Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipo schreef:Nadeeltje van de franse paarden, zijn allemaal wat op de kop gebouwd waardoor ze moeilijk te rijden zijn!!!
Pipo schreef:Nadeeltje van de franse paarden, zijn allemaal wat op de kop gebouwd waardoor ze moeilijk te rijden zijn!!!
Pipo schreef:Kritisch, noem ik dat, ...........
maar een beetje realistisch zijn en toegeven dat het gemiddelde franse paard wat op de kop gebouwd is, wat stug in de bovenlijn ( cq. mond) is toch algemeen bekend.
Dees"]
[quote="Pipo schreef:Kritisch, noem ik dat, ...........
maar een beetje realistisch zijn en toegeven dat het gemiddelde franse paard wat op de kop gebouwd is, wat stug in de bovenlijn ( cq. mond) is toch algemeen bekend.
Dees schreef:Tja, verbaasd mij helemaal niets dat je een brave Jazz hebt....tuurlijk bestaan die!
Als je een paard op de juiste manier behandeld, is elk paard een braaf dier. Ze staan heus niet op stal te bedenken hoe ze je straks weer een hak kunnen zetten, ook die van Jazz niet.
wel heel erg off-topic inmiddels.....
GribaldiFAN schreef:effe over sf! quidam de revel is een van de betere hengsten en ook hors la loi hoort daarbij! maar zoals ik al zei ik moet een hengst hebben die echt maat fokt! horse la loi is een super mooi frans gefokt paard!! maar dus veel te klein
Verder vind ik de reacties over mijn gribaldi veulen wel leuk maar het gaat erom of ik nu weer een leuk veulen of een nog leuker veulen kan fokken!!
Ik weet dat jazz goede paarden fokt. Maar ik vind het risico met deze merrie te groot omdat ze zelf erg pittig is en niet altijd even makkelijk, ze is trouwens wel heel nuchter dus niet schrikachtig etc.
GribaldiFAN schreef:maar zoals ik al zei ik moet een hengst hebben die echt maat fokt!
Dees"]
[quote="GribaldiFAN schreef:maar zoals ik al zei ik moet een hengst hebben die echt maat fokt!
Pipo"]
Op zowel franse/duitse/kwpners/bwpers kun je op en aanmerkingen hebben, toch is het heel goed dat er mensen zijn die graag franse paarden fokken en rijden, maar goed, ik ben meer fan van Kwpners,
[/quote]
Toch is het zo dat het KWPN nooit het KWPN was geweest zonder de franse, duitse paarden en de volbloeden.
[quote="Dees schreef:Vraag me soms oprecht af wat je moet met een paard van 1.80m. of hoger....
chantal1"]
[quote="Pipo"]Op zowel franse/duitse/kwpners/bwpers kun je op en aanmerkingen hebben, toch is het heel goed dat er mensen zijn die graag franse paarden fokken en rijden, maar goed, ik ben meer fan van Kwpners,
[/quote]
Toch is het zo dat het KWPN nooit het KWPN was geweest zonder de franse, duitse paarden en de volbloeden.
[quote="Dees schreef:Vraag me soms oprecht af wat je moet met een paard van 1.80m. of hoger....
Dees schreef:Over kleur...
Ik zal niet zo gauw een paard kopen waar een voor mij afzichtelijke kleur of aftekening op zit. Bjech....Zelfs niet al loopt het beest de klinkers uit de straat ....
Ik ben namelijk geen topruiter, en daarnaast...ik zit er maar een uur of 5 per week op, de rest van de tijd sta ik er tegenaan te kijken....dan zie ik toch het allerliefst eentje met een fraaie kleur en aftekening.
Kleur is voor mij zeker heel belangrijk, net als het koppie. en eentje in de perfecte kleur maar wel 1.75m. hoog, die laat ik dus ook staan. Er is immers keus genoeg in Nederland!
Pipo"][/quote]
Wat bedoel je met zelfs heel veel paarden gaan er op terug????[quote="chantal1 schreef:Wat je zegt over de gelderse en groningse paarden klopt idd. Wat ik wel nog even wil zeggen is dat het KWPN niet alleen duitse paarden toevoegd, nee zelfs heel veel paarden gaan er op terug.
chantal1"][/quote]
[quote="Pipo"]Wat bedoel je met zelfs heel veel paarden gaan er op terug????[quote="chantal1 schreef:Wat je zegt over de gelderse en groningse paarden klopt idd. Wat ik wel nog even wil zeggen is dat het KWPN niet alleen duitse paarden toevoegd, nee zelfs heel veel paarden gaan er op terug.