Fokadvies

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:31

Elisa2 schreef:
Wat vinden jullie van de hengst Voice?

Komt uit dezelfde stam als Barbria zo te zien. En een afstamming die klinkt als een klok: Donnerhall zit er in, Rubinstein en Doruto. Echt een dressuurpaard. Maar dat is alleen de afstamming. De hengst zelf zegt me nog niet zoveel.

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:13

Special en Metall vind ik nu goede aanraders....

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:45

Ik ben zelf eigenlijk niet heel erg weg van ferro-bloed,en wil ook graag wat anders dan alle geijkte combinaties.Vandaar dat ik dacht aan Voice,omdat het weer heel anders bloed is dan,Ferro,Flemmingh,Jazz,Houston..
Ik dacht inieder geval gelezen te hebben dat de hengst Voice een goed en actied achterbeen heeft.Veel meer weet ik er ook nog niet van.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:03

En van de Ferros stikt het ook intussen.....

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:08

Ja dat ook ja..

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:37

wat dacht je van Redford...?
ik heb wel veel vertouwen in deze hengst die overigens een heel snel achterbeen heeft.
het einge wat wat jammer is, is dat ze hem gewoon met een blessure hebben doorgetraind! hij heeft nu wat rust gehad en nu komt hij weer terug in de sport met Yvonne Copal.
wellicht is dit iets voor jouw merrie...
verder zou je kunnen denken aan een hengst met een goede bewegingsmechaniek zoalds sir sinclair of Krack c... dit zou de activiteit van het achterbeen kunnen verbeteren.

lucas03

Re: Fokadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:56

Ik heb niets kunnen vinden over Redford, zit deze nog wel in de dekdienst? Denk nl dat het ook wel een geschikte keuze voor mijn merrie is.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:00

Voor info voor dekkingen moet je bij zijn fokker zijn Dhr Vlaar.
Als je het K.W.P.N. belt kunnen ze je het nummer geven!

lucas03

Re: Fokadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:08

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 22:17

Redford is wel weer hetzelfde bloed...mijn merrie heeft een hele goede achterbeen techniek,ze buigt hem heel goed,met veel kracht.Het is alleen dat het wat sneller zou mogen.Wat electrischer zeg maar..maar inieder geval bedankt voor je advies.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:56

Ik vindt Kennedy geen rare keuze geweest, je hebt wel een redelijke kans dat er deze keer wat een grotere uit komt.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:53

Elisa2 schreef:
knip...mijn merrie heeft een hele goede achterbeen techniek,ze buigt hem heel goed,met veel kracht.Het is alleen dat het wat sneller zou mogen.Wat electrischer zeg maar..maar inieder geval bedankt voor je advies.

Wat ik op de foto's zie, maar dat is een momentopname is dat de merrie het achterbeen omhoog/achter brengt ipv naar voren, terwijl het voorbeen al het dalen is. ook lijkt ze op de dressuurfoto op de voorhand te lopen (te zien aan het stekende voorbeen). Wat maakt dat je vindt dat het paard een sterk achterbeen heeft?

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:17

als je bloedspreiding wil, dan zou ik voor Lancet gaan...
deze hengst wordt geprezen om zijn snelle achterbeen!
en ik denk dat jou merrie een niet te zware hengst nodig heeft.
tenzij je daar van houd natuurlijk

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:24

Is daar nog volop sperma van tot beschikking? Want hij staat nu toch in Engeland?

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:26

Desiree schreef:
Is daar nog volop sperma van tot beschikking? Want hij staat nu toch in Engeland?

Van Lancet is nog een beperkte hoeveelheid diepvries sperma beschikbaar.

zie: www.wbrinkman.nl

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:33

Lancet heeft zelf misschien wel een snel achterbeen, maar ik ken hier in de buurt verschillende nakomelingen, en die hebben allemaal een bijzonder traag of slecht achterbeen (onstabiel/zwieperig/slingerend)....
Er lopen een paar leuke nakomenlingen van Lancet rond in de sport (bv. Randy Star), maar dat zijn er echt maar een páár....

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:41

dan blijven er denk ik weinig hengsten over met een snel achterbeen met bloedspreiding...
tenzij je een engels voldbloed hengst wilt voor je merrie

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:09

pantarhei schreef:
Elisa2 schreef:
knip...mijn merrie heeft een hele goede achterbeen techniek,ze buigt hem heel goed,met veel kracht.Het is alleen dat het wat sneller zou mogen.Wat electrischer zeg maar..maar inieder geval bedankt voor je advies.

Wat ik op de foto's zie, maar dat is een momentopname is dat de merrie het achterbeen omhoog/achter brengt ipv naar voren, terwijl het voorbeen al het dalen is. ook lijkt ze op de dressuurfoto op de voorhand te lopen (te zien aan het stekende voorbeen). Wat maakt dat je vindt dat het paard een sterk achterbeen heeft?

De dressuurfoto is van haar dochter,de merrie buigt het achterbeen goed,maar zet hem te traag weg.Vandaar dat ze inderdaad snel op de voorhand loopt.Het achterbeen heeft dus wel veel kracht en buiging,en op het eerste gezicht zeg je..zo goed achterbeen,pas op het tweede gezicht denk je van dat kan wel wat sneller.Ze heeft echter wel een behoorlijk drafmechanisme,en de galop ook die is gewoon bergopwaarts.

Engels volbloed wil ik er niet op hebben,de andere verbeterpunten zijn ook belangrijk.Mijn merrie moet inderdaad niet een al te zware hengst hebben,ze is zelf al aan de zware kant.Lancet is mischien wel een goede optie,ik zal eens wat meer info over hem opzoeken.Inieder geval bedankt allemaal..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:26

Weten jullie wat van de hengst Laurentainer?

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:39

Lancet fokt nou net niet de braafste karakters door, althans degene die ik er van heb gezien, waren ronduit etterbakken

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:53

Mijn Lancet heeft echt wel een werkwillig karakter. Je moet hem alleen wel fair behandelen, anders kan hij nerveus worden. Maar in de ring is hij zo koel als een kikker.
Kan ook heel fijn lopen, souplesse van een gummibal

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:59

Souplesse heeft mijn merrie ook wel genoeg,de lancet's die ik zelf tot nog toe heb gezien waren wel mooie fijne paarden.Zelfs 1tje zadelmak gemaakt,dat was wel een leuk ding.Maar ik heb weleens vaker gehoord dat zijn nakomelingen ettertjes zijn.Frunnik: heb jij een foto van jou Lancet?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:25

Een hengst die ondergewaardeerd wordt en waar eigenlijk niet veel mee gefokt wordt: Weyden. Is dat niets?

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:45

Elisa2 schreef:
Bedankt voor de adviezen,
Gait: Heb je meer info over deze Danone? De Niro bloed vind ik op zich heel mooi.
Special D vind ik wel een hele mooie hengst,ik heb me nog nooit zo in hem verdiept,ga ik eens doen.Ferro's hebben vaak een goede motor,en de andere punten sluit hij ook aan.Is hij wel een beetje electrisch van nature?
Osmium heb ik ook hele mooie paarden van gezien in een ander topic.

www.stalspeciald.nl

Kan je wel wat vinden over hem.

In mijn profiel kan je ook nog nakomelingen van hem zien uit onze merrie

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:25

ik vind wel dat special een goed achterbeen heeft alleen had hij nog wat sneller mogen aantreden... zie probleem van deze merrie dus ik denk niet dat je dan veel verbetert.