Nakomelingen van Kennedy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibalia

Re: Nakomelingen van Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:41

Ik ben blij

ik ben namelijke al een tijdje op zoek naar nakomelingen van onze fokmerries.

Pokelook heb je ook een berichtje gestuurd.
Ga nu mijn vader bellen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:18

Hi Clairtjuh,

Ik heb gisteren rij foto's gemaakt van mijn stermerrie van Kennedy..kijk effe in mijn profiel.
Wat doet jou Kennedy precies waardoor hij gemeen is???????

groetjes jo

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:56

heb een tijdje voor een jonge kennedy gezorgd, maar idd, geen gemakkelijke karakters. Als je ze erdoor hebt heel fijne paarden, maar met een dikke kop erop... wel goede bewegers, maar nee, niet het type paard voor mij.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:33

Mijn 4j Kennedy X Purioso X Makelaar Afbeelding

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:04

Hij blokkeert heel veel en gaat veel omhoog, de laatste keren liet hij zich naar achteren vallen, Met mijn moeder erop, gelukkig is zij oke.
Hij kan hele wisselende buien hebben. Zoals toen ik hem uit de bak moest halen, we hadden hem losgelaten, hij was heel lief totdat we bijna uit de bak waren. we waren net bij het hekje toen hij wegschoot en toen werd ik een stukje meegesleurt!! ik kwam met mijn oor boven op een steentje terecht waardoor die scheurde. Hij kan ook gemeen bijten en vroeger als je de stal open deed rende die gewoon naar buiten. Niet echt prettig dus!!!
XxX Clairtjuh

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:27

Wij hebben sinds ong 3 maanden ook Kennedy x Samber.
Ze is erg klein gebleven nl. 1.52m , maar toont wel iets groter.

Ze is een 6 jarige merrie die nog niet zo erg veel had gedaan.
Ze is best drammerig en hapt overal in, ook slopen is een hobby.
Deuren openmaken is ze ook erg goed in.
Voor de rest zal ze je geen kwaad doen.
Met rijden heeft ze dagen dat ze het echt superfijn doet en de volgende dag loopt ze te zeuren bij een hoek.

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:34

ik heb een poosje een jonge kennedy gereden,heel apart beestje,kon ineens vanuit het niets heel raar uit de hoek komen,apart beestje,maar als die eenmaal voor je ging liep die de sterren vande hemel en was super leergierig

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:45

Ik ben nu 2 jaar bezig met een kennedy x Wellington! Wellington is zowiezo ook niet de makkelijkste.

MIjn paard is nu heel lief en handelbaar, maar als de dood voor mannen en best wel heel erg éénkennig! Mijn paard heeft ook een mooi hoofd en een goed gebruik van het achterbeen!

Mijn paard heeft zich in zijn 1e jaar enorm misdragen! Stijgeren en bokken, heb er heel vaak nagelegen! Maar dit komt omdat ik mijn paard enorm verkeerd gereden! Ik reed met mijn handen en te weinig met mijn benen, ik ben inmiddels verandert van instructeur, dit heeft mijn band met mijn paard verandert, wij zijn nu steeds meer een team aan t worden, en durven zelfs in april weer te gaan starten, wat hiervoor geen succes was maar wat we nu wel weer aandurven!!

Mijn paard is nu enorm verandert en dit komt allemaal doordat ik anders ben gaan rijden!

Mijn paard is nu 6 jaar oud en een schatje, misschien gaat het bij jullie ook allemaal wel zo!

Bedenk de moeilijkste paarden aan het begin hebben over het algemeen het meeste in hun mars,

en zoek de fout eerst bij jezelf en dan bij je paard!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:54

Wat grapig dat ze allemaal zo op elkaar lijken qua gedrag en uiterlijk.
Die van mij heeft de eerste weken ook erg gesteigerd , dat ik er dus af moest springen anders vielen we om...niet echt fijn...Ze steigert nu niet meer maar ik herken wel veel van wat tarah zegt dat je heel weiniig met je handen moet doen echt met je benen rijden en als die van mij wat ziet doe ik gelijk mijn handen naar voren en er been achteraan, zou ik dat niet doen en te veel druk nemen in mijn hand dan gaat ze ophoog.....ze is heel gevoelig in haar mond dus daar moet je vanaf blijven.

