wie heeft nakomelingen van hamlet en zuidhorn foto's gevr.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:38

Ik heb een Hamlet X Ferro. Ze is nu 2 jaar en meet al 1.64m. Wordt een flinke grote dus. Ze is zwart en heeft bijna dezelfde aftekeningen als haar opa (Ferro). Foto's van haar kun je vinden in mijn profiel.

Ze is best wel een drammertje en ook erg onhandig. Heeft ook al flink wat beschadigingen aan haar hoofd opgelopen dankzij haar slimme acties. Verder is het wel een knuffelkont. Het inrijden zal een zware opgave worden vrees ik.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:22

mooie merrie

lijkt inderdaad op Ferro. Wanneer word ze drie en rij je har in?

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:03

XlucienneX schreef:
jeetje ik kijk mijn ogen hier uit.

grappig dat jou hamletje ook lekker nieuwschierig is maar voerneid is minder een boefje is die van mij zeker weten ook.

mooi foto's op het eerste gezicht lijkt het ook niet een dresuuur paard (sorry) maar aan het werk ziet hij er wel super uit. ( als dresuurtje) ik denk dat je maar trots kunt zijn.
mooie foto's in je profiel.

hoelang heb je hem al?

Ik heb hem nou 7,5 maand geloof ik.
Het is dus, zoals gezegd, ook een compleet springgefokt paard. Verder zijn de foto's in mijn profiel slecht, dus erg veel kun je er niet van zien. In het echt is hij heel apart en hij heeft behoorlijk wat potentie.

Ohja, ik zal morgen wel weer een foto op stand maken, want hij is al weer enorm veranderd.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:44

sjaantje schreef:
XlucienneX schreef:
jeetje ik kijk mijn ogen hier uit.

grappig dat jou hamletje ook lekker nieuwschierig is maar voerneid is minder een boefje is die van mij zeker weten ook.

mooi foto's op het eerste gezicht lijkt het ook niet een dresuuur paard (sorry) maar aan het werk ziet hij er wel super uit. ( als dresuurtje) ik denk dat je maar trots kunt zijn.
mooie foto's in je profiel.

hoelang heb je hem al?

Ik heb hem nou 7,5 maand geloof ik.
Het is dus, zoals gezegd, ook een compleet springgefokt paard. Verder zijn de foto's in mijn profiel slecht, dus erg veel kun je er niet van zien. In het echt is hij heel apart en hij heeft behoorlijk wat potentie.

Ohja, ik zal morgen wel weer een foto op stand maken, want hij is al weer enorm veranderd.

Ben benieuwd

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:30

XlucienneX schreef:
mooie merrie

lijkt inderdaad op Ferro. Wanneer word ze drie en rij je har in?

Dat zal pas volgend jaar zijn. Ze is van half april en ik denk dat ik wacht tot de zomer met inrijden. Dan is ze dik 3. Maar dat moet ik nog even aanzien.

r0dY

Re: wie heeft nakomelingen van hamlet en zuidhorn foto's gev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:26

nou dit is em dan hoe die er nu uitziet

maar helaas hadden we de digi op Zwart Wit ingestled

maargoed, nu de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

best een knapper toch

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:40

ja een hele mooi knapperd.

leuke foto's

hij ziet er super uit

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:41

Ik heb een 3-jarige Hamlet x Zelhem. Makkelijk beestje in de omgang en om te rijden. Ze zet niet snel een stap verkeerd, maar is nog wel wat spooky. Maar wat wil je, het is een jong dier en moet alles nog leren. Ze is heel zwartbruin van kleur en meet 1.63. Ik ben van plan om haar te laten dekken, dus als er nog suggesties zijn...dan graag. Ik zoek eigenlijk een hengst die goed in het rechthoeksmodel staat en en groot fokt. Daarbij moet het een springhengst zijn die ook nog eens goed kan bewegen.....

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:43

ORAME

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:00

Waarom Orame volgens jou...?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:08

een schat van een hengst die lieve nakomelingen fokt.

kan ik veel over zeggen. ik heb hem vaak gezien en ook wel in de hand gehad ik zal wel even een toppic link geven waarin de kwaliteiten staan.
kijk ook op www.vdlstud.nl voor Orame zijn prestaties en pedegree

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:30

Heeft zich idd al enigszins bewezen. Helaas was het dekgeld er niet bij vermeld! Ik wil mij niet op de eerste beste hengst vastbijten, maar orame lijkt mij best een goede keuze.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:33

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Oramé toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en over uitstraling beschikken.
Het hoofd is sprekend. De nek is doorgaans goed van lengte en vorm. De hals is ruim voldoende van lengte en ruim voldoende van vorm, maar is meermalen iets horizontaal aangezet. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en bespierd. De lendenen zijn doorgaans goed gevormd en sterk aangesloten. De croupe heeft ruim voldoende lengte, is goed gevormd en goed bespierd. De broekspier moet in enkele gevallen meer lengte hebben. Het voorbeen is correct gesteld. De koot is lang. Het voorbeen is meermalen iets teer en frans gesteld. Het achterbeen is soms iets lang. Het fundament is voldoende ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn meermalen smal.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf heeft een goede ruimte. Het voorbeen wordt doorgaans goed gebruikt. De veulens hebben voldoende souplesse. Het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. De veulens houden de croupe iets hoog en zouden meer balans moeten tonen. De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. In galop komen de veulens matig tot dragen en zou het achterbeen meer gebogen moeten worden.
Van de vijf thuis geïnspecteerde veulens wijken er drie qua ontwikkeling en beweging in negatieve zin af van de rapportage.
Bijzonderheden: Vijf van de twintig geprikte veulens bleven afwezig. Vier van de aanwezige veulens hebben een navelbreuk.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 20(+5) veulens uit 358 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Oramé voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Verrichting Ermelo 1999 (23-03 t/m 16-04)
Oramé toonde zich betrouwbaar met ruime basisgangen, die matig krachtig waren. Als springpaard toonde hij een goede techniek en veel vermogen.
Beide spronggewrichten zijn tijdens het onderzoek overvuld geraakt. Ten gevolge van conditionele achterstand is de hengst doorverwezen naar een volgend onderzoek.

