[TI] Tinkers in België?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:10

Dat is heus niet de enige hoor je hebt ook nog St.Patrick, Swieber, Zippo.
Dat Crosby geruind is lijkt me sterk aangezien ik een tijdje terug (ongeveer een maand) nog een advertentie zag of er intresse was in een dekking van deze hengst.

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:26

Quinzy schreef:
Dat is heus niet de enige hoor je hebt ook nog St.Patrick, Swieber, Zippo.
Dat Crosby geruind is lijkt me sterk aangezien ik een tijdje terug (ongeveer een maand) nog een advertentie zag of er intresse was in een dekking van deze hengst.

Ja tuurlijk zijn er nog meerdere hengsten in belgie, maar Crosby ken ik nog van tinkerfokkerij de Asheuvel toen hij verkocht werd naar Belgie(ik heb mijn tinker daar gestald staan). Dus ik ken er in ieder geval ééntje in Belgie .

En ik heb het gelezen op het koudbloedforum dat Crosby geruint is, dit stond er:

Geplaatst: Zo Jan 22, 2006 8:09 am
Katrien schreef:
Crosby is bij zijn nieuwe eigenaar geruind! Dus zal nooit meer vader worden...

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:46

Tjee wat jammer zeg was zo een mooie hengst. Maar hij was indd bijna niet te houden. Ik zag em laatst met de Tinkerkeuring in Alden Biezen /Belgie ze moesten echt vroeger weggaan omdat Crosby de boel afbrak. Maar het blijft een prachtig beest.

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:33

Quinzy schreef:
Tjee wat jammer zeg was zo een mooie hengst. Maar hij was indd bijna niet te houden. Ik zag em laatst met de Tinkerkeuring in Alden Biezen /Belgie ze moesten echt vroeger weggaan omdat Crosby de boel afbrak. Maar het blijft een prachtig beest.

Crosby de boel afbreken??? Dat klinkt mij heel vreemd in de oren, het was altijd zo'n rustige hengst.......jeetje.....

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:48

Yep er stonden van die groene opbouwstallen waar de hengsten instonden en hij werd er helemaal gek. maar kan je hem moeilijk kwalijk nemen op zo een evenement. Die mensen hadden hem dacht ik toen nog niet zo lang dit was dus op 4juli 2005

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:12

Crosby staat nog wel in de lijst bij het stamboek... En geruinde hengsten e.d. worden vrij vlot eruitgehaald over het algemeen.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit dan waar is!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:17

nodidikai schreef:
In Nederland is de allererste publiciteit rond tinkers gekomen doordat de dierenbescherming in de provincie Groningen een honderttal paarden in beslag had genomen. Een of andere idioot had ik geloof tegen de honderd paarden en pony's in een wei staan zonder ze te voeren. Er lagen al een paar dode den in die wei. De min of meer gezonde dieren zijn toen door de dierenbescherming geveild. Zo ongeveer de helft waren tinkers. Dit heeft toen veel publiciteit gekregen in de pers enzo.

Even offtopic hoor

Maar n.a.v. dit verhaal wilde ik nog even kwijt dat 1 van deze paarden na lange tijd en met veel geduld nog een heel erg leuk recreatieve Tinkermerrie is geworden en afgelopen zomer een eerste premie behaalde bij het NST en 3e bij het kampioenschap (voor volw. merries) werd! De merrie heeft zo haar verleden en dat is helaas in diverse dingen nog wel te merken.

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:17

voor crosby van de asheuvel kan ik gewoon eens vragen aan de eigenaar om onder zijn buik te kijken. deze woont namelijk 2 straten van mij!!!!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:18

Doe dat eens, ragna

Angeliekje

Re: Tinkers in België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:42

Ja ik ben nu ook wel benieuwd of hij nu echt geruind is of niet.

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:33

Ik heb juist bevestiging gekregen en Crosby van de asheuvel is nog steeds hengst.

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:25

ragna schreef:
Ik heb juist bevestiging gekregen en Crosby van de asheuvel is nog steeds hengst.

Zo dat is goed nieuws!! Wie dat dan was op het koudbloedforum die zegt dat Crosby geruint is???

ragna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:36

er is nog een andere crosby hengst. een zwart bonte namelijk en die zal geruint zijn. groetejs

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:19

En ook ik woon in Belgie ( Tongeren )en heb een Tinker, en over een aantal weekjes hopelijk twee !

