[TI] wie kan mij helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:30

Het beste kun je gewoon met een 2-jarige niet gaan tutten. Wacht tot ze zadelmak gemaakt wordt en ga dan zelf verder uitbouwen met hulp van een instructrice zou ik zeggen. Zo verknoei je alles. Als je een paard een schop geeft, moet je wel weten waar en hoe je het doet, wat is jouw positie ten opzichte van je paard, heb je het paard los of vast aan een halstertouw, allemaal dingen die belangrijk zijn of je een schop kan geven en het paard jouw geen mep kan terugverkopen. Moet je ook ervaring mee hebben, inderdaad met bovenkant schoen onder de buik, BAF.

Heb zelf nu een 2-jarige merrie, die ook niet makkelijk is en waar ik ook mee op moet passen, want daar staat ook een 'kop' op. Af en toe doen of je gek bent is soms een goede oplossing en vooral slecht gedrag proberen te vermijden.

Ik ga ook maar eens met de 'borsteltechniek' (wat ik in dit topic las van Broadway, bedankt daarvoor!) aan de gang, hier leer ik ook nog wel wat door hier wat te lezen. Als madam te dicht bij me komt, druk ik haar de borstel tegen of in de neus, dat vind ik toch wel een redelijke methode die ook helpt volgens mij. Ze moet ook leren om afstand te houden, ze moet uit mijn territorium blijven, punt uit. Denk echt niet dat ik het allemaal weet, ik leer ook nog elke dag bij en geef dat ook nog eerlijk toe.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:59

NikitaGoGo schreef:
Denk echt niet dat ik het allemaal weet, ik leer ook nog elke dag bij en geef dat ook nog eerlijk toe.

Denk dat iedereen wel steeds weer bij leert en ieder paard is ook weer anders, vandaar dat het zo moeilijk is om op afstand te beoordelen.
Ook ik weet niet alles en maak echt wel fouten. Daar zijn gelukkig weer andere mensen voor die je kunnen helpen of een truckje weten.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:49

fijn om te lezen, dat je een bedankje krijgt, ik weet dat het helpt als je consequent blijft ,want dit gaat echt te ver hoor ,zo aanvallend opeisen!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:55

AnneIris : kan je ook een foto van haar plaatsen???

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:57

En een karakteranalyse maken door Superroos?

Lijkt me ook wel een strak plan Indezz.....

Dan weet je wat je in de kuip hebt!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:04

NikitaGoGo schreef:
En een karakteranalyse maken door Superroos?

Lijkt me ook wel een strak plan Indezz.....

Dan weet je wat je in de kuip hebt!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:35

zoek maar snel deskundige hulp, die je in de praktijk kan helpen. want aan virtuele tips heb je al niks meer zo te lezen!!

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:28

Hmm.. dit verhaal komt mij wel een klein beetje bekent voor.

Ik heb een tinkerruin van 2,5 bijna 3. En hij is dus ook dol op eten en dus ook snoepjes. Gelukkig trapt Loeka niet of wilt me niet klem zetten. Hij is gewoon bij zijn oude eigenaren flink verwend geweest.
Hij zit ook altijd over te snuffelen en met zijn lipjes te happen in me jas en aan me handen.
Nou ik geef hem dus helemaal niks extra's tussendoor. Hij krijgt alleen het eten wat hij nodig heeft en dat is het. Als ie hapt dan wordt ik gewoon boos op em.
Nja bij jou is het geval nog wat erger. Ik denk dat je haar gewoon echt niks moet geven. En als ze er zo boos om (ze lijkt wel een klein kindje die bij haar moeder zeurt ) wordt zou ik haar gewoon is even laten zien dat jij de baas bent en niet zij. Als ze bijvoorbeeld in de stal vervelend is als jij haar aan het poetsen bent ofzo. Zet haar dan vast met een halster en touwtje aan de tralies. En loop weg. Laat haar een tijdje staan (niet telang) Laat haar gewoon voelen dat je boos bent dat je het gewoon zat bent. Laat het haar ook duidelijk merken met je stem. Nou veel succes ermee!

AnneIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:07

afgelopen zaterdag was t weer zo ver..

zet mijn pony 's avonds op stal en kreeg weer een trap omdat zij schijnbaar vond dat ze niet snel genoeg haar eten kreeg...

ben helemaal mijn geduld verloren en heb haar uit de stal getrokken en naar de poetsplaats 'gesleept'..naar al die maanden proberen en geduldig zijn was ik het even helemaal zat.

daar heb ik haar vastgezet en haar bijna een uur laten staan..(ik weet t..ben egt een dierenbeul (ik durfde haar eerst nooit alleen te laten als ze vaststond want ze gaat nogal eens hangen..maar het kon me nu ff niks schelen zo boos was ik )

na bijna 55min ben ik haar gaan halen en liep ze keurig haar stal naar binnen en stond braaf te wachten op haar voer(de rest van de paarden hadden t eten inmiddels allemaal al op)

en nu ben ik al bijna een week eigenaar van de allerliefste pony ter wereld!! (en niet meer van het misselijke kreng ):D eindelijk iets wat gewerkt heeft!!
ben echt zo blij...

dit moest ik even kwijt...

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:19

goed gedaan ze leren het alemaal wel alleen de 1 moe op die manier en de ander op die

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:22

ik vraag me af of ze snapt dat dit 'straf' is omdat ze je schopt...

hoe schopt ze je eigenlijk?