sarabande schreef:Ja zoals in het andere topic al gesteld is dat een heel rare ontwikkeling vooral daar de buitenlanse gegevens niet worden meegenomen.
Bij het keur/preferent maken van Indoctro worden dan de buitenlandse gegevens blijkbaar weer wel meegenomen. Als ik me niet vergis zijn dit keur/preferent predikaat pas haalbaar bij een index > 140, en deze haalt Indoctro (vanwege het niet meetellen van de buitenlanders?) niet. In de Strengen wordt echter vermeldt dat het KWPN vanwege het groot aantal goede buitenlanders ze het predikaat toch toekennen. Bij Hemmingway worden de buitenlanders weer niet meegenomen, en wordt alleen gekeken naar de te lage index. Ik vind dit allemaal niet erg consequent, oftewel het riekt naar meten met twee maten.

Dan ben je dus echt aan het vermeerderen en niet aan het fokken....
... de goedgekeurde hengst Val D'isere is verkocht naar de VS maar er staat dus in de Hoefslag, dat ondanks zijn interessante bloedvoering de hengst weinig kansen heeft gekregen in de fokkerij. Het vernietigende moederrapport NA afloop van het verrichtigingsonderzoek zal daar debet aan geweest zijn...