Wie heeft ervaring met Balzflug nakomelingen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:04

Och, dekens uittrekken is nog niets voor haar. Ze gaat ook graag in een plas met water liggen MET dek op! De smeerlap. Wat dat betreft past ze ook beter bij jou dan bij mij, grinnik. Wat mooi dat ze nog zo gegroeid is!

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:07

Ha ha dat heeft ze van jou geleerd hoor!!!!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:09

Misschien had ik een vooruitziende blik en wist ik dat jij haar op den duur zou kopen...

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:10

Nee dat denk ik niet jij hebt het gewoon ingefluisterd...........

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:12

frunnik schreef:
Ik heb een Lancet * Balzflug en ook die heeft een behoorlijk karakter. NIet gemeen, maar echt eentje die je moet overhalen voor je te werken, je hoeft het niet in je hoofd te halen om hem te dwingen want dan doet hij helemaal niks meer. Maar als hij eenmaal meewerkt dan is het een droom om te rijden.

Goh wat leuk wij hebben ook een Lancet x Balzflug
Haar moeder hebben we ook nog steeds Balzflug x Variant x Luitenant Generaal, genoeg draken in 1 papiertje dus haha.
Malibu loopt ZZ-Zwaar dressuur en staat momenteel in training bij Suzan de Klein die haar hopelijk dit jaar nog naar de grand prix rijdt, ze laat echt een uitstekende passage en piaffe zien.
Een nadeel aan de merrie is dat ze echt heel eigenzinnig is, het is een ECHTE merrie en ze is ook heel erg gestresst onder het zadel en op stal. Ze is totaal niet makkelijk om te rijden en ze heeft altijd maar met 1 ruiter overweg gekund tot Suzan haar te rijden kreeg. Dit gaat tot nu toe goed alleen probeert Suzan voorlopig eerst alleen de stress eruit te krijgen door haar ontspannen rond te sturen.
Het is dus absoluut een paard met gebruiksaanwijzing en zet er alsjeblieft niet even je kleine dochtertje ofzo op om haar uit te stappen.
Maar Balzflug nakomelingen zijn toch over het algemeen niet geschikt voor de doorsnee recreatie ruiter.
Haar dochter van Lancet is alleen als fokmerrie gebruikt, maar die kan ook geweldig goed lopen! De bedoeling is haar in het voorjaar in te rijden, maar er zijn mensen heel erg geinteresseerd in haar dus misschien is ze dan al verkocht
Ook heeft ze nog een zoon gehad van Biotop, die is pas 6 en loopt al succesvol ZZ-Licht. Ook een pittig paardje en niet voor beginners geschikt maar niet zo een gigantisch lange gebruiksaanwijzing als zijn moeder haha.
De Lancet dochter van haar heeft een 3 jarige van Osmium gehad die tot de 2e bezichtiging kwam, maar had helaas een chipje. Die is echter verwijderd en hij doet het nu heel erg goed onder het zadel, dit jaar loopt hij mee in de pavo cup.
Ook heeft zij nog een jaarling en een veulen van OOSeven, die ook allebei geweldig kunnen lopen.

Kortom: Geweldig dressuurbloed en alsje het knopje gevonden hebt bij ze dan kun je er zeer ver mee komen in de dressuur, alleen moet het dus wel klikken en recreatief gebruik (bos-/strandritten, kleine kinderen die je er eens op wilt zetten enz) is vrij riskant. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar goed uitzonderingen bevestigen de regel toch?

In mijn profiel staan van alle genoemde paarden foto's!

Demini

Re: Wie heeft ervaring met Balzflug nakomelingen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:18

Oja die van ons is een reus van 1.76m maar haar Biotop zoon is 1.63 en haar Lancet dochter 1.66m, haar nakomelingen worden wel weer kasten van beesten haha.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:07

gigelo schreef:
Nee dat denk ik niet jij hebt het gewoon ingefluisterd...........

Ach, als het perd woar zoals gij zijn moest, waren jullie allebei goed.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:54

Zijn we ook... ha ha

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:33

De twee Balzflug's die ik gereden heb waren ook 1.74m en 1.73m

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:39

De balzflug van Gigelo komt uit een vrij kleine moederlijn. VAdonja, de grootmoeder van dat paard was een kleine merrie. ZE heeft 3 volle naturels gefokt waartussen ook een hele kleine zit. Van de 3e weet ik het niet. Fadonja, de akteurmerrie heeft naast de balzflugmerrie nog een Burggraafmerrie geproduceerd. En die is groot, want Burggraaf heeft een vergrotende factor.

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:36

Ik ken een Balzflus ruin om verliefd op te worden.

Hij is ruim 1.75 m, donkerbruin en een plaatje om te zien.
Verder is hij enorm elastisch en een echte knuffelaar!
Kortom; een droompaard!

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:32

Zijn de meeste Balzflugs donkerbruin? (met weinig aftekeningen??)

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:34

Mijn Balzflug is een roodvos met een grote witte bles en achter 2 sokjes!

[Edit] Foto nog voor duidelijkheid
Afbeelding

Afbeelding
Foto's zijn al wel van een tijdje terug, ze is inmiddels al wel weer een hoop veranderd...

Wizarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 07:21

Die van mij is ook donkerbruin met een klein kolletje en 1 wit sokje. En ik heb al vele andere donkerbruinen met weinig wit gezien. Je ziet trouwens ook wel regelmatig vossen.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:51

de balzflug die ik ken is bruin met heel klein kolletje, meer gezien als wat witte haartjes haha verder geen aftekeningen... de andere balzflug is een schimmel en de jazz x balzflug van bijna 3 jr die te koop is is een koffie vos tevens zijn ze alle 3 rond de 1,65 niet echte knoepers, zeer fijne paardjes voor het oog, sjieke

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:02

Ik heb een BalzflugxExkursxAmor. Need I say more????
Zwartbruin, bijna zwart dus, 1.64, ruin, 10 jaar. Compact paard met super doortredend achterbeen maar een matig voorbeen ook. Ik hoop dat door de training beter te krijgen.
Verder superlos in zijn lijf, ik had nog nooit een paard gereden met zo'n losse rug!
Ik heb hem nu bijna 4 maanden en ik ben al door de hel geweest maar nu op de goede weg.
Hij werkt hard maar alleen voor de juiste persoon. Superveel druk erop zetten gaat niet, dan doet ie het niet. Hij moet correct en met beleid gereden worden(geldt natuurlijk voor alle paarden maar deze flipt als je het niet doet).
Hij is verder erg schrikkerig/superallert.
Hij kan zich zeer dominant en respectloos gedragen daar gaan we aan werken met natural horsemanship.
Maar..hij heeft ook veel humor en is ondertussen erg op mij gericht geraakt. ik heb getwijfeld of ik hiermee door moest gaan maar ik weet zeker dat als ik deze voor 100% voor me win ik er een superpaard aan heb! Het is volgens mij bij de Balzflug gebaseerd op vertrouwen en respect wederzijds.

Mijn vriendin heeft een BalzflugxVasco, die is ongeveer 1.73 en ook zwartbruin. Heeft ook wel wat Balzflug-trekjes maar is wel koel in de kop en superlief en braaf. Bij haar op stal staat nog een vos van Balzflug, ik denk 1.65 hoog, van moederskant Vesins. Deze is ook erg lief en braaf maar kan soms ook wel zijn kontje omhoog gooien als ie er geen zin in heeft!!

Van die van mij weet ik zeker dat als hij in verkeerde handen terecht zou komen of bij iemand die hem wel even zal laten weten dat hij de baas is hij vast en zeker binnen no time vals zou worden en de worst in zou gaan!!

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:47

Leuk paard hoor, Krato!

De 2 Balzflug's die ik heb gereden waren allebei pikzwart.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:50

Wat Tiessie zegt ie heel typerend voor Balzflug´s.
Mijne is een Balzflug x Pion x Amor...
En pikzwart, 1,67 m.

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:11

Ik heb kleinkind van Balzflug.. donkerbruin in de winter, bijna valk in de zomer(met lekker veel appeltjes). Klein kolletje, twee witte voetjes achter,173. Er zit een karakter in van jewelste maar geen druppel kwaad, wel beetje lompigheid af en toe.Een hele gebruiksaanwijzing, maar oh wat een droompaard.

Manen trekken is bijvoorbeeld geen optie bij hem. Vanaf het eerste plukje zwiert hij zijn nek alle kanten op, waarna je een goeie week niet meer aan zijn manen mag komen. Mijnheer is er nogal op gestelt...(tips hierover mag altijd, maar verdoving vind ik onzin voor wat "schoonheid" probleempjes)

Maar een enorme kraan waar we langsmoeten wordt gewoon voorbijgewandeld, welliswaar met de nodige nieuwsgierigheid. Dat is hij wel.

Dwingen helpt geen zier en geeft alleen maar meer problemen. Ik heb snel leren slim te handelen en als hij voor je wil werken zal hij eerder omvallen dan je teleur te stellen.

Mijn onderschrift gaat trouwens over mijn knollie.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:56

wizewo schreef:
Manen trekken is bijvoorbeeld geen optie bij hem. Vanaf het eerste plukje zwiert hij zijn nek alle kanten op, waarna je een goeie week niet meer aan zijn manen mag komen. Mijnheer is er nogal op gestelt...(tips hierover mag altijd, maar verdoving vind ik onzin voor wat "schoonheid" probleempjes)

Maar een enorme kraan waar we langsmoeten wordt gewoon voorbijgewandeld, welliswaar met de nodige nieuwsgierigheid. Dat is hij wel.

Dwingen helpt geen zier en geeft alleen maar meer problemen. Ik heb snel leren slim te handelen en als hij voor je wil werken zal hij eerder omvallen dan je teleur te stellen.

Helemaal waar! Ik heb een Gribaldi x Balzflug x Amor merrie van 3,5 jaar (voor foto's zie profiel) en bovenstaande komt redelijk goed overeen met mijn merrie. Ik rijd haar nog niet, ben net 6 weken moeder, maar ga binnenkort wel beginnen.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:42

Tja, dat manentrekken is volgens mij ook echt een Balzflug-iets, die van mij moet hierbij de praam op...Die van mijn vriendin vindt het ook niet leuk maar laat het wel toe.

Ben trouwens vandaag begonnen aan een cursus natural horsemanship met mijn zwarte draakje. Was erg mooi om te zien. Volgens degene die lesgeeft steekt er geen kwaad in maar is hij enorm dominant.
Wordt aan gewerkt en wordt vervolgd...
Ik ben er zeer gelukkig mee, denk dat ik hiermee een enorme stap in de goede richting ga. Meneer is vandaag van zijn dominante voetstukje gekieperd figuurlijk. Ik denk dat hij er nu nog over na staat te denken op stal hihi!!!

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:34

Die van mij vind manen trekken ook niet echt fijn.. de ene keer mag het wel gewoon, maar doe het tegen woordig gewoon met zo'n solocomb.. dan is er geen probleem..

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:35

Die van mij heeft eigenlijk geen problemen met manen trekken...