Hoe groot is de kans dat ze drachtig is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 23:01

Bedankt iig!

Ik ben nu wel nieuwsgierig trouwens... Mocht de DA geweest zijn en we weten iets, dan plaats ik of Roxyvip het hier wel weer

RoxyVip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:27

ja, oeps.... maybe laat ik dan toch de da wel komen in plaats van te wachten tot t voorjaar en in de gaten houden of ze hengstig word. mmm ik ga er heel hard over nadenken!

RoxyVip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:28

btw ik ben dus de eigenaresse van rox....

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 08:52

Vip, wie weet krijgen we wel een veulie

RoxyVip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:14

Jah.... aan de ene kant vind ik t wel grappig maar aan de andere kant heb ik t toch liever nie geloof ik....
Naja ik weet t gewoon nog niet... Toch maar DA bellen denk ik dan weten we t zeker!

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:18

Ik zou de DA bellen, gewoon voor de zekerheid.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:21

ben benieuwd wat er uit komt als de da is geweest.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:56

heeft er een haflingerhengst op gezeten??
of een ander ras.
de kans is groot dat ze drachtig is.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:23

Een ander ras, volgens mij een kwpn. Het was iig een paard met een goede afstamming
Ferro x Jazz ofzo...

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:20

Dribje schreef:
Een ander ras, volgens mij een kwpn. Het was iig een paard met een goede afstamming
Ferro x Jazz ofzo...

Dat zou dan op zich niet zo erg zijn toch, een goede afstamming?

Heb je de veearts nog gebeld?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:25

ja idd, al gebeld? ik ben wel benieuwd....

RoxyVip

Re: Hoe groot is de kans dat ze drachtig is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:30

Nee heb nog niet kunnen bellen, was de hele dag hard aan t werk, ik kon echt niet tussendoor bellen. Maar ik ben er nog niet 100% uit of ik nou echt ga bellen of dat ik het toch afwacht. Maar goed, we houden jullie in ieder geval op de hoogte!

Ennuh... de afstamming vind ik niet zo belangrijk, had liever gehad dat er een supermooie haflingerhengst op was gegaan..........
Ferro x Jazz is toch te heet voor mij...

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:41

SpLaSh_ schreef:
Ik zou de DA bellen, gewoon voor de zekerheid.

Idd!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:43

misschien de da enkel bellen om te kijken wat hij er van vind, je hoeft niet gelijk op te laten voelen, ook al geeft dat meer zekerheid, het is natuurlijk niet fijn voor de merrie.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:57

Ja Hollybolly dat ga ik zowieso doen ff kijken wat de DA ervan vind. En het scannen vond ze opzich ook niet echt erg, maar het lijkt me toch niet echt prettig idd. Ik kijk het nog heel ff aan(dit weekend) en dan ga ik denk ik volgende week de DA eens bellen!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:59

oke, we wachten het af... ik hoop voor je dat ze drachtig is hoor, zou leuk zijn

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:44

kennissen van ons hadden ook zo'n suprise veulen, een fjordenmerrie met een arabierenhengstje, de hengst liep bij de buren om daar een merrie te dekken en is toen de fjord hengstig werd door het draad gegaan en heeft ook de fjordenmerrie gedekt, de eigenaar van de fjord dacht dat het wel los zou lopen en heeft er verder niet opgelet, de merrie werd ook niet echt dik wel werd ze later in de dracht sneller moe. er is een hartstikke leuk en gezond veulen uitgekomen. dus als je het zeker wil weten , laat even een DA kijken.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:55

Hollybolly schreef:
misschien de da enkel bellen om te kijken wat hij er van vind, je hoeft niet gelijk op te laten voelen, ook al geeft dat meer zekerheid, het is natuurlijk niet fijn voor de merrie.

Een dierenarts zou precies hetzelfde zeggen als de rest, en dat is opvoelen. Ook een dierenarts kan niet door de buik heenkijken of door de telefoon met zekerheid zeggen ja of nee

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:02

als ze nu 5 maanden dragend is, zou je er eigenlijk nog maar weinig van moeten merken.....

En hengstig worden, wil niet altijd een veulen uitsluiten, ik heb een merrie gehad die werd gewoon hengstig en nog geen week later had ze een veulentje ernaast staan.

scannen / opvoelen geeft de meeste zekerheid!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:14

youngster schreef:
Hollybolly schreef:

Een dierenarts zou precies hetzelfde zeggen als de rest, en dat is opvoelen. Ook een dierenarts kan niet door de buik heenkijken of door de telefoon met zekerheid zeggen ja of nee

ja ik zei een paar reacties terug ook dat het beter was dat de merrie werd opgevoeld, maar het is ook niet fijn voor de merrie en ze twijfelde nog. opvoelen geeft inderdaad meer zekerheid, maar de da kan wel een beetje aan de buitenkant onderzoeken of het zou kunnen.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:24

Nee het is idd niet het meest prettige voor de merrie, maar daar komt ze wel overheen hoor
Met 5 maanden kan een dierenarts niks zien aan de buitenkant, luisteren heeft ook weinig zin.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:27

het is hun keuze wat ze straks gaan doen. we wachten het wel af. maar ik dacht dat dat met 5 maanden wel kon. mijn opa ziet zoiets wel zegt hij, hij heeft er nog nooit naastgezeten. ook al zag is soms iets anders hij had toch gelijk. dus vandaar dat ik dacht dat dat wel kon

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:28

Tuurlijk is het hun keuze, daar zeg ik ook helemaal niks van.
Maar ik denk dat de dierenarts geen uitspraken gaat doen van wel of niet drachtig aangezien die liever geen risico neemt denk ik zo.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:36

ja je hebt gelijk.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:44

Ja maar wat mij ook zo steekt is dat ik dr dus eigenlijk al had laten scannen en dat de DA toen zei dat ie niks kon zien. En aangezien ik niet echt rijk ben en het niet mijn bedoeling was om dr te laten dekken vind ik het dus een hele moeilijke beslissing. Daarom denk ik dat ik gewoon doorga en van t voorjaar wacht en dan kijken of ze hengstig word. En als ik echt helemaal gek wordt van de twijfels dan kan ik altijd nog de DA bellen.
Maar zijn er nog speciale dingen die drachtige merries bv op stal of met rijden ineens gaan doen? Dingen die ze anders niet doen bedoel ik dan!