Verrichting Ermelo 1999 (09-09 t/m 17-11)
Oramé is eerlijk en betrouwbaar. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is ruim, goed door het lichaam en actief. Hij draait iets in het achterbeen. De draf heeft veel ruimte en veel souplesse. Hij heeft een goed gebruik van het voorbeen. Het achterbeen zou sterker ondergebracht moeten worden. In galop is sprake van veel ruimte en ruim voldoende kracht. Hij heeft een goede balans. Als dressuurpaard heeft hij ruim voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard beschikt hij over veel afdruk. Hij springt goed terug. De voorbeentechniek is doorgaans goed. Hij heeft een goede bascule en maakt de sprong achter ruim voldoende af. Hij lijkt voorzichtig en toont over zeer veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft hij veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Beide spronggewrichten zijn overvuld. Hij heeft hiervan geen hinder ondervonden.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:35

je moet je inderdaad meerdere hengsten overwegen.

orame heeft zich inderdaadbewezen. Quite Easy is ook een mooi spring hengst maar ik weet niet of hij groot fokt.

wil je het dekgeld weten?van orame

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:37

zo als ik mij herriner is orame 800 euro

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:48

Quite easy zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel. Best moeilijk een hengst te vinden waar geen Nimmerdor in terug komt. Dekgeld van Orame is netjes! Waar kan ikm gegevens van Quity easy vinden...

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:49

Stacey wat toevallig dat ik jou ook hier tegen kom.. hahaha wij als Hamlet-fans moeten toch even reageren

Ik heb geen eigen paard met Hamlet als afstamming maar heb wel 1 gereden.. een Hamlet x Voltaire. Was een manege paard.. Erg mooie merrie om te zien vond ik, en super karakter. Alleen wel een onwijze zenuwpees.. Alles was eng maar zal noooooit bokken! Ik heb 3 jaar, 2 keer per week op haar gereden maar heeft nog nooit gebokt..

Dressuuren was niet haar ding. Ze kon het wel, maar ze kon het geduld er niet voor op brengen.. en ja die witte hekjes he ENG! Maar ik heb het ooit voor elkaar gekregen om een B proef te rijden met 171 punte

Springen is helemaal haar ding! Ze vind het super leuk en springt dan ook zo over een hindernis van 1.40 heen. Helaas is ze te pittig om echt op concours te kunnen.. hier een fototje

(ze staat op manege sonniushof te son)
het is een vos merrie van 11 of 12 jaar oud

Afbeelding

kijk eens op dit forum: viewtopic.php?f=22&t=327314&hilit=

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 23:09

bedankt voor jou link!!!!!

leuk merrie ook!

Amarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:40

Wij hebben een Hamlet X Bentley merrie van nu 10 jaar oud. Heeft L dressuur en L springen gelopen, wordt nu creatief bereden en voor de fokkerij ingezet, ze is 1.68 donkerbruin met een ontzettend sprekend hoofd, is attent maar heel braaf.
Verder ken ik 2 Zuidhorn merrie's (eentje wordt gereden door Lielle hier van Bokt) beide merrie's met een ontzettend goede achterhand, goed in stap en draf en bijzonder in de galop. Qua springen beschikken beide over techniek en heel veel vermogen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:17

Het werd helaas iets later, maar hier dan toch met veel kunst en vliegwerk 2 nieuwe foto's. En ja, hij is geblondeerd.

Afbeelding

Afbeelding

simdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:52

Helaas heb ik mijn 3-jarige merrie van Hamlet nog niet zo heel lang waardoor ik nog geen foto's haar heb kunnen nemen.

Ik ben van plan haar dit jaar te laten dekken, maar ben mij nog druk aan het orienteren. Het is een Hamlet x Zelhem. Misschien dat Kigali een goede keuze is....Lekker veelzijdig...hij moet wel maat toevoegen en in het rechthoeksmodel fokken. Dus als iemand ervaring met het fokken van Kigali heeft dan hoor ik dat graag....

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:56

Sjaantje: Het eerste wat ik zei toen ik die foto's zag was wooow! Wat is hij onwijs mooi geworden zeg! Zo gespiert en alles, echt super!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 22:37

het is echt een mooi paard

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:40

Hé, dank jullie wel!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:01

ik had ook al gezegd dat ik een hamlet x concorde had, maar heb nog geen foto's geplaatst. Dus bij deze.
Ze is net 4 en is drachtig van een helaas onbekende hengst.

Afbeelding

Afbeelding