wie laat zijn merrie dekken door Decor Dreamcatcher?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:49

ik heb hem donderdag ook gezien en was er ook niet zo van onder de indruk. Nou ben ik niet zo thuis in dressuurpaarden, maar ik zou geen merrie laten dekken door een hengst dat toontredend is van voor. (ik vond hem behoorlijk toontdedend)
Alles is erfelijk...

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:47

Hij is toontredend en dat is gewoon erfelijk en het KWPN laat daar nogmaal gesproken een hengst op staan. Een goed sportpaard is nog niet altijd een goede vererver.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:39

Liselot11 schreef:
Hij is toontredend en dat is gewoon erfelijk en het KWPN laat daar nogmaal gesproken een hengst op staan. Een goed sportpaard is nog niet altijd een goede vererver.

Er zijn ook toontredende hengsten binnen het kwpn. Ik heb meer moeite met toontredend dan met frans. Maar goed, liever helemaal geen afwijkingen. Als de afwijking groot is, dan was de hengst niet goedgekeurd.

unamie

Re: wie laat zijn merrie dekken door Decor Dreamcatcher?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:01

er zijn (in het verleden) ook hengsten goedgekeurd met ongelijke voeten

Semra

Re: wie laat zijn merrie dekken door Decor Dreamcatcher?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:21

Voor mijn 6-jarige merrie heb ik ook aan Dreamcatcher gedacht. Maar er ook weer vanafgezien.
Mijn merrie heeft een lang, wat traag achterbeen dus dat durf ik niet aan met deze hengst.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:23

Ach, hoeveel hengsten fokken er niet toontredendheid door? Of een andere standafwijking?
Gewoon opletten op welke merrie je hem zet, ook in verdere generaties terugkijken of er rechte benen inzitten.