Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Re: Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:47

whaah wij hebben ook een dekking gewonnen :p
Wij van isarco

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:10

Ik had ook beide hengsten goed opgegeven maar niets gewonnen. Gelukkig maar want wat moet ik met een NRPSponyhengst dekking

Het crossrondje van Edgar was ook weer top, want kan die pony springen. Hij kijkt niet eens naar die gekke dingen!

Had ook echt medelijden met die danseresjes van de AVS show. God wat duurde dat lang voor het begon, en die meisjes maar stilstaan in de kou

Was trouwens helemaal weg van Lobeke, wat een paard is dat! En Moran blijf ik een topdier vinden, daar ben ik al jaren helemaal weg van.

Sandro's Match vond ik zelf beter dan Ferrero, al dan qua uiterlijk iets minder sprekend. Zijn draf was wel beter, maar het publiek had meer op met de Ferro.

De ponyhengsten was weinig keus op dit jaar! Vond ze ook niet heel bijzonder, ze lieten zich ook niet heel duidelijk zien. Djamai is wel een leuk dier, maar van zijn kunnen lopen heb ik weinig gezien.

Wat was Florencio een rotbeest trouwens zeg!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:30

O jee, heiligschennis Florencio een rotbeest
Beest was gewoon jolig! MOet je rekenen dat die hengsten alleen aan een touwtje lopen als ze Of te dekken gaan Of naar zo'n malotige hengstshow. Dat is stout, niet rottig.

Ik vond de Ferro beter dan de Sandro Hit omdat de Sandro Hit wel heel erg teer in het fundament staat. Dat hebben die Sandro Hits trouwens vaker, in mijn ogen zijn het daarom echt eindproducten en geen vaderdieren. De Ferro was exterieurmatig absoluut mooier, maar in beweging mocht hij voor hoger opbewegen. Dat had de Sandro Hit wel. Maar goed, dat achterbeen van de Ferro, dat was gewoon super. En de Ferro past gewoon veel (heel veel) beter bij mijn merrieke...

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:35

Iemand enig idee hoe het met Zoey afgelopen is? Ben erg benieuwt!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:35

Ik vond van de ferros achterbeen wel lekker actief maar voorbeen werd naar mijn idee te weinig naar voren geplaatst en was in verhouding met het achterbeen beetje traag. Maar mooi paard.

Leuk al die verlotingen maar ik mocht niet meedoen mijn kaartjes werden ingenomen.... Maar dat heeft zijn redenen

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:38

Dees schreef:
O jee, heiligschennis Florencio een rotbeest
Beest was gewoon jolig! MOet je rekenen dat die hengsten alleen aan een touwtje lopen als ze Of te dekken gaan Of naar zo'n malotige hengstshow. Dat is stout, niet rottig.

Mja dat hij rondsprong en de lucht in ging reken ik 'm niet op af Dat doen meer hengsten, en dat is gewoon opgefoktheid.
Maar dat hij z'n voorbrenger zo behoorlijk met z'n tanden heeft bewerkt, dat vond ik verder gaan dan joligheid

Verder vind ik het een geweldig beest hoor, prachtig hoe hij kan lopen

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:40

Dat gevoel had ik vandaag met goodlord die was echt aan het vervelen bah.

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:43

Ja die was ook flink aan het rondspringen inderdaad.
En die lichtbruine hengst bij de 3e bezichtiging, weet niet meer precies welke het was (wel door naar de verrichting) maar die was ook echt vuil bezig

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:05

Dat was de andiamo x julio mariner

Ik vond het jammer dat Florencio aan de hand voorgesteld werd. Onder het zadel is het een van de weinige paarden waar ik stil van wordt, zo aan de hand vond ik het eigenlijk gewoon een paard wat netjes kon lopen...
(en ik snap heus wel dat zo'n dier er niet altijd aan kan staan en dat er belangrijkere dingen zijn dan een hengstenshow en dat zijn ruiter er geen drie tegelijk warm kan draaien )

De Ferro x Darwin kon me met de verrichtingen van het KWPN al niet zo charmeren en ik vind er nu nog steeds weinig aan. Maar ik heb er dan ook absoluut geen merrie voor en ik wil ook nog eens een springpaard fokken
Hij was nu trouwens wel fijner in beweging dan een paar maanden terug

Melinda: ik heb zelf niets gewonnen, Fresco(leonie) zat er twee keer bij. En een vriendin van me had ook uit twee entreebewijzen twee dekkingen Die was ook dolblij

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:19

Wel grappig hoe paarden in een paar maanden kunnen ontwikkelen, dit is een quote uit het topic over de KWPN-verrichtingen (niet van mezelf trouwens)
Citaat:
de Ferro Darwin was een zeer onopvallend paard in mijn ogen...

Mijn favoriet is het niet, maar onopvallend zou ik hem toch ook niet meer willen noemen (toen viel hij ook echt niet op, was beetje ponyachtig en krabbelig )

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:31

Ben het met je eens qua type vind ik hem minder rijtypisch dan bv Sandros match die is net even iets mooier fraaier afgewerkt en deze hengst liep beduidend beter in de draf.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 08:55

Hoe was de haarlem eigelijk? Iemand daar commentaar over?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:15

Tja, die Haarlem was bont en dan haak ik eigenlijk al meteen af.. dat vind ik echt niet om aaaan te zien
Het was verder geen rare, mooie bouw, en echt niet raar in beweging. Maar die kleur, afgrijselijk. (vind ik dan he).

