hoe fokt Santo Amigo ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon

Re: hoe fokt Santo Amigo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:55

Dank je, ja de moeder was een arabisch volbloed van 1.48, dus echt groot is ie jammergenoeg niet geworden. Maargoed, heb er een super ponytijd mee gehad

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:15

ik heb besloten om mijn merrie door Santo amigo te laten dekken
ik heb aardig wat info verzameld en naar mijn idee past de hengst goed bij mijn merrie
hartelijk bedankt voor jullie reacties

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:18

Gefeliciteerd!

Mijn vriendin heeft een 13 jarige afstamming van Santo Amigo. Mooi luxe paardje. Dit jaar start hij Z in de dressuur.

Hij staat er een paar keer op, verkleed als tijger (naast de zebra ) en met een ander meisje (tijgerdekje en zandkleurige bandages). Ik denk dat je hem wel kan herkennen (precies zijn vader).
http://home.hetnet.nl/~scheenloop/kerst2004.htm

Hier een link naar de crosstraining:
http://home.hetnet.nl/~scheenloop/cross2.htm

Nog een link (12e foto):
http://home.hetnet.nl/~scheenloop/voorjaarsffeest.htm

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 11:42

bedankt voor de foto's haileysComet

hij lijkt idd op zijn vader, zelfs de aftekeningen op zijn hoofd is het zelfde

mijn merrie is zwart en haar moeder was vos
dus de kans dat ik een vosveulen krijg is vrij groot
en... laat ik dat nu net toevallig een mooie kleur vinden

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:51

Je hebt dan echt een lot uit de loterij gewonnen! Echt heel gaaf!

Het wordt vast een heel knap veulentje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:57

Gaaf Unamie!

Ik heb het er vanmorgen even in mijn les over gehad met m'n instructeur , en die was erg positief over de hengst!
Goed karakter, goede prestaties en goede nakomelingen!
Hem leek jouw merrie goed bij deze hengst te passen!

Spannen hoor, ik ben heel benieuwd!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:16

thanks nouvel
het top-punt van schoonheid
deze is een afstammeling van Santo Amigo
deze foto kreeg ik via pm van haileysComet
Afbeelding

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:46

Sirocco is een beauty en een schatje!

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:52

Mijn verzorgpaardje is ook een zoontje v. Santo Amigo, wat een prachtige hengst!
Dit is dus 'mijn' Amigo, hij is nu ongeveer 12 jaartjes oud.
Hier een paar mooie fototjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vrolijk.. (heel charmant..)

Afbeelding

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:01

Leiniej bedankt voor de foto's
ook al zo'n beauty.. het lijkt wel een volbloed
uit wat voor moeder komt ie? (afstamming)
en hoe is zijn karakter ?

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:03

Moeder weet ik dus écht niet..
Tja volbloed, het is tenslotte een anglo arabiertje, dus dan heeftie ook wel wat weg van een volbloedje natuurlijk .

Hij is eenkennig, maar nu ik heb toch wel heel goed heb leren kennen zijn we toch wel vriendjes geworden, en is hij erg lief.
Hij is niet gemeen, maar je moet niet tegen 'm ingaan, en zeker niet zijn zin geven.. Altijd een middenweg zoeken, anders (met rijden) ga je een strijd aan, die zeker niet werkt. Met rijden kan hij super lopen, je moet alleen weten hoe en de knop omzetten.
De ene keer is hij met 10 minuutjes braaf, andere keer halfuurtje..
Met longeren daarintegen, is hij juist braaf, en loopt hij te showen.
Ook voor een wandelingetje is hij altijd wel in .
Een superfijn & lief paardje, maar wél met een eigen gebruiksaanwijzing !

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:43

@Leiniej
als zijn moeder ook een arabische of anglo arabischevolbloed is dat is hij idd ook een volbloed

corinne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:15

die 4 paarden die jij hebt gezien...waren geen nakomelingen van santo-amigo...
moet je even goed luisteren naarwat ze zeggen op de hengstenshowdag

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:17

corinne1984 schreef:
die 4 paarden die jij hebt gezien...waren geen nakomelingen van santo-amigo...
moet je even goed luisteren naarwat ze zeggen op de hengstenshowdag

ik kan me voorstellen dat je als hengsteneigenaar niet blij bent... als je hengst met een andere hengst verward word

maar Dees kwam meteen op haar worden terug toen ze in de gaten had dat het de verkeerde hengst betrof

Dees schreef:
Oh snert! Die 3 vossen en die bruine waren inderdaad van FIGARO! Dus niet van Santo Amigo! Excuus, excuus...

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:24

Hey die 4 nakomelingen waren idd van figaro en een dr van was mijn paardje (de bruine) ik werd gevraagd door de eigenaar om mee te rijden aangezien die van mij afgelopen jaar nationaal kampioen was van de 3 jaar en oudere anglo's (mensen moeten ook niet vergeten dat een anglo qua type heel anders is als KWPNer!!) maar wat die andere 3 presteerden, ik schaamde me ook wel enigzins. en vooral omdat we dressuur moesten rijden, terwijl die van mij springpaard is! (ze loopt weliswaar Z dressuur, maar dat is puur voor de africhting) Dus voor degene die het een lelijk ding vinden, jullie mening, maar ik het zijn ook geen type dressuurpaarden, ze zijn gemaakt voor de springsport en eventing, waarin ze ook heel goed in uitblinken! en voor zo'n krachtige achterhand en vermogen in het springparcour lever ik graag wat type in. zie hier waar ze wat beter zichzelf representeerd;
Afbeelding
Afbeelding

