Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
IndianSummer schreef:[***] schreef:
Ik wil je niet ongerust maken maar ik zou toch mijn voorzorgsmaatregelen nemen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Met haar conditie?
Dat is het juist, ik weet niet hoe ik het op moet bouwen.
Omdat ze zoooo snel moe is!
Ze is ook wel weer snel op adem.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer..
Jovarna schreef:IndianSummer schreef:[***] schreef:
Ik wil je niet ongerust maken maar ik zou toch mijn voorzorgsmaatregelen nemen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Met haar conditie?
Dat is het juist, ik weet niet hoe ik het op moet bouwen.
Omdat ze zoooo snel moe is!
Ze is ook wel weer snel op adem.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer..
Lieve meid, je paard moet ècht naar buiten! De frisse buitenlucht in en bewegen (grazen of verspreid steeds bultjes hooi neerleggen). Dit is nu (en eigenlijk altijd, maar vooral nu) echt onontbeerlijk voor je paard.
Jovarna schreef:IndianSummer schreef:Sorry hoor, maar mijn pony staat op een pensionstalling en kan niet de hele dag naar buiten.
Ik durf te wedden dat een heleboel paarden hier 22 uur per dag op stal staan!
Dus dat maakt het oké?
Cayusejuhh schreef:IK heb wel vaker post van jou gelezen. maar kan jij iemand ook in de waarde laten? Jij weet net zo goed als ik dat veel paarden op stal staan. En dat ze daar NIET minder van worden. omdat ze simpel weg niet anders gewend zijn, dat ze zomers op land staan en swinterst helemaal of gedeelte binnen.
Dat jij dat zielig en niet voldoende vind prima. Maar * nu spreek ik voor me zelf* mijn paarden zijn heel vrolijk en gelukkig.
Kan je dus eens laten om mensen daar op aan te spreken?
dat je dat zelf doet. prima. en dat je op naturals je thuis voelt PRIMA.
Maar jee. doe eens even niet zo beledigend tegen mensen zeg
ik kon haar 6weken niet rijden omdat ik weer is mijn teen had gestoten tegen de deurpost en die weer gebroken moest worden!!
ze heeft niet meer een hele goeie conditie maar ze staat van tussen 10u./1u. buiten tot 5u./6u. buiten
voor de bevaling willen we haar een paar weken van te voren buiten zetten!! want dat ging bij onze shetlander owk goed
ik schrok smorgens toen ik een veulen zag!! hadden helemaal niet verwacht dat die zo snel al kwam