Het zijn geen fijne grapjes wat die van jou doet Clairtjuh toch blijven doorzetten.

taramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:35

Heej allemaal,

Ik heb ook een kennedy en ik ben er trots op!!! Het is mijn eerste eigen paard en ik heb er hard voor moeten werken. Maar ze is het helemaal waard! Ze heeft zo'n leuk koppie!! En ze is zo lief, maar ook eigenwijs ! Ook kan ze wat drammerig zijn. En ze heeft ow zo'n mooie gangen. Gewoon een top paard!Ik en een goede vriendin zijn haar nu in aan het rijden, en ze heeft nog geenhoef fout gezet. Ze vind het leuk. Ze is blij dat ze mag werken en pikt alles supersnel op.

groetjes Stéphanie
sorry ik kan geen foto sturen,want ik heb geen homepage

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:19

Ik ben dus het meidje dat het bovenstaande paard in heeft gereden.

Ik heb naast deze nog n Kennedy gekend. Wat me opvalt is dat ze allemaal een behoorlijk luxe hoofd hebben. Ook een goed achterbeen en soepele bewegingen hoor ik vaak terugkomen. Ze hebben allemaal een kop dr op, maar dat dit escaleert in protestmarsen heb ik het idee dat het voor een deel ook aan de opvoeding heeft gelegen. Dus wat eerder ook al vermeld werd, dat je vooral bij Kennedy's ontzettend consequent moet zijn.

Al met al zijn t wel fijne paarden, mits ze voor je willen werken, en jij ze aant het werk kunt houden

taramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:43

Nou ik probeer dan toch een foto van mijn tara erop te zetten. hier gaat hij dan.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=L4XHPBIS

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:51

taramisu schreef:
Nou ik probeer dan toch een foto van mijn tara erop te zetten. hier gaat hij dan.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=L4XHPBIS

Afbeelding
Afbeelding

leuk beesje!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:25

Ik ken ook en Kennedy, eenkennig en wantrouwend in het rijden.
Je moest echt haar vertrouwen winnen. Wel een drammer en ondertussen ook een dame. Schroomde niet om zich achterover te laten vallen, toen iemand de slof wat te strak vast pakte...
Alleen Kennedy gebruiken op super makkelijke paarden, dat is mijn advies. Het zijn wel vaak hele mooie paarden.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:52

Yvonnelind schreef:
Ik ken ook en Kennedy, eenkennig en wantrouwend in het rijden.
Je moest echt haar vertrouwen winnen. Wel een drammer en ondertussen ook een dame. Schroomde niet om zich achterover te laten vallen, toen iemand de slof wat te strak vast pakte...
Alleen Kennedy gebruiken op super makkelijke paarden, dat is mijn advies. Het zijn wel vaak hele mooie paarden.

Nog een reden waarom ie wel leuk op mijn merrie zou zijn

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:04

Je hoeft naar mijn id helemaal geen kennedy alleen op makke paarden te gebruiken, je moet misschien alleen zelf leren om met een paard zoals een lastige kennedy om te leren gaan!

Alle zusjes van mijn paard lopen Z of hoger, zijn allemaal lastig maar flikken het allemaal! Dus ben erg blij met mijn lieve tarah!

@ taramisu wat leuk dat jou paard ook tara heet!!!

Weet iemand dan ook de perfecte hengst om mee te kruisen om een mooi fel maar niet te fel veulen te krijgen bij een Kennedy merrie!

Zijn er hier ook enkele kennedy's op de keuringen verschenen???

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:40

Tarah5 schreef:

Mijn eigen Kennedy slechts een stamboekmerrie. Maar ik ken ook een keurmerrie, stermerrie, sterruin en keur sport(drs) merrie.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:27

Mijn merrie is ook een stamboekmerrie, ze miste 2 puntjes op exterieur!

