Diamond Hit! Wie heeft info...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:50

ceasario schreef:
CGJ12 schreef:
Zo op de foto's lijkt het me dat Diamond hit 150 kilo zwaarder is dan Sandro Hit. En aangezien ik RAS tegenwoordig onmisbaar vind ga ik toch liever voor de broer....

Ligt er aan voor welk publiek je wilt fokken.

En met wat voor merrie je fokt natuurlijk...

lolclub schreef:
dat hij onder het zadel nu minder spectaculair toont vindt ik ook,
maar ik denk dat zijn rijdster mw Hindle hem expess niet op show traint.
Ze wil dit jaar grand prix gaan starten en niet op de Pavo Cup.

ik heb nog wel ergens een filmpje van hoe hij was als drie en vierjarige toen hij voorgesteld werd op de hengstenshow,
en dan wél met de nadrukking op show, nou dan gaat ie hoor !
zo'n buiging in het achterbeen zie je zelden.

Ik begrijp wat je bedoelt. Dat filmpje heb ik hier ook ergens liggen, staat op de DVD van Schöckemole. Dar loopt ie idd gans anders. Met veel schwung, afdruk en gedragenheid. Zo liep ie idertijd in Verden ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Mevr. Hindle ook niet meteen als voorbeeld ruiter zal gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel.

greetjebee

Re: Diamond Hit! Wie heeft info...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:42

lolclub schreef:
hey greetjebee...

leuk.... nog een topic over DH

even over de Niro, houd het karakter in de gaten alsjeblieft.
ze noemen hem wel de "Jazz" van Duitsland.
(mensen ik heb het niet zelf bedacht)

ze zijn nogal heet en kwalijknemend .
daarbij fokt de Niro nogal eens wat korte voorbeentjes.

Oké, bedankt voor de info, dat wist ik niet!

greetjebee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:45

Sjuimpje schreef:
Mijn merrie heb ik nu drachtig van Don Frederico

Hoe ben je aan sperma gekomen? Is het gewoon in NL verkrijgbaar?

greetjebee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:53

CGJ12 schreef:
Zo op de foto's lijkt het me dat Diamond hit 150 kilo zwaarder is dan Sandro Hit. En aangezien ik RAS tegenwoordig onmisbaar vind ga ik toch liever voor de broer....

Tsja dat hangt van de merrie af... Als je al een rassige merrie hebt is DH eerder een optie dan SH.

Edit: oeps, dit is al eerder gezegd, zie ik net...

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 02:56

Maar... een vraagje aan jullie! Wat vinden jullie van zijn genetische waarde? Dat telt bij mij toch ook sterk mee.

Vader Internationaal GP en nr. 1 op de Duitse index, Grootvader Internationaal GP
Moeder is moeder van Sandro Hit (2x Wereldkampioen van jonge dressuurpaarden én zichzelf aan het opwerpen als één van dé dressurverervers).

Dat hoort er bij mij toch ook bij. Het zijn die genen die ze doorgeven.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:25

Jan, zag dat je ook graag maat wil fokken. Weet niet hoe DH dit doorgeeft, maar bedenk wel dat hij uit een kleine merrie komt (1.60)!
Als je Don Schufro bloed zoekt (?), waarom denk je dan niet aan Don Romantic bijvoorbeeld.
Ik heb er een merrieveulen van met een heel mooi actief goed onder de massa tredend achterbeen (dit zou ook van haar mams af kunnen komen), een super schoudervrijheid (en dat heeft ze dus zeker niet van mams) en ze heeft in de beweging een fraaie zelfhouding.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 13:24

LDRD schreef:
Jan, zag dat je ook graag maat wil fokken. Weet niet hoe DH dit doorgeeft, maar bedenk wel dat hij uit een kleine merrie komt (1.60)!

Mmmm... dat is natuurlijk wel een aandachtspunt. Zo ook als je gaat dekken bij Sandro Hit zelf!

LDRD schreef:
Als je Don Schufro bloed zoekt (?), waarom denk je dan niet aan Don Romantic bijvoorbeeld.
Ik heb er een merrieveulen van met een heel mooi actief goed onder de massa tredend achterbeen (dit zou ook van haar mams af kunnen komen), een super schoudervrijheid (en dat heeft ze dus zeker niet van mams) en ze heeft in de beweging een fraaie zelfhouding.

Staat die bij Blue Horse? Heb je misschien een beetje meer info?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:33

www.bluehors.dk

Staat ook een video opname op.
En inderdaad, het formaat is bij Sandro Hit en Royal Hit ook zeker een aandachtspunt.
Ik durf het in ieder geval met mijn merrie van 1.60 niet aan.

Pruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:55

Beide DH veulens uit mijn Sultan merrie hadden maat en beweging en waren bloedmooie types. De eerste was een merrie en is naar Resim Dressage gegaan waar Edward Gal ook gestationeerd is. Deze merrie moet inmiddels 4 jaar zijn maar ik zou graag weten hoe het haar nu vergaat. De tweede was een hengst en is nu twee jaar en doet het geweldig goed, wordt ook een beste. DH verbetert weldegelijk het achterbeen gebruik. Ik heb hem toen gekozen omdat ik vond dat hij een sterker achterbeen heeft dan SH. Veel mensen zeggen iets over het achterbeen van SH, maar of dat ook werkelijk slechter is en op welke punt kan men dan vaak niet aangeven. Dus als je veel ervaring met de fokkerij van SH hebt moet je exact kunnen vertellen wat voor achterbeen hij dan vererft.

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:48

Zoals je zegt "uit een Sultan-merrie", die verhoogt van zichzelf!

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:27

Met veulens van Diamond Hit heb ik geen ervaring...
Wel hebben wij op stal twee veulens van nog een half-broer van Sandro Hit en Diamond Hit... Royal Hit...
Nog een wat jongere hengst, maar wij hebben er twee prachtveulens van gevangen..
De oudste is nu 1,5 jaar, dus nog niet vreselijk veel over te zeggen, maar het zijn zeker mooie beesten met goede bewegingen. Hebben ook beide als veulen een veulenpremie gehaald bij het Oldenburger stamboek...
Royal Hit vergroot (in deze twee gevallen iig) ook... de 1,5-jarige is nu even groot als mams...