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:01

Angeliekje schreef:
Quinzy schreef:

Crosby de boel afbreken??? Dat klinkt mij heel vreemd in de oren, het was altijd zo'n rustige hengst.......jeetje.....

nou rustig?? mischien op stal
maar ik heb hem menig maal mee gemaakt. toen reed er eenmeisje op..
* waar ik echt de naam niet meer van weet.. ik dacht renske>>? *
hij was in de Oranjehal. (2001). zo druk dat ze hem niet meer konden houden. en dwars door de bak omheining heen zeilde het publiek in.. ik stond voor hem met me zwangere buik..

En ik Giesbeek de hengstenshow ( 2002 ?? ).. hij was zo gek dat ze hem onderzadel niet kon houden.. hij pakte bit vast en racede alles weg.
Tijdens de springshow van hem staakte hij .. en na een tikje met de zweep werd hij vrij wild

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:05

mijn vader heeft vroeger nog 2 tinkers gehad,maar het is zoals de friezen,persoonlijk,vind ik bijna altijd de nederlandse fries mooier...
maar tinkers kun je wel vinden in belgie,,,

groetjes !

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:16

Citaat:
En ook ik woon in Belgie ( Tongeren )en heb een Tinker, en over een aantal weekjes hopelijk twee !

Wat leuk dat je ook op bokt bent nu ! Ik ben Kalinka en woon in Genk ongeveer 20min van tongeren. Mijn merrie is ook drachtig van St.Patrick Ireene en ik mailen ook vaak over onze drachtige damens. Leuk dat het veulentje zo dichtbij komt te staan.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:58

er is weer een tinkertje bij in belgie
een van mijn merrie's heeft deze morgen een een hengstje op de wereld gezet!!!

Ik ben nu eigenaar van 8 prachtige tinkers!!!!:-):-):-):-)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:54

een vriendin van me heeft vorige maand ontdekt dat haar tinkermrrie, die ze vorig jaar in mei gekocht had, vol is.
Het veulen kan elk moment geboren worden, leuke verrassing hè

Annetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:31

Ik weet wel dat er in belgie een beginnende stal is.. Hun hebben
O'Donnahue en Marietje gekocht..

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 23:37

ik vind het wel grappig om hier op te reageren maar als ik hier in de buurt kijk was ik tot vorige week er zwaar van overtuigd dat er in een straal van minstens 20 km geen andere tink bevond dan de mijne.
maar als jedan weer vat verder kijt zitten er dan ook gelijk redelijke fokkers en importeurs.
dus erg dik bezaait is het hier ook niet (in de omgeving dan he )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:04

Annetjj schreef:
Ik weet wel dat er in belgie een beginnende stal is.. Hun hebben
O'Donnahue en Marietje gekocht..

echt waar? Ik vond O'Donnahue zo'n ontzettende leukerd! Komt bij de Tinkerboerderij in Uden vandaan toch? (voor het geval het er eentje met dezelfde naam is )

Annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:37

echt waar? Ik vond O'Donnahue zo'n ontzettende leukerd! Komt bij de Tinkerboerderij in Uden vandaan toch? (voor het geval het er eentje met dezelfde naam is )

Ja inderdaad elke die bedoel ik;) leuk is ie hea..!! Hij was ook super lief.. hoe gaat het met DarlaH??

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:44

Hallo,ik ben ook van belgie en heb sinds een drietal weken een tinker merrie.
ze was ons verkocht als warmbloed,netjes opgeschoren,maar een vriend van mijn schoonpa,die importeerd tinkers en hij vertelde doodleuk:wacht maar tot zij terug in de haren zit en op gewicht(ze is heel erg mager)

het is een rasechte tinker,dat zie je zo.
hij ging in de foto's kijken,en ja hoor hij had ze zelf ooit geimporteerd.
we hebben dus een dame van 1,65m
we gaan ze laten keuren door ics,of vinden jullie dat verkeerd?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:59

das ook een goeie mop! normaal gaat het nl andersom Knipoog dan verkopen ze warmbloeden voor tinks omdat ze er meer voor kunnen krijgen Tong uitsteken

hangt ervan hoe ze eruit ziet Knipoog als ze na op conditie te komen een brede tink is, zou ik voor ics kiezen, als ze luxe blijft zit je beter bij nst Lachen
heb je foto's?