Burggraaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

versace

Re: Burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:35

Ik heb ook een klein zoon van burggraaf en het is echt een ontzettend werk lustig dier en een grote knuffel! Hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:42

Burggraaf geeft niet alleen grote paarden, hij past juist op hete merrie's.
Is mijn ervaring.

Naranga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:52

Je moet m niet op een te koele merrie zetten want dan krijg je een beetje suffe paarden. Ze kunnen beter wat bloederiger zijn, in type en karakter. Anders krijg je nog wel eens van die hele stevige, beetje lompe paarden

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:58

ik ken ook een nakomeling van burggraaf.
hier de grote stoere hengst liggend in z'n stal

hoop dat de foto het doet!

Afbeelding

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:59

precies

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:05

Ik heb sinds kort een bachelor.Van bijna 7 maanden[vaders van bachelor is een burggraaf]
En leuk diertje .lekker vriendelijk en begint nu alles best te vinden.

Verder kan ik dus nu nog niks verder over zeggen...

foto´s in mij profiel...

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:42

Ik heb 2 burggraaf merrie's.
eentje is een vos stermerrie, Burggraaf x amethist x le mexico, heel goed bewegen en zeer goed springen. stm.1.70m
Goed karakter, wil graag werken onder de man en ze is temperamentvol en kan wat sterk wezen. Deze merrie heb ik verkocht.

En ik heb een 9 jarige Burggraaf x zelhem merrie stm.1.70m en dat is een merrie met een moeilijk karakter en is met rijden heet en sterk.
Op stal niet vriendelijk maar toch heeft ze mijn hart gestolen en blijft ze, hoe moeilijk ze trouwens ook is. Ik ga haar ook gebruiken voor de fokkerij. Ben nog opzoek naar een leuke hengst met een zeer goed karakter.

Ik ben zelf gek op burggraaf, ik vind ze fantastisch ondanks dat ik een lastige heb.

de eerste foto is van de 9 jarige

Afbeelding

En dit is de stermerrie

Afbeelding

shir_1711

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:09

ik heb een bijna 5 jarige ruin van Burggraaf x Rex Magna van 1.75m. Momenteel ontzettend aan het puberen, dus ik heb me handen vol aan hem! Hij leert echt super snel! Hij is erg wakker, maar super braaf! In de omgang is tie lief, maar erg happerig. Ik hoop dat het komt omdat tie nog aan het wisselen!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:31

Ik heb een JulioMariner x Burggraaf. Loopt nu Z2 en van de zomer wil ik ZZlicht met hem proberen erg goed karakter! Hij lijkt alleen wat meer op zn vader dan op moedersvader volgens mij

shir_1711

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:47

ik ben er net achter gekomen hoe ik foto's kan plaatsen, dus hierbij mij Burggraaf!!

Afbeelding

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 17:35

leuk koppie!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:52

Ik heb zelf een Lux Z x Burggraaf ruin van 8 jaar oud.
Hij is 1.74 m en een schat van een paard, wil graag voor je werken en is ook koel in het hoofd. Hij kan af en toe nog wel eens een draak zijn , maar voor zijn leeftijd is hij erg rustig vergeleken met andere 8-jarigen die op stal staan.

voor foto's zie link in mijn onderschrift

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:02

mijn verzorpaard is van Burggraaf...
Ufania is ongeveer 1.72m (als ze niet hoger is) en loopt graag (dressuur en springen) ze heeft een rustig en vriendelijk karakter, kan lekker met haar werken, maar als ik een beetje gek doe met haar vind ze dat ook niet erg (ze kijkt er niet van op of om als ik bijv. met een koprol afstap ) buiten is ze ook braaf, maar wel heeeel erg kijkerig!

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:39

ik heb een merrie gehad van Burggraaf (foto's zie profiel, de vos)
een erg hete merrie, maar er was nog nooit heel veel mee gedaan voor ik haar kocht. ze liep ook voor de kar, dat ging dan weer wel goed

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:02

Burggraaf past goed op bloederige merries, niet op hete merries want Bruggraaf fokt veel bot, maar geen cool karakter. Wel fijne paarden trouwens. Ik dacht vroeger altijd dat Burggraven altijd relaxed en cool waren maar ik rijd nu een Burggraaf x Amethist en die is heel sensibel en absoluut niet cool in z'n hoofd, terwijl deze eruit ziet als een heel relaxed paard. Ik hoor van veel kenners dat mijn paard een typische Burggraaf is. Qua uiterlijk een groot paard met veel bot maar qua karakter niet erg relaxed en erg snel gepikeerd. Zo zie je maar weer, uiterlijk geeft een vertekend beeld van het innerlijk.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:30

Marleen79 schreef:
Burggraaf past goed op bloederige merries, niet op hete merries want Bruggraaf fokt veel bot, maar geen cool karakter. Wel fijne paarden trouwens. Ik dacht vroeger altijd dat Burggraven altijd relaxed en cool waren maar ik rijd nu een Burggraaf x Amethist en die is heel sensibel en absoluut niet cool in z'n hoofd, terwijl deze eruit ziet als een heel relaxed paard. Ik hoor van veel kenners dat mijn paard een typische Burggraaf is. Qua uiterlijk een groot paard met veel bot maar qua karakter niet erg relaxed en erg snel gepikeerd. Zo zie je maar weer, uiterlijk geeft een vertekend beeld van het innerlijk.

Hoe bedoel je fokt veel bot?Bedoel je stevige knieeen etc?

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:07

Veel bot betekend dat het dier (vrij) stevig gebouwd is, om het maar even kort samen te vatten.

Marleen79, ik denk dat de moeder ook een hele grote invloed heeft. Mijn Burggraaf is vrij relaxed maar moet je niet onterecht op d'r kop geven want dan is ze beledigd.

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:30

Ik heb ook een bijna 4-jarige burggraaf. Burggraaf x Gratianus x Mytens xx, een super fijn beest, kan soms heel druk zijn met het rijden maar zal niet schrikken loopt overal door heen en heeft overal schijt aan foto's staan in mijn profiel. Ze was vorig jaar 1.66 ongeveer. Maar hoordde van bekende fokkers dat burggraaf laatbloeiers zijn dus mijn merrie zal nog ff wat door groeien ( hoop ik )

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:59

porscherider OKe bdankt voor de uitleg! Mij veulen is idd ook stevig gebouwd--

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:12

IK heb ook een burggraaf. Echt een boefje. Hij weet dat hij groot is (1.72M) en mooi:D en hij showt zich dus altijd op concours enzo en hij probeert me ook echt uit. Hij heeft heel veel energie dus hij moet goed aan het werk. Echt een boefje, maar als je af en toe streng bent, doet hij alles super. Foto's in mijn profiel!
Ik rijd nu trouwens L1 dressuur met hem en L springen. Hij springt echt SUPER! Echt onwijs hoog.