Welke (Belgische) hengst op deze volbloedmerrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Re: Welke (Belgische) hengst op deze volbloedmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:18

Celano is ook wel leuk, al een paar mooie veulens van gezien.

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:20

mijn favorieten zijn
Non-Stop,
Breemeersen Adorado
Breemeersen Conquest

Grannusso en gottwalt niet, die zijn me te hard in het hoofd.
Escuro dan weer wel
Escuro heeft de laatste tijd veel goede veulens.

Verder lijkt Cinquecento de la Luna Z me ook wel wat.

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:53

petraaken schreef:
MeiaLuna schreef:
ja,thea,ik weet het,ik heb hem al bezig gezien,maar het is wel een uitzondering denk ik...de meeste gottwalden zie je enkel op het springterrein goed presteren.Maar goed ,dat is mijn mening
Ow ja,nu niet direct denken dat er tegen volgend jaar al een veulentje bij galaxy staat hè zover zijn we nog niet...

er loopt ook een Gottwald in de Eventing en die doet het daar ook helemaal niet slecht. En die moeten dressuurmatig toch ook goed gereden worden. De eventing wordt vaak beslist nu wie er het best in de dressuurproef is.

Da's Quick Misaura, daar hebben ze als jong paard eerst een jaar mee aan de hand over het wedstrijdterrein gewandeld. Geflipte **** ... Er zit nu natuurlijk een zeer goede ruiter op. Gottwald durft wel eens een moeilijk karakter te geven en ook wel eens een pony dus denk niet dat dit direct is wat jij zoekt. Wat dacht je van een Nabab-zoon: die heeft vaak koele karakters, en voldoende bewegen (vb Vigo D'arsouilles), wel niet altijd de mooiste... Maar op volbloed zou ik dat wel durven gebruiken.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:27

Quik misaura crosst idd wel super
en loopt mooi dressuur enzo. wist niet dat het eerst zo een probleempaard was ? dan heb ik toch nog hoop...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:09

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:15

Remondo zag ik hier ergens tussen staan, kan ik niet echt aanraden, niet zo'n super karakter, wel goede gangen en goede springers. Ben zelf niet thuis in het "fokwereldje" maar wat dacht je van Mister Saygon? Brengt ook speknekjes mee

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:31

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:59

wow mistral... mooien hengst

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:56

thanks

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 09:08

Eindelijk ben ik terug uit ziekteverlof,en kan ik terug reageren. Allemaal alvast bedankt voor het goede advies!Tot hiertoe spreekt de hengst Contendro van Libke en Escuro mij het meeste aan.

Brisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:34

Hoi,
ik wil toch nog even reageren, je hebt al een mooie selectie gemaakt lees ik, maar ik wil toch ook Camus even aanprijzen. Die durft nogal eens klein fokken, daarmee bedoel ik dan ong 1.63m, maar dat vond je geen probleem. Ik heb ook een camusje gefokt, en die heeft veel massa, is toch 1.70m geworden (maar de moeder was wel 1.76m). Ze is heel slim, houdt van spannende zaken en beweegt niet slecht. Springen kan ze fantastisch! De moeder stamt af van Laeken een sf. Wat camus wel zeer vaak doorfokt is vos, ook al is hij bruin! De camusjes die ik ken zijn allen compact gebouwd (minpunt is de halslengte), bewegen mooi, kunnen springen en zijn slim. Misschien wel wat eenkennig.
Camus is van oorsprong een holsteiner, maar is BWP gekeurd. Hij staat bij De Winter in St. Katelijne Waver.
(een mooie combinatie met Camus en volbloed = Rosantica, die nu met David Engelen succesvol is in de licht tour!).
In elk geval succes met je keuze!

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:32

Ik zou voor deze merrie inderdaad een hengst kiezen die veel front en beweging doorfokt. Ben niet thuis in de Belgische fokkerij, je wou eens bij Zangersheide kunnen kijken op de site, daar hebben ze redelijk wat hengsten... http://www.zangersheide.com/

Gelders is ook een optie, dan zou ik gaan voor Parcival of Koss. Met name van Parcival staat bekend dat ie veel front en beweging doorgeeft... www.vandenbergholland.com
Maar die staat dan weer niet in Belgie...

Succes!