wie heeft er een Julio Mariner xx?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

powiepower

Re: wie heeft er een Julio Mariner xx?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:34

Ik ben de trotse bezitter van een Julio

Het is een JulioMariner x Burggraaf x Saluut X Doruto. Loopt nu Z2+18 en Junioren. ( Ik wil van de zomer ZZ-licht starten) Hij heeft een onvoorstelbaar goed karakter! Doet geen pas verkeerd, werkelijk niet. Heeft altijd zin om te werken en is erg ijverig. Hij leert ook erg snel (heb hem zelf, zonder ervaring, alles *behalve wijken en SB* geleerd ) In een paar trainingen zaten de wissels erop
Hij is ook erg speels en niet erg terughoudend tegenover andere paarden (lees: soms heeftie een knal nodig om weer wat rustiger te worden )

Hij is zoals ik al van anderen lees, ook een laatbloeier, pas toen hij een jaar of 7 was begon hij spiermassa te krijgen, nu hij bijna 9 is wordt het nog steeds meer en meer, maar zal het nooit 1 grote spierbundel worden Zijn gangen zijn op zich wel redelijk, zn stap is erg ruim, draf lekker los en ruim maardaarentegen is zijn galop wat minder (komt ook gedeeltelijk door mij!) soms neigend naar 4takt, maar dat verbeterd steeds meer
Kortom een superfijn paard

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:14

ja ik heb wel digitalefoto's van mijn moontje, maar ik weet niet hoe ik ze hierop moet zetten. dus als iemand me dat kan vertellen staan ze zo in mijn profiel

groetjes hilde

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:47

hildetc schreef:
ja ik heb wel digitalefoto's van mijn moontje, maar ik weet niet hoe ik ze hierop moet zetten. dus als iemand me dat kan vertellen staan ze zo in mijn profiel

groetjes hilde

eerst ff uploaden op www.mijnalbum.nl
klik rechtermuisknop op de foto eigenschappen kopieerd de url en ga dan naar je profiel en plak de url tussen [img][/img] geem spaties er tussen
succes

Tamara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:50

Sandra15 hier op bokt heeft ook een Julio Mariner!

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:55

de foto's staan in mijn profiel dus kijk ze! ik wil wel weten wat jullie van mijn paardje vinden.

_Sanneman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:19

Hallo hallo, hier nog een trotse bezitter van een Julio Foto's staan in mijn profiel.. Het is een ruin van 9 jaar, pas laat ingereden.. Kocht hem toen hij 7 was en kon nog niets, alles dus zelf aan geleerd.. Was niet het makkelijkst moet ik toegeven.. zijn nu bezig met SB en travers aan te leren.. Hij leert heel snel, af en toe wel wat moeite ermee omdat hij zo beknopt is in zijn lijf is niet alles even gemakkelijk voor hem.. Echt een gouden karakter! Looplust, werkwillig, doet alles voor je.. BIJNA nergens bang voor af en toe gedraagd hij zich als n hengst maar dat is alleen maar leuk Loopt nu L2 met winst, en springen is echt zijn favoriet, doet t super! En natuurlijk over de renbaan knallen he(typisch Julio).. ik vind jullie Julio'tjes echt heel gaaf!

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:26

Sinds kort doe ik een merrie v. Julio Mariner xx, deze is van de stalhouder en heeft inmiddels ong. een jaar stilgestaan. Ben haar nu aan het oppakken, beetje conditie training en wat spiertjes erop aan de longe voordat ik er op stap.
Het is een echte merrie, eentje die je niet moet beledigen. Tot nu toe heeft ze wel wat dingen uitgeprobeert, maar het is makkelijk boven haar te blijven. Even duidelijk maken op een eerlijke manier wie de baas is en je bent oke.
Ik ben pas 2 a 3 weken met haar bezig dus kan niet precies vertellen hoe ze is.

Foto's: viewtopic.php?f=53&t=528823&hilit=

Ze is overigens Te Koop

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:43

Sandra15 schreef:
Hallo hallo, hier nog een trotse bezitter van een Julio Foto's staan in mijn profiel.. Het is een ruin van 9 jaar, pas laat ingereden.. Kocht hem toen hij 7 was en kon nog niets, alles dus zelf aan geleerd.. Was niet het makkelijkst moet ik toegeven.. zijn nu bezig met SB en travers aan te leren.. Hij leert heel snel, af en toe wel wat moeite ermee omdat hij zo beknopt is in zijn lijf is niet alles even gemakkelijk voor hem.. Echt een gouden karakter! Looplust, werkwillig, doet alles voor je.. BIJNA nergens bang voor af en toe gedraagd hij zich als n hengst maar dat is alleen maar leuk Loopt nu L2 met winst, en springen is echt zijn favoriet, doet t super! En natuurlijk over de renbaan knallen he(typisch Julio).. ik vind jullie Julio'tjes echt heel gaaf!