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:49

linos schreef:
Hey die 4 nakomelingen waren idd van figaro en een dr van was mijn paardje (de bruine) ik werd gevraagd door de eigenaar om mee te rijden aangezien die van mij afgelopen jaar nationaal kampioen was van de 3 jaar en oudere anglo's (mensen moeten ook niet vergeten dat een anglo qua type heel anders is als KWPNer!!) maar wat die andere 3 presteerden,
ik schaamde me ook wel enigzins. en vooral omdat we dressuur moesten rijden, terwijl die van mij springpaard is!
(ze loopt weliswaar Z dressuur, maar dat is puur voor de africhting) Dus voor degene die het een lelijk ding vinden, jullie mening, maar ik het zijn ook geen type dressuurpaarden, ze zijn gemaakt voor de springsport en eventing, waarin ze ook heel goed in uitblinken! en voor zo'n krachtige achterhand en vermogen in het springparcour lever ik graag wat type in. zie hier waar ze wat beter zichzelf representeerd;

is natuurlijk helemaal waar dat spring en eventing paarden over het algemeen minder beweging in huis hebben dan dressuur paarden
en die kunnen dan weer niet springen
het is zeker jammer dat ze het springen niet hebben laten zien
misschien toch een tip voor de volgende keer
een springpaard wel laten springen op een hengsten show

ik vond de vossen wel heel angstig overkomen
bij die van jou viel dat me niet op eigenlijk
nog veel succes met je paard

corinne1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:23

bedoelde het niet kwaad.ihihiihihih

jipje_niekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:25

Mijn buren hebben een merrie van Santo Amigo. Een vosmerrie van 10 jaar. Een E-pony. Heeft een super karakter, zou nooit gemeen doen. Maar is soms wel heel kijkerig en in de bewegingen zeker niet apart. Is wel heel braaf. Loopt B dressuur en B springen. Is heel makkelijk te rijden. Er rijd nu een meisje van 11 jaar op die heel klein is.

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:40

maakt ook niet uit, wilde alleen ff mn paardje in ere herstellen Ik ben zelf ook niet kapot van Figaro, het is dat het nu eenmaal dr vader is De franse bloedlijn erachter vind ik wel interessant, maar pappa zelf

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 09:43

linos schreef:
maakt ook niet uit, wilde alleen ff mn paardje in ere herstellen

logisch dat je voor je paard opkomt
dat verdiend ie ook

corinne1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:59

jipje_niekje schreef:
Mijn buren hebben een merrie van Santo Amigo. Een vosmerrie van 10 jaar. Een E-pony. Heeft een super karakter, zou nooit gemeen doen. Maar is soms wel heel kijkerig en in de bewegingen zeker niet apart. Is wel heel braaf. Loopt B dressuur en B springen. Is heel makkelijk te rijden. Er rijd nu een meisje van 11 jaar op die heel klein is.

hoi hi...

heb je toevallig ok foto's van die merrie?

groetjes corinne

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:47

corinne1984 schreef:
jipje_niekje schreef:

hoi hi...

heb je toevallig ok foto's van die merrie?

groetjes corinne

Goh, corin...jij hier? hoe is het dan eigenlijk met Harry? sorry f off-topic...die boze die altijd zo lelijk kijkt en doet van jullie is echt verwend....wil alleen maar wortels, loopt me de hele tijd achterna en wil de hele tijd aangehaalt worden haha

maar die rooie van euverman -> die 3jarige is toch ook van Harry? die is echt wel mooi voor een vos

Lein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:51

jipje_niekje schreef:

Grappig, waar ik op rijd is juist absoluut niet makkelijk. Daarintegen klopt de rest wel, soms aardig kijkerig verder heel lief in omgang.
Hij heeft M2 dressuur gelopen trouwens .

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:52

Goh, corin...jij hier? hoe is het dan eigenlijk met Harry? sorry f off-topic...die boze die altijd zo lelijk kijkt en doet van jullie is echt verwend....wil alleen maar wortels, loopt me de hele tijd achterna en wil de hele tijd aangehaalt worden haha

maar die rooie van euverman -> die 3jarige is toch ook van Harry? die is echt wel mooi voor een vos
[/quote]

voor de mensen die denken: wie is Harry en waar heeft ze het in ****naam over...Harry = Santo Amigo [/quote]

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:59

unamie schreef:
bedankt levi
ik had dat ook al gezien op de site
maar het is net wat [***] zegt
het is niet het volledige rapport
ga maandag maar even met het nrps bellen of ze het willen faxen

Dit zag ik vandaag op www.nrps.nl:

SANTO AMIGO x
De anglo arabische volbloedhengst Santo Amigo geeft rijtypisch gebouw­de kinderen. De hoofden zijn sprekend en vertonen vrij veel adel. Een enkele maal is het hoofd wat lang. De halzen zijn overwegend goed van lengte en vorm. De schoftontwikkeling is goed.
De schouder heeft voldoende lengte maar zou meermalen wat schuiner moeten zijn. Rug, lendenen en croupe zijn goed gevormd en bespierd en sluiten goed aan. Het voorbeen is meestal goed gesteld. Een enkele maal is het voorbeen wat steil gekoot. Het achterbeen is overwegend goed gesteld. Het beenwerk is voldoende droog maar doet wat teer aan. De sprongge­wrichten zijn royaal ontwikkeld.
Santo Amigo brengt mooie sportmodel­len. De stap wordt redelijk correct getoond. Een enkele maal gaan de kinderen van Santo Amigo achter wat hakkig. Ruimte en souples­se is in stap in ruime mate aanwezig. Ook in draf wordt dezelfde bemerking geconstateerd wat correctheid betreft als in de stap; namelijk vaak wat hakkig. De nakomelingen van Santo Amigo hebben een efficiënte wijze van bewegen met een voldoende tot goede tact, balans en draag­kracht. De hengst verbetert zowel op beweging als type.