Hemmingway terecht afgekeurd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:31

die van mijn vriendin is bang voor hindernissen en springbalken....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:57

Excuseme schreef:
Desiree schreef:
hm, of je haar ermee kunt helpen. Die van mij laat zich gewoon helemaal niet benaderen. Wil van niemand iets weten. Je kunt haar nog geen halster om doen. En het is geen angst, want de ogen staan rustig. En ze is ook niet gemeen, want dan had ze al uitgehaald. MAar ze wil gewoon niets voor je doen. helemaal niets.

Leeft ze nog wel ?

dat wel. Maar als ze zo doorgaat eindigt ze met de slacht.

Olly_Beau schreef:
[
Die hemmingway van mijn vriendin die is liever lui dan moe, als je hem in de bak zet gaat hij stilstaan... als je erop zit gaat hij stilstaan of bokken..... hoort dat er ook bij???
[/quote]

Ze wordt in maart pas 3 dus we hebben nog geen enkele poging in die richting gedaan. Ik heb haar aan de stal vastgebonden gehad om te borstelen, hoeven uit doen. Dat ging soms beter en soms minder. Heb er wel eens mee gewandeld en dat deed ze niet onaardig. Maar ze werd mager van de exceem en toen heb ik haar bij iemand gezet op een volle wei. Daar kwam ze gelukkig weer aan. MAar alles wat ik haar geleerd heb, is ze weer vergeten. Je kunt haar niet meer benaderen, dat paard verwilderd heel snel.

hillary6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:58

is hemmingway afgekeurd op wat ??

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:07

hillary6 schreef:

Op dat paard van Desiree

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:11

Gitta1977 schreef:
Alle paarden die naar het buitenland verkocht worden telt het KWPN niet mee in de rapportages. De prestaties dus ook niet en in het buitenland zijn er best veel Haarlems die verdienstelijk springen.
Waarom Haarlem is afgekeurd snap ik nogmaals echt niet en iedereen die ik hierover spreek ook niet. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ie erom bekend staat een strakke rug door te fokken, maar ik neem toch aan dat dat niet een reden is om zo'n goeie hengst af te keuren.
Dat van de k*tkarakters van de Hemmingways is hierboven al gezegd, dan kunnen ze Jazz nu ook onmiddelijk afkeuren als dat een reden is!

Ze zijn écht niet wijs bij het KWPN!

hier ben ik het mee eens.. hier op stal hadden we ook een afstammeling van hemmingway, fijn paard zowel in de omgang als onder het zadel, en idd dan zijn er wel meer hengsten die afgekeurd moeten worden, maarja ik weet niet wat de echte reden is dat hij afgekeurd is

edit; eigenlijk is het wel raar dat nakomelingen uit het buitenland niet meetellen, ten slotte gaan veel goede sportpaarden naar het buitenland

Beber

Re: Hemmingway terecht afgekeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 23:35

Maar hoe moet het KWPN dan bijhouden hoe al die nazaten het doen in het buitenland?

Al houden de hengsteneigenaren het zelf bij, dan nog moet het KWPN dat wel kunnen controleren.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:45

Ze zijn toch gechipt? Moet makkelijk te achterhalen zijn hoor als ze willen... Maar als het goed is aan het eind van de week de IdS, ben benieuwd naar het verhaal achter de afkeuringen...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 23:55

Wat heeft chippen daar mee te maken?

Kun je ze dan gemakkelijker vinden?

hjvdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:57

Beber schreef:
Maar hoe moet het KWPN dan bijhouden hoe al die nazaten het doen in het buitenland?

Al houden de hengsteneigenaren het zelf bij, dan nog moet het KWPN dat wel kunnen controleren.

Als dat niet bijgehouden is/wordt lijkt het me fijn kort door de bocht om hengsten op grond van alleen maar nederlandse indexen af te keuren. Een beetje verder kijken mag ook wel...

TheRock

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:59

hjvdk schreef:
Beber schreef:

Een beetje verder kijken mag ook wel...

Je hebt het wel over het KWPN hoor.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:20

Excuseme schreef:
hillary6 schreef:

Op dat paard van Desiree

Als er velen van Hemmingway waren zoals zij, absoluut! Maar als ik hier lees schijnt het allemaal wel mee te vallen.