Die Sandro Match is een supergoed paard, absoluut. Maar met zulk teer beenwerk past hij echt totaal niet bij mijn merrie. Dan blijft er echt geen paard meer over, die merrie van mij staat al op te arm bespierde pootjes. Bovendien, die Sandro's hebben geen 'voet', veel te smal en dat heeft mijn merrie ook (met dank aan mv Balzflug).
Juist daarom is de Ferro x Darwin voor mij interessant. En de maat zal me een zorg zijn, ik wil toch geen 1.68+ fokken, ik vind 1.63m. een perfecte maat voor mijn eigen gebruik. Hihi, moeke moet er ook op kunnen klimmen

Als ik dan toch de gok zou aandurven, en een hengst wilde gebruiken die kwa bloed nergens terug gaat op het bloed van de merrie, en kwa type zeer hoogbenig is op onbespierde benen en smalle voet... tja, dan never nooit niet een Sandro Hit maar dan ook meteen Florencio Er is geen betere.

Die andere Ferro, uit een Portermerrie vond ik dus echt waardeloos in de beweging. Die kwam achter totaal niet mee. Hij leek wel sprekend op Ferro, maar verder, laat maar.

Ik vond de zweetvoshengst prachtig kwa kleur. Kon ook heel aardig lopen. Wat was het ook alweer...o ja, de Krunch De Breve. Voor een springpaard knap lopen.
Hagedoorn vond ik in eerste blik een interessant paard, prima lopen en behoorlijk front. Maar zijn bovenlijn en lendenen vind ik bij nader inzien veel te strak. Hij hoorde er verder wel bij te zitten, er zijn een boel merries die een 'strakke' vent nodig hebben.

Er zijn een paar hengsten door waarvan ik dacht.. poeh, die had ik niet genomen. Zoals die VDL van Oberon du Moulin (helemaal geen body, veel te iel) en de Casco x Lancelot schimmel. Die laatste had wel een leuk model, maar verder.. saai. Viel ook niet op in beweging.

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:24

de uitslag van de hengstenkeuring staat op nu op www.nrps.nl

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 15:51

helaas kan ik dat niet openen van het nrps.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:25

Ongelovelijk dat ze die casco corfino hebben genomen.

Maar ja zullen er vast iets in zien wat ik nie zie laten we maar zeggen...

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:12

Shanna16 schreef:
Die ferro (nr 71, goed gekozen!) was echt een prachtbeest!
En Djamai kampioen OLE Leonie en ik hebben ons rotgestampt! (Ja die herrieschoppers op de lange zijde waren wij...)
Helemaal super voor Marjolein en de fam! Maar ik had het niet anders verwacht en we hebben daarna nog wel even blij gedaan met zijn allen

Heb het niet koud gehad; maar dan wil je ook niet weten wat ik allemaal aan had

Inderdaad, ik ook hoor shan ik had vuurrode handen van het klappen hahaha maar daar heb ik wel mooi een gratis dekking voor gekregen! een hengst naar keuze bij VDL stud
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 29-01-06 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:14

yvotje14 schreef:
whaah wij hebben ook een dekking gewonnen :p
Wij van isarco

gaaf! gefeliciteerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:15

gabrycha schreef:
Ongelovelijk dat ze die casco corfino hebben genomen.

Maar ja zullen er vast iets in zien wat ik nie zie laten we maar zeggen...

En ik zie het ook niet Die is sinds de verrichtingen van het KWPN ook niet echt bijgetrokken (en toen vond ik er ook niets aan)

De casco x lancelot en de oberon x contender van VDL vielen nu misschien niet zo op, maar die kunnen alletwee enorm springen Dees. En zijn bovendien beide heel interessant gefokt

Ik vond het wel vreemd dat ze de Zeus er nu nog uitgooiden trouwens. Was geen spannend paard ofzo, maar dat is hij tijdens de eerste en tweede bezichtiging wsl ook niet geweest.
Gewoon een correct paard en ik neem aan dat die alleen zo ver gekomen is vanwege het Zeus-bloed. Waarom zo'n hengst er dan nog uitgooien na een rondje draf aan de hand?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:37

Niemand Concetto gezien?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:40

Ik vond Concetto erg fijn dier! Mooi door zijn lijf op de sprong. En zo te zien fijn werkwillig dier!!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:01

Ik vond Concetto ook erg fijn. Zou misschien ietsje meer lengte mogen hebben in het lijf, maar netjes bewegen en maakte een heel fijne sprong. Los in het lijf, mooi in de manieren en vlug in de reflexen.
Leek me een heel eerlijk paard in het werk

robbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:09

Moran blijft natuurlijk een topper (maarja, ik heb dan ook 2 heerlijke dochters van hem op stal staan :D) Djamai vond ik een goede pony, misschien iets voor dit jaar om mee te fokken!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:11

Ik heb Moran vandaag nog gezien. Wat een wereldpony is het ook
Loopt zo dapper mee tussen de paarden(hij wordt nu bij de paarden gereden omdat justin verder alleen nog maar paarden rijdt). Op het voorterrein ook zo simpel over een oxer van 1.30 springen. Echt zo'n fijne pony!

Bobbie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:14

Hoe waren verder de hengsten die al goedgekeurd zijn?