Waar NRPS keuring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:46

horseranch schreef:
Wat is er nu mooier dan naar een stel arabs onder zadel te kijken

Arabieren aan de hand Calis maakt er altijd een hele show van, dat vind ik echt leuk om naar te kijken.
En ik ben het eigenlijk wel met Jeddah heen over erkende, niet-erkende hengsten.

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 18:48

dan nog maar een keertjee ;
Kennen jullie de NRPS hengst Djalyan?

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:31

Goldie schreef:
horseranch schreef:
Wat is er nu mooier dan naar een stel arabs onder zadel te kijken

Arabieren aan de hand Calis maakt er altijd een hele show van, dat vind ik echt leuk om naar te kijken.
En ik ben het eigenlijk wel met Jeddah heen over erkende, niet-erkende hengsten.

Dan kijk je toch NIET naar de show van de niet erkende arabs. Jemig, je zou haast denken dat het een doodszonde is

Sneu voor de mensen die zich nu aan het uitsloven zijn voor die show en wetende dat ze niet eens welkom zijn, jammer hoor

Goldie

Re: Waar NRPS keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:40

Ja dan ben ik mijn plekje weer kwijt.
En ik vind dat je nu erg doordraafd want ik weet niet waar jij ziet staan dat ze niet welkom zijn

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:58

Deze Arabische show is er omdat het NRPS ons had gevraagd, naar aanleiding van Paard & Koets, om ook bij hun te komen optreden met de NRPS hengstenkeuring in het Oosters Gekostumeerd.. Dus goedgekeurde hengsten of niet, maakt niet uit voor die hengsten is het alleen extra promotie. Verder zijn er ook merrie's en ruinen hoor in de show.

Daarnaast worden (zo ver ik weet) de NRPS goedgekeurde hengsten nog wel geshowd. Maar dit staat apart van onze show! Wij zijn in ieder geval druk aan het oefenen, ik hoop maar dat jullie van de show genieten. Wij genieten er zeker van! En tja wat is er nou mooier dan arabieren

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:04

Paroeska schreef:
Deze Arabische show is er omdat het NRPS ons had gevraagd, naar aanleiding van Paard & Koets, om ook bij hun te komen optreden met de NRPS hengstenkeuring in het Oosters Gekostumeerd.. Dus goedgekeurde hengsten of niet, maakt niet uit voor die hengsten is het alleen extra promotie. Verder zijn er ook merrie's en ruinen hoor in de show.

Daarnaast worden (zo ver ik weet) de NRPS goedgekeurde hengsten nog wel geshowd. Maar dit staat apart van onze show! Wij zijn in ieder geval druk aan het oefenen, ik hoop maar dat jullie van de show genieten. Wij genieten er zeker van! En tja wat is er nou mooier dan arabieren

En zo is het maar net

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 23:00

fijn dat jullie ook even antwoorden op mijn vragen

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:09

Ik weet ook zeker dat we gaan genieten en het zal vast een prachtige show worden! Arabieren zijn prachtige paarden, dat was totaal geheel mijn punt niet. Maar er wordt erg heftig op gereageerd. Ik bedoel het helemaal niet als kritiek op Arabieren, zou een beetje raar zijn gezien ik ook een Arabier heb.
Ik zou persoonlijk, persoonlijk dus, liever de Arabieren zien die NRPS erkend zijn, en ik zou, ikke dus, vast lang niet iedereen, liever de NRPS Erkende Arabieren als sportpaarden op de NRPS dag zien, gezien dat toch een sport gerichte stamboek is. Nu heb ik het idee dat Arabieren als "show paarden" gezien worden terwijl ze zoveel meer dan dat zijn. Maar, dat is MIJN persoonlijke mening. Dat wil NIET zeggen dat ik de paarden en de show niet mooi vind, jullie niet aardig vind, nee. Dat wil gewoon zeggen dat ik er ander over denk. En, kan zijn dat ik alles te zien ga krijgen wat ik wil zien, en OOK een mooie show van Arabieren die niet erkend zijn door de NRPS. Ik zal hoe dan ook vast een leuke dag hebben en hopelijk een mooie hengst voor mijn NRPS merrie uit kunnen zoeken.

