed maakt
Ik kan me voorstellen dat je nu ineens helemaal uit je ritme bent. Je keek uit naar het veulen, was reuze enthousiast en ze hoefde nog maar 2 maanden en dan ineens... weg plannen, weg kletsen over de steeds maar dikker wordende buik in het DBT. Ik zou dan ook helemaal uit mijn doen zijn.
Idd een goed idee om haar even bij te laten komen en dan toch weer de draad op te pakken. Jullie moeten beide verder en dat gaat vaak het beste door maar weer te gaan rijden en het verlies een plekje te geven.
En als ze eenmaal weer drachtig is dan laat maar van je horen in het DBT en dan zal ik heel hard voor je duimen dat het deze keer na 11 maanden gezond ter wereld komt. Want dit gun ik je echt niet nog een keer!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:43

Gelukkig kom je nog wel af en toe in het DBT.. ik vind het maar stilletjes zonder jou..

Ik hoop dat jij en Holly er snel bovenop komen samen en dat jullie volgend jaar wel een mooi en gezond veulentje mogen krijgen!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:50

dank jullie wel.... ik hoop dat het bij jullie wel goed gaat, veel succes nog de komende tijd... ik en zal de dikke buiken wel blijven bekijken hoor.