Mmm dat klinkt net als die van mij!! Hij is ook nogal beknopt en daarom is het niet de soepelste... en springen doet ie inderdaad het allerliefst! Grappig, die overeenkomsten
edit: Typfoutjes eruit

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:19

ik heb vandaag weer les gehad en mijn instructrice heeft even op mijn moontje (julio mariner xx X ramiro z) gezeten. ze was echt kwaad. dit heeft ze eigenlijk altijd als er iemand anders dan ik op gaat zitten. ze is heel eenkennig. ze gaat zelfs zover dat als ze iemand echt niet mag dat ze die er dan afbokt. herkent iemand dit ook?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:22

Tara van mijn zusje is niet zo eenkennig. Ze vond het wel vreemd dat er vanmiddag voor het eerst sinds oktober ineens iemand anders op haar rug zat (ik dus) maar ze was vrij snel gewend. Misschien wordt dat nog anders als ik haar ook aan het werk ga zetten.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:06

Afbeelding

Hier was mijn Jule's net thuis..

Julio Mariner x cleopatra's (v.Wilhelmus)

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:28

dat oog en die oren, echt precies die van mij!

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:35

Dat valt mij ook heel erg op, heel veel Julio's lijken sprekend op elkaar..

Jule's lijkt op sommige foto's exact op Julio..

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:09

Klopt, zelfs van beenwerk dat is in ieder geval bij mijn paard zo Het enigste wat ik niet herken, is het soms lastige gedrag van de Julio's...dat heeft die van mij absoluut niet

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:18

Die van mij absoluut wel.. Grr.. Maar ik vind het wel leuk, een paard met karakter..

Mijn Julio is alleen een beetje klein.. 1.56,5m. Maar ik vind het een lekker maatje..

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:29

mijn julio heeft andere oren

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:34

Jule's is net een konijn, ik heb dr oren op de foto ff een beetje beter bestudeert.. Pff.. Niet te zuinig..

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:26

Ik heb een Welsh NWR merrie van Julio, via zijn goedgekeurde zoon Marietons Jasper.
Jullie verhalen komen ook mij erg bekend voor.

Een tam schaap in de omgang, met het veulen, op stal, in het weiland en met andere paarden maar onder het zadel zo af en toe een regelrechte draak. Ik zou me echter geen beter karakter kunnen wensen. Ze wil altijd voor je werken (ze heeft alleen wel een pesthekel aan springen), is nergens bang voor en bokken en stijgeren is haar vreemd.
Toch is ze met rijden niet zo eenvoudig als ze lijkt. Eenkennig is ze ook. Als mevrouw het niet aanstaat gaat ze of in staking of er als een speer vandoor.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:52

Ik heb een Julio Mariner x Concorde gehad. In het begin ging het allemaal goed maar toen ik in het M kwam werkte ze me af en toe echt tegen. Gewoon beginnen te staken bij de ingang enzo. In de omgang heel braaf, met het rijden altijd iets te wakker..

Afbeelding

BuenaVista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:47

Wat een onwijs leuk paard!! . Heb je ff een berichtje gestuurd!! Ben erg benieuwd hoe het met mijn vorig paardje gaat. Op de foto's ziet het er in ieder geval super uit!!! Gr dienke

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:06

die heeft ook een snep en een kol

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:13

He leuk! Ik heb een Julio nichtje: Belfalas x Heemraad. Belfalas' vader is Blakeney, en laatste is ook de vader van Julio. Wat verder weg dus maar wat ik hier lees komt me heel bekend voor: ook mijn 19-jarige merrie kan niet altijd haar kiezen op elkaar houden... Eigengereid maar het is goed handelbaar en ben ondanks dat erg gek op haar.

Afbeelding
Afbeelding

En inderdaad, de oren: wat een flappers, het volbloed-gevoel (toen ik haar net had dacht ik: nu gaat ze ontploffen, en dan vloeide de stress zo weg en kwam het gelderse bloed boven), laatbloeier -nu pas in de m1- allemaal heel herkenbaar!

Zie http://www.advico.nl/prive/femke.html en mijn profiel.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:26

Oh dan heeft mijn Jule's ook nog bijna 10 jaar.. voor m2, Gelukkig, ben ik niet de enige.. haha..

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:46

Bij ons op stal staat een volle zoon van Julio,is een Julio x Roemer
Leuk paardje, wel veel karakter.
Op mijn website van Olivia kun je een foto van hem zien, tijdens een
buitenrit, www.xs4all.nl/~paulveth.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:48