@Noekje, het spijt me, ik weet niet of het paard komt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:36

Ik heb er al zin in Ik neem dit jaar denk ik echt een kussentje mee En ik ga weer proberen heel veel foto's te maken, als is de kwaliteit binnen altijd wat minder.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:38

Bij mij mislukken de foto's inderdaad ook altijd! Maar ook ik heb er veel zin in!!

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:00

De goedgekeurde NRPS hengsten komen dus ook. In eerste instantie wilden wij ze ook in onze show hebben, het wordt alleen wel moeilijk als de eigenaren niet mee willen doen aan de show (het moet toch Oosters..).

Ik denk dat wij met onze show goed genoeg laten zien dat de arabier veelzijdig is. Kijk maar naar de hengsten Poker (Z2 dressuur), Pajkovski (Z dressuur) en Sivmayall die nog maar net een jaar onder het zadel is. Deze komen alle 3 meedoen met de show Onder het zadel. Daarnaast zijn er ook nog andere paarden onder het zadel maar wie weet zijn er toch mensen die misschien wel een dekking van die hengsten willen, goedgekeurd of niet.

Het gaat dus gewoon om een show/entertainment/promotie van het ras die los staat van de NRPS keuring

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:16

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:17

Goldie schreef:

Informatie van Karin hier bokt:

In het NRPS Hengstenboek 1993 vond ik de volgende info over Djalyan. In de versie 2001 komt hij niet meer voor.

Djalyan x AA 920020*88 stb
v. Djahil x
geb. 03-04-1988
stm. 1.70 m., kleur donkerbruin
In 1993 goedgekeurd vor 1 jaar.
Percentage Arabisch bloed: 25%.
Verrichtingsonderzoek in 1992: goed

Eigenaar in 1993: Stal Europe in Weesp
Dekstation in 1993: de Dalhoeve in Wamel

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:15

Dan kijk je toch NIET naar de show van de niet erkende arabs. Jemig, je zou haast denken dat het een doodszonde is

Sneu voor de mensen die zich nu aan het uitsloven zijn voor die show en wetende dat ze niet eens welkom zijn, jammer hoor [/quote]

Waarom voel jij je iedere keer zo aangevallen?

Ik vind de show een prachtig alternatief voor een stamboek die zijn succes haalt op basis van arabisch bloed. Ik heb er alleen moeite mee dat veel eigenaren van volbloed arabieren hun neus ophalen voor alles wat geen volbloed arabieren zijn. show is uiteraard leuk voor diegenen die hun arabier ter beschikking zouden kunnen stellen aan de verdedelingsfokkerij en anders is het gewoon zoals het woord al zegt een show!

Ik kijk er iig naar uit, de arabieren rijpaarden en de ponys en het wordt een prachtige dag.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:17

levi schreef:
Goldie schreef:

Informatie van Karin hier bokt:

In het NRPS Hengstenboek 1993 vond ik de volgende info over Djalyan. In de versie 2001 komt hij niet meer voor.

Djalyan x AA 920020*88 stb
v. Djahil x
geb. 03-04-1988
stm. 1.70 m., kleur donkerbruin
In 1993 goedgekeurd vor 1 jaar.
Percentage Arabisch bloed: 25%.
Verrichtingsonderzoek in 1992: goed

Eigenaar in 1993: Stal Europe in Weesp
Dekstation in 1993: de Dalhoeve in Wamel

Heel erg bedankt !! Tis namelijk vader van mijn paardje

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 07:58

noekje schreef:
dan nog maar een keertjee ;
Kennen jullie de NRPS hengst Djalyan?

Nog nooit gehoord van die hengst. Of is het al een hele oude hengst?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:36

Heb eens op een Djalyan gereden - heel fijn rijpaard.
Beest liep M2 dressuur en M springen.
Is verkocht naar iemand die er SGW mee rijdt. Karin Donckers heeft er laatst nog een rubriek mee gewonnen geloof ik... Djallyville heet dat paard.
Heel fijn en sympathiek paard.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:41

Dat trompetterkors En niet een keer, maar wel drie keer
We (Leo_ke en ik) hebben ons dood gelachen
Het is wel weer een vol programma iig. Dat wordt weer om 9 uur aanwezig zijn

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:52

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:05

Goldie schreef:
Dat trompetterkors En niet een keer, maar wel drie keer
We (Leo_ke en ik) hebben ons dood gelachen
Het is wel weer een vol programma iig. Dat wordt weer om 9 uur aanwezig zijn

Is in elk geval beter dan die zogenaamde komiek die ze in 1998 lieten opdraven. Hebben ze nadien niet meer gevraagd. De tribune liep zowat leeg bij die vent.

