Mijn merrie is gedekt door Parcival, dus in mei hopelijk meer foto's...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ART_UMA schreef:Myrdal schreef:Nog even een vraag off-topic: ben ik (nav wat ik hier gelezen heb) één van de weinigen met een Montecristo-afstamming, geboren 2004/2005?
Volgens mij was het maar een handje vol dekkingen, stond in zo'n bewaarblad van het KWPN, de echte aantallen weet ik ff niet.
ART_UMA schreef:Ziet er best leuk uit, Kan die een beetje voetballen?? Of was het gewoon spannend?
)Sammie schreef:ART_UMA schreef:
Myrdal schreef:
Nog even een vraag off-topic: ben ik (nav wat ik hier gelezen heb) één van de weinigen met een Montecristo-afstamming, geboren 2004/2005?
Volgens mij was het maar een handje vol dekkingen, stond in zo'n bewaarblad van het KWPN, de echte aantallen weet ik ff niet.
ik dacht 1tje

Suzanne F. schreef:De fokker van mijn merrie heeft de moeder van Tuschinski toen laten dekken met Koss en daar zijn 2 merries uitgekomen. Dit deed hij vanwege de aansluiting van Amor en de toevoeging van Doruto via El Corona.
Verder gaat er dit jaar een Koss uit de Gribaldi x Amor voor de Gelderse hengstenkeuring, door hem gefokt.
Zijn leuke dieren maar let op de maat, Koss kan kleintjes geven.
Verder karakter want het zijn vaak pittige dominante dingen.
Wel, bot en kracht!

Sammie schreef:Eens, iets ronder (meer knie) past denk ik beter.ooseven geeft ook weinig knie actie. Vlakke gangen.

[***] schreef:foto's??Mooi paard de zep.
Ik heb Vitens op de HK in Den Bosch gezien. Vond hem toen wel aardig. Heb hem later in Hengelo gezien op de dag van het gelders paard, ik was er helemaal stuk van. Hij kan echt fantastisch lopen en heeft een mooi langgelijnd model. Ik houd hem in gedachten voor de hengstenkeuze van dit jaar of volgend jaar.
) 
Het KWPN schreef:De klassiek Gelders gefokte Vitens komt uit de tweede jaargang van Parcival, die momenteel bijzonder succesvol is in de dressuursport op ZZ-zwaar niveau. De keurmerrie Nadien springt in de klasse M en is een volle zus van Pavo cup-winnares Mariena, die in de Lichte Tour uitkomt. Grootmoeder Variante voert de predikaten keur, preferent en prestatie. Deze dochter van Natuur (v.Gloriant) bracht ook het Z2 dressuurpaard Guido (v.Satelliet) en het ZZ+16 enkelspan paard Fabian (v.Satelliet). Verder in de moederlijn komen we via de merrie Riante bij de hengst Folio (v.Wachtmeester).
Vitens is een eerlijke, betrouwbare en werklustige hengst. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver, ruim voldoende van ruimte met veel souplesse. De draf is goed van ruimte waarbij het gebruik van het voorbeen positief opvalt. Het achterbeen moet krachtiger ondergebracht worden. De galop is actief, gedragen en heeft balans en souplesse.
Vitens lijkt geschikt voor beknopte, kortbenige merries die te weing front hebben en ruimte in beweging missen. Merries moeten wel een correct gesteld achterbeen hebben met een voldoende dragende beweging.