[TI] ??? Tinkers uit ierland/engeland ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:19

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:22

vergeten bij schrijven, de foto bij historiek is haar moeder met haar in haar buik!!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:08

Wij hebben een topper van de Tukker.
(www.detukkertinkers.com)
Heel betrouwbaar adres, en je krijgt hem op proef (geen omruilgarantie maar geld terug).

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:32

Lowara komt ook bij de Tukkers vandaan. Als het goed is, komt ze uit West Engeland.
en dat de mooiste uit engeland en ierland komen.. mm hebben ze bij Lowara toch een fout gemaakt want moeders mooiste is ze niet.
maar op de een of andere manier vind ik een tinker uit engeland/ierland vaak beter en zou ik die sneller kopen dan een nederlandse. waarom? geen idee

MelanieS

Re: ??? Tinkers uit ierland/engeland ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:30

Kieran is op de Mathilde Hoeve geboren. Nederlands gefokt dus en volgens mij niet heel erg lelijk

Als je op de site kijkt www.mathildehoeve.nl, zul je zien dat er prachtige veulens worden geboren die op hun beurt ook weer naar het buitenland worden geexporteerd.

hipkippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:07

YORDY_TIMON schreef:
ja een vriendin van mij haar tinker was ook zo dun
ze heeft haar een tijdje murserne gevoert en mais mail met tarwe en dat bleek te helpen..
ja voor mijn moeder:)
die is tinker gek
en was eigenlijk best benieuwd hoe je er aan komt want je hoort best veel mensen die er 1 uit ierland engeland hebben of van een groep sigeuners ofzo

Bedoel je Kimba?
Zojah, had haar idd gevoerd met Luzerne brokken en maismeel, dit werd me aangeraden.
Tarwe heb ik nie gebruikt.

YORDY_TIMON

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:46

nee een ander en ja kimba die had het ook

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:01

IK zelf mag niet klagen over mooi of lelijke tinkers ga maar eens kijken in mijn profiel daar staan er al een aantal in!!!

YORDY_TIMON

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:47

ok ja ik ken een paar tinkers zeg maar die hier gefokt zijn en die uit ierland kwamen enzo ... en die uit ierland waren veel voller enzo.. maja kan ook ilusie zijn.. hahaha ik ga even in je prof kijken

YORDY_TIMON

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:49

mooie tinkers .... vind de eerste veulen echt een leukerd

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:13

Is het halen van tinkers uit ierland dan zo veel goedkoper ?
als je de transport-kosten erbij op rekent ?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:45

nata_4_life schreef:
Is het halen van tinkers uit ierland dan zo veel goedkoper ?
als je de transport-kosten erbij op rekent ?

Een individu niet volgens mij, maar in groepen wel dacht ik

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:48

mij is vertelt dat Jack uit ierland komt maar ja daar zal ik toch nooit zeker achterkomen

YORDY_TIMON

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 13:38

op zich wel jammer:S maja..
ja met groep is goed koper maar ik weet veel mensen die daar een tinker vandaan willen hebben ... maar wel verschillend.. de ene wil graag een die ze gevangen hebben de ander wild van sigeuners..

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:26

hallo ik heb 3 jaar geleden ook een vosbonte merrie gekocht bij mollema.
Het is een beste man . maar hij had achter gehouen dat de merrie hoof zwanger was , niet dat het een probleem was we haden wel land voor. jammer genoeg is de merrie 1 jaar geleden overleden aan een zandkoliek, die tinkers laten ook niet merken dat ze niet goed zijn.
maar we waren wel te laat toen we het ondekten.
maar ik zou niet weer een tinker bij mollema kopen,
heb verder nog een mooie nakomeling van de merrie en een ruin. zeer mooi waarschijnlijk komt die uit engeland. zeer mooi gebouwd.
groetjes mij .

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:48

liefling, hoe weet je zo zeker dat de handelaar wel wist dat ze drachtig was?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:08

En die zandkoliek, kijk je bij je paard nooit de mest na op zand?

Dan kan je zien of hij teveel zand in zn darmen heeft en er iets aan doen voor hij koliek krijgt!!

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:52

omdat we later nog weer contact hadden gezocht met die man , en toen gaf ie het toe en ja natuurlijk we hebben de art in die 3 jaar heel vaak op bezoek gehad om haar te onderzoeken maar elke keer kwam er wel uit dat ze zand had, we behandelde dan weer met zandclear.
en dan nog dat krijgen, vet erg was dat.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:57

sorry, ben even te voorbarig geweest. Erg zeg! Maar je hebt er dus wel alles aan gedaan.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:02

YORDY_TIMON schreef:
ja met groep is goed koper maar ik weet veel mensen die daar een tinker vandaan willen hebben ... maar wel verschillend.. de ene wil graag een die ze gevangen hebben de ander wild van sigeuners..

Is niet waar hoor dat ze in groepen veel goedkoper zijn. De overtocht is misschien veel goedkoper, maar in groepen zit ook heel veel slechte kwaliteit. Dus het zal om het even zijn. Een tinker importeren uit Engeland/Ierland kost gewoon veel geld....

