Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dit positieve commentaar is wel een beetje gekleurd hoor er wordt Swatch veel "vergeven" in het kader help de volbloed de winter door.....als we een dier als Swatch uit zouden zenden naar bv Verden krijgen we de lachers op onze handen gegarandeerd. Mijn idee het KWPN heeft bloederige hengsten nog steeds nodig maar geen volbloed (in ieder geval niet zoeen) , er zijn zat alternatieven zoals Tuschinski of United...om ras adel en hardheid toe te voegen (miss zelfs wel Houston)Citaat:Met een half procent minder dan Sandreo vind ik dat dit renpaard toch uitermate goed gepresteerd heeft, en heel positief commentaar kreeg.
uniqueV schreef:We gaan weer ontopic! Valdez ( v. Houston) komt volgend jaar naar Goes!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Citaat:Sandreo vond ik een flutproef, schoot alle kanten op. Is dat dan ´goed´?
Wilawander kan niet stappen een beetje dribbelen en gewoon galoperen, misschien kunnen ze beter apart beoordeeld worden.........conform de paralympics
Babs schreef:En Wilawander liet een uitgestrekte draf zien waar je u tegen kan zeggen (helaas kon hij niet zijn piaffe en passage kwaliteiten laten zien in dit toernooi).
Pukpaleisje schreef:Inderdaad Swatch liet een goede stap zien maar draf is ver beneden maatstaven galop wat minderWilawander kan niet stappen een beetje dribbelen en gewoon galoperen, misschien kunnen ze beter apart beoordeeld worden.........conform de paralympics
Pukpaleisje schreef:Uptown: veel tact en balans bij tijden
voorbeen iets te strak en rug te vast
goed galop met veel sprong en gedragenheid
Semra schreef:.
En over de volboeden...
Ik vond dat Swatch een nette proef liet zien.Bij Wilawander had ik zelf opgeschreven: 'Ja, 't is een volbloed...' En hij trekt met een achterbeen.
Ik denk dat we niet zonder volbloed kunnen in de fokkerij. Of ze thuis horen in de HC is nog maar de vraag. Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken.
WowAmigo schreef:Dat vind ik dus ook, appels met peren vergelijken.
En ik vind "de mening van..." ook heel erg leuk te lezen, vooral omdat ik er zelf niet zoveel verstand van heb.
Ik vind wel dat de volbloeden gewoon mee moeten lopen, ik denk dat fokkers zelf wel kunnen bepalen of ze hun merrie er mee denken te verbeteren of niet, zolang je maar niet verwacht dat ze hetzelfde presteren als de echt dressuur- of springgerichte hengsten. Tenslotte is de nummer 1 van de HC ook niet per definitie de beste keuze voor elke merrie, toch? Uiteindelijk moeten de nakomelingen het bewijzen.
Babs schreef:Laten we het erop houden dat het inderdaad een beetje appels met peren vergelijken is, daarom moeten ze ook individueel worden beoordeeld. Da's het meest eerlijk.
En idd Pascha en ik zijn de grooms van Judith geweest in de HC (Den Bosch weer). Vandaar onze reacties. En Pascha heeft een volbloed, dus weet waar ze over praat!