Wij moeten erook om 9..00u al zijn. Dus dat wordt vertrekken om 5.45u. en nog eerder opstaan want de paardjes moeten al gevoerd zijn en alles voor de rest van de dag klaar zetten voor mijn moeder.

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:29

jeddah schreef:
Ik zie het ja! Hier de link: http://www.nrps.nl/evenementen/programmashowdag2006.doc

Helaas zie ik de Nieuwe Heuvel niet, die hebben altijd wel wat leuks vind ik.

Ja idd. Ik vraag me trouwens nog steeds af wat er met Chico is gebeurd. Vorig jaar zag ik hem niet meer in het hengstenboek, maar stond er achterin dat hij was overleden. Misschien gewoon ouderdom ofzo.
Vond het wel jammer, elk jaar stond hij op het programma maar hij is nooit gekomen. Had hem wel eens in het echt willen zien. Is de vader van mijn paardje.

@petraaken: Was het zo erg dan Ben ik blij dat ik toen nog niet in de nrps wereld zat
Ik weet niet hoe laat wij weg moeten, volgens mij zijn we er met 1 uur en driekwartier, maar we gaan altijd uit van 2. Voor de zekerheid. (dacht ik)

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:04

Goldie schreef:
jeddah schreef:
Ik zie het ja! Hier de link: http://www.nrps.nl/evenementen/programmashowdag2006.doc

Helaas zie ik de Nieuwe Heuvel niet, die hebben altijd wel wat leuks vind ik.

Ja idd. Ik vraag me trouwens nog steeds af wat er met Chico is gebeurd. Vorig jaar zag ik hem niet meer in het hengstenboek, maar stond er achterin dat hij was overleden. Misschien gewoon ouderdom ofzo.
Vond het wel jammer, elk jaar stond hij op het programma maar hij is nooit gekomen. Had hem wel eens in het echt willen zien. Is de vader van mijn paardje.

@petraaken: Was het zo erg dan Ben ik blij dat ik toen nog niet in de nrps wereld zat
Ik weet niet hoe laat wij weg moeten, volgens mij zijn we er met 1 uur en driekwartier, maar we gaan altijd uit van 2. Voor de zekerheid. (dacht ik)

Nu je het zegt inderdaad NH heeft geen apart showblokje. Parlando is er weer eens sinds tijden. Helaas geen stunts van de NH met Neron

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:16

Dat met die shetlander vond ik zo leuk toen

Ik vond vorig jaar de voorstelling van Kasparow ook heel leuk, dat ze over die vlaggen gingen springen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:05

Dat trompetkorps was echt zo grappig. En dat paard zijn ogen vielen steeds verder dicht Die arabieren show vond ik erg mooi met die kleding. Heb vooral weer zitten genieten van Lobeke, wat een beest is het toch
Wat ik wel uiterst komisch vond was dat nummer 71 er bij het kwpn was uitgegooid omdat deze niet kon lopen en dan wordt ie hier kampioen. Lekker geloofwaardig ben je dan als stamboek. Ik vond nummer 3 duidelijk beter, die had veel meer vering in z'n lijf en zette zijn achterhand er mooier onder
71 was wel heel actief achter, maar niet op de goede manier, dus ik snap dat het kwpn heb eruit gegooid heeft.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:25

Ik vond de nummer 71 juist wel heel bruikbaar voor mijn eigen fok, en die nummer 3 totaal niet
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

Bij de nummer 71 kan ik wat aan mijn merrie toevoegen, die nummer 3, ook een waanzinnig goed paard hoor, vind ik gewoon meer een eindproduct. Het is maar net met wat voor oog je kijkt.
En het achterbeen gebruik van die nummer 71 was natuurlijk gewoon ijzersterk voor zo'n jong beest.