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:15

Indezz schreef:
YORDY_TIMON schreef:

Is niet waar hoor dat ze in groepen veel goedkoper zijn. De overtocht is misschien veel goedkoper, maar in groepen zit ook heel veel slechte kwaliteit. Dus het zal om het even zijn. Een tinker importeren uit Engeland/Ierland kost gewoon veel geld....

Je kan toch ook gewoon zelf een groep uitzoeken enzo , dus slechte kwaliteit hoeft niet , al weet ik dus wel dat je dus vaak mooie/goede tinkers eerder/ goedkoper kunt kopen als je daarnaast ook een paar lelijke eendjes/jonkies meeneemt

Lijkt me toch dat t importeren niet zoveel hoeft te kosten, want waarom gebeurde t anders zoveel en kon je ze voor zo weinig geld rechtstreeks bij de importeur kopen (die werden vaak nog naar een tinkerstal verkocht en vervolgens particulier en dan nog kostten ze vaak nog niet veel)
Ondertussen is het wel prijziger geworden (volgens mij zijn ze in Ierland en Engeland nu ook wakkergeschud ), maar nog steeds is rechtstreeks van importeur vaak stukken goedkoper dan bv op marktplaats e.d.

Heb wel t vermoeden dat t niet altijd helemaal legaal gaat/ging, omdat er geen vervoerspapieren/ entingshistorie/ namen e.d. bij zaten of in ieder geval niet vrijgegeven werden en je dus niks weet van verleden/afkomst e.d.

Zou zelf niet weten wat t kost misschien eens gaan uitzoeken ...

en over zand eten/ zandkoliek:
Als een paard regelmatig zand eet ook als t een zandpaddock is en er dus geen grasjes tussen groeien (als die er wel groeien kan t daardoor komen), dan mist een paard bijna altijd bepaalde vitaminen en/of mineralen
een liksteen/ mineralenkoeken/mineralensupplement of een andere voeding met meer vitaminen/mineralen kan dan enorm helpen

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:38

De meeste handelaren hebben bagger. Sorry dat ik het zeg. Het onderste van de markt uit Engeland komt hierheen. De beste houden ze zelf of gaan weg voor grof geld naar de Amerikanen.
Er zijn maar een paar handelsstallen die ook de echt mooie tinkers weten te bemachtigen, maar die zijn hier in Nederland ook duur.....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:41

Tegen een Clononeentje zeg ik geen nee......... <keep on dreaming>

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:34

welke handelsstallen bijvoorbeeld? Ben wel benieuwd welke stallen er onder de catagorie "duur maar kwalliteit" vallen. Maare los daarvan, vind ik het wel een beetje generalizerend..klein beetje dan

Maare ist niet zo dat iedereen die een paard heeft, om zijn brood mee te verdienen of voor recreatie moet gewoon kwalliteit leveren. De rest is geen enkel paard waardig... Zo das der uit! :D statement van t jaar

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:42

't Komt er misschien een beetje bot uit bij mij, is niet mijn bedoeling. Maar als ik kijk wat er overkomt uit Engeland is dat soms dieptriest.
De paarden in kuddes worden in een vrachtwagen gepropt, hier in Nederland in de wei gezet en dan???
Welke handelaar neemt de tijd om die dieren te leren kennen, ze in te rijden en ze rust te geven die ze nodig hebben om alles te verwerken?
Weinig volgens mij.....

Ik heb goede dieren uit Engeland geimporteerd, van een serieuze fokker, maar de dieren hebben tijd nodig om te wennen. Dat merk ik aan alles en er is er geen 1 uitgezonderd. Alleen het ene paard verwerkt het makkelijker en sneller dan een andere.

Hoe vaak zie je tinkers te koop komen te staan omdat mensen toch geen tijd en zin en geld hebben om te investeren in zo'n dier. Of zich vergist hebben in het karakter.... is toch niet zo'n makkelijk dier als gezegd werd..... Veel te veel volgens mij. Een paard hoort niet in een jaar tijd bij 3 of meer verschillende bazen te komen te staan. Mensen moeten een jaar er vooruit trekken om te investeren in een paard en er een band mee op te bouwen. Zeker met een tinker die uit Engeland komt. Waar de achtergrond niet goed van bekend is.

Mensen kopen weleens te impulsief een tinker omdat die dan misschien wat goedkoper is, maar weten er vervolgens niet mee om te gaan.
Daardoor o.a. onstaan koppige tinkers, omdat de handelaar zegt het is een lief beest....... maar kent hij het dier echt? Een tinker laat zijn ware aard pas zien als hij een tijdje bij de eigenaar staat en er een band mee opbouwt.

Misschien is een grote groep hierheen halen goedkoper, omdat daar ook wat betere tussen zitten. Die minder last hebben van de reis, wat sneller kunnen wennen bij een nieuwe baas...... Ik geloof er niet in.
Voor een goede tinker (en momenteel ook voor de mindere types) wordt in Engeland heel veel geld betaald. Zelf denk ik dat er momenteel in Nederland heel veel mooie tinkers lopen, goede kwaliteit en dan ben je zeker goedkoper uit dan er 1 uit Engeland over te laten komen.