Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Quinzy schreef:Dat is heus niet de enige hoor je hebt ook nog St.Patrick, Swieber, Zippo.
Dat Crosby geruind is lijkt me sterk aangezien ik een tijdje terug (ongeveer een maand) nog een advertentie zag of er intresse was in een dekking van deze hengst.
. Katrien schreef:Crosby is bij zijn nieuwe eigenaar geruind! Dus zal nooit meer vader worden...

Quinzy schreef:Tjee wat jammer zeg was zo een mooie hengst. Maar hij was indd bijna niet te houden. Ik zag em laatst met de Tinkerkeuring in Alden Biezen /Belgie ze moesten echt vroeger weggaan omdat Crosby de boel afbrak. Maar het blijft een prachtig beest.

nodidikai schreef:In Nederland is de allererste publiciteit rond tinkers gekomen doordat de dierenbescherming in de provincie Groningen een honderttal paarden in beslag had genomen. Een of andere idioot had ik geloof tegen de honderd paarden en pony's in een wei staan zonder ze te voeren. Er lagen al een paar dode den in die wei. De min of meer gezonde dieren zijn toen door de dierenbescherming geveild. Zo ongeveer de helft waren tinkers. Dit heeft toen veel publiciteit gekregen in de pers enzo.

ragna schreef:Ik heb juist bevestiging gekregen en Crosby van de asheuvel is nog steeds hengst.
Angeliekje schreef:Quinzy schreef:Tjee wat jammer zeg was zo een mooie hengst. Maar hij was indd bijna niet te houden. Ik zag em laatst met de Tinkerkeuring in Alden Biezen /Belgie ze moesten echt vroeger weggaan omdat Crosby de boel afbrak. Maar het blijft een prachtig beest.
Crosby de boel afbreken??? Dat klinkt mij heel vreemd in de oren, het was altijd zo'n rustige hengst.......jeetje.....

Citaat:En ook ik woon in Belgie ( Tongeren )en heb een Tinker, en over een aantal weekjes hopelijk twee !
(in de omgeving dan he ) Annetjj schreef:Ik weet wel dat er in belgie een beginnende stal is.. Hun hebben
O'Donnahue en Marietje gekocht..
)
dan verkopen ze warmbloeden voor tinks omdat ze er meer voor kunnen krijgen 
als ze na op conditie te komen een brede tink is, zou ik voor ics kiezen, als ze luxe blijft zit je beter bij nst