Mooi balen, maar iedereen vind haar geweldig en voor mij hoeft ze geen predicaat of iets dergelijks te hebben!

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:56

Nu word ik wel benieuwd na een foto van jou paard tarah! *hint *

Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:42

Grappig zeg, het lijkt wel of het over die van mij gaat! Ook eigenwijs, heel éénkennig, ongeduldig en toch echt een dametje... Weet ook precies wat ze wel en niet leuk vindt. En als ze iets niet leuk vindt, dan kijkt ze boos en trekt ze haar neus op!

Echt opvallend dat ze allemaal de zelfde karaktertrekjes hebben!
Ook hebben de meeste Kennedy's een mooie kleur, kastanjebruin of donkerbruin. De koppies zijn idd chique. Vooral Tara lijkt veel op de mijne!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:18

uptown

natuurlijk!!

Wat een kicke bok!!!

Ik heb mijn merrie erdoor laten dekken
Ik kan tot nog toe geen hengst vinden die aan hem kan tippen!

Afbeelding

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:25

Er werd enige informatie gevraagd over de hengst Farn. Deze hengst is van Holsteiner bloed, waaraan via zijn vader Fax I nog wat anglo-arabisch bloed is toegevoegd. Hij stond nog wat in het landbouwpaard type. Farn bracht vaak grote, forse paarden met zuilen van benen, maar ook vaak die licht Arabische opdruk van een ronde halslijn, fraaie nek en grote wakkere ogen. J.Y. de Vries, voormalig eigenaar van Farn, vond het een hengst met een apart karakter: heel mak, maar hij kon ook wel kuren hebben. Zijn eigenzinnige karakter gaf hij ook door aan zijn dochters. Farn heeft heel veel waarde gehad als leverancier van springpaarden.
Een aantal kenmerken van de hengst Ferro zijn: wilskrachtig, werk- en looplustig, een snel achterbeen en een mooie mechaniek van lopen. In het algemeen zijn Ferro's harde, rassige paarden, die zich mooi maken in het werk. Brenda, de moeder van Ferro, is eveneens een nakomeling van de hengst Farn. Kennedy zelf is een imponerende dressuurhengst, gefokt uit de keur preferente prestatiemerrie Zilverster (Saluut x Ronald).

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:43

die merrie van mij die drachtig is van uptown is een corleone x farn.

Zij is een echte farn type qua bouw.verder is ze werklustig, maar je krijgt het niet kado.

Farn is nou eenmaal een stempel hengst die ontzettend veel terug komt.

Net zoals Jazz en Krack over tien jaar

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:37

Hier een foto van mijn Kennedy, dit is nog een foto van voordat ze zo moeilijk ging doen, inmiddels zijn we al weer een heel stuk verder.

Hier reed ik haar 3 maanden nu al bijna 2 jaar!

Afbeelding

Groetjes pauline

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:00

Tarah5 schreef:
Je hoeft naar mijn id helemaal geen kennedy alleen op makke paarden te gebruiken, je moet misschien alleen zelf leren om met een paard zoals een lastige kennedy om te leren gaan!

Alle zusjes van mijn paard lopen Z of hoger, zijn allemaal lastig maar flikken het allemaal! Dus ben erg blij met mijn lieve tarah!

@ taramisu wat leuk dat jou paard ook tara heet!!!

Weet iemand dan ook de perfecte hengst om mee te kruisen om een mooi fel maar niet te fel veulen te krijgen bij een Kennedy merrie!

Hier ben ik het absoluut mee eens!
Mijn merrie is ook gedekt door Kennedy.
En ik kan nu niet zeggen dat het zo'n relaxte merrie is.
Ze heeft absoluut een goed karakter en is erg werkwillig.
Maar het is een echt bloed type. (v. Mytens)
Ook in gedrag.
Snel nerveus en erg rillie.
Maar ik vind dit juist erg fijn om mee te rijden.
Je moet er mee